Pagina 2 van 3

Geplaatst: 04 apr 2012, 20:39
door marco
NIX schreef:Ik heb alleen M6 in M10 nodig.


Ik heb er ook nog 4 nodig.

Geplaatst: 04 apr 2012, 20:41
door bajaboy
ok ik dacht m6 en m10 maar je wilt 6 in 10 ok ga even bij wurth info

Geplaatst: 04 apr 2012, 21:22
door bajaboy
m6 in m10??? ok zal wel maar dat bestaat wel?

Geplaatst: 04 apr 2012, 21:26
door marco
Een bus met de maat m10 waar een m6 tapeindje in kan.

Geplaatst: 04 apr 2012, 21:38
door bajaboy
besteld

Geplaatst: 04 apr 2012, 23:03
door NIX
Dan snap jij meer van die maatvoering dan ik.

Geplaatst: 04 apr 2012, 23:14
door fizzie
NIX schreef:Er zit een sleuf in voor een schroevendraaier, soms zelfs een 6-kant voor een imbus. Met een normale tap maak je draad.

http://www.groneman.nl/verbindingstechn ... dbus_typen

Afbeelding


Ho ho ho. Ik heb heel wat verkeerde montage mogelijkheden gehoord en gezien maar die gleuf is geen aandrijving voor een schroevendraaier. :evil:
Die gleuf werkt als een tap. Bij oudere modellen moest je nog voortappen maar ik heb exemplaren waar alleen voorgeboord hoeft te worden. Hebben ook fijnere buitendraad waardoor ze niet zo dik zijn. Worden voornamelijk gebruikt om in zachte materialen een steviger draad te krijgen. Alu of koper bv.
Je hebt alleen een hulpstukje nodig om ze er in te snijden Ik heb een boutje van m6 met een moer waar een randje aangedraait is om de bovenkant net onder het opp. te leggen. Voor een M6 insert dan. :wink:

Geplaatst: 04 apr 2012, 23:18
door ginofs1
Je hebt ze ook die je gewoon moet tappen en met een schroevendraaier er in moet draaien .
Deze gebruik ik altijd
Vaak heb je wel een blinde tap nodig

Geplaatst: 04 apr 2012, 23:19
door NIX
Ok.

Geplaatst: 05 apr 2012, 10:56
door fizzie
ginofs1 schreef:Je hebt ze ook die je gewoon moet tappen en met een schroevendraaier er in moet draaien .
Deze gebruik ik altijd
Vaak heb je wel een blinde tap nodig

Kijk nog eens goed nar de foto. Dan zie je dat de insert aan de gleufzijde ( net als een tap ) een aanloop heeft.
Deze gleuf is absoluut niet bedoeld voor een schroevendraaier. De binnezeskant is wel bedoelt als aandrijving.
Als je de oude types hebt kun je de gaten voorsnijden maar minder diep dan de insert lang is. Dan snijd de insert zichzelf vast.
Deze gebruikten wij al in 1988. Eis van ford om de koperen lasblokken stevig te maken zodat de M8 bouten er niet uitgetrokken werden.
Simpel wtb rekensommetje over opp. en afschuiving van de draad. :wink:

Geplaatst: 05 apr 2012, 13:08
door mpro09
was me niet opgevallen, maar volgens mij heb je wel gelijk

Geplaatst: 05 apr 2012, 18:48
door maartuh
Super dat je ze besteld hebt, wanneer zijn ze binnen ongeveer?
Stond dat er bij?

Geplaatst: 06 apr 2012, 17:46
door maartuh
Ik heb er een!
(als je ze ook voor mij besteld heb neem ik ze nog wel af natuurlijk)

Op welke maat zou je voor moeten boren?

Geplaatst: 06 apr 2012, 20:19
door ginofs1
fizzie schreef:
ginofs1 schreef:Je hebt ze ook die je gewoon moet tappen en met een schroevendraaier er in moet draaien .
Deze gebruik ik altijdVaak heb je wel een blinde tap nodig

Kijk nog eens goed nar de foto. Dan zie je dat de insert aan de gleufzijde ( net als een tap ) een aanloop heeft.
Deze gleuf is absoluut niet bedoeld voor een schroevendraaier. De binnezeskant is wel bedoelt als aandrijving.
Als je de oude types hebt kun je de gaten voorsnijden maar minder diep dan de insert lang is. Dan snijd de insert zichzelf vast.
Deze gebruikten wij al in 1988. Eis van ford om de koperen lasblokken stevig te maken zodat de M8 bouten er niet uitgetrokken werden.
Simpel wtb rekensommetje over opp. en afschuiving van de draad. :wink:


:wink:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 06 apr 2012, 20:52
door maartuh
Tis al gelukt, geboord met een 8.0 boor, dat was te klein, daarna met een 8.3 uit mijn helicoil setje en eerste gedeelte even getapt met de tap uit mijn helicoil set
boutje erin met een moertje op de helft en daarmee aandraaien
Dus met aandrukken voorzichtig de draadbus eringedraaid, eerste deel is het moeilijkst, daarna gewoon voorzichtig doordraaien

Nou zit ie erin, morgen de rest even weer vastdraaien

Tnx allemaal voor de hulp en meezoeken, en zoals gezegd als je draadbussen binnen hebt neem ik er alsnog een paar van je over, komen altijd van pas :)