Brommer opknappen

Algemene vragen en antwoorden over de FS1

Wat is jouw hoofdreden om een brommer op te knappen?

Aanschafsprijs
1
1%
Zeldzaam model
8
4%
Herinneringswaarde
85
48%
Kosten rijdend houden
4
2%
Kosten rijklaar maken / opknappen
2
1%
Kosten origineel (zoals vroeger) maken
4
2%
Kennis die je bezit van een merk
1
1%
Model dat je aanspreekt
50
28%
Betrouwbaarheid
3
2%
Iets anders, namelijk:
20
11%

Totaal aantal stemmen: 178

Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Bij mij: model dat me aanspreekt.
En dan wil ik hem meestal gewoon rijdend / technisch in orde omdat ik hou van die gebruikte look :)
Mijn probleem: Ik vind heeeeeel veel oude modellen mooi :oops: :lol:
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Mijn lol is om van oude rommel weer iets rijdends te maken. En het moet wel een beetje herkenbaar zijn. Ik laat ook graag zien dat het voor weinig kan en met spullen die door anderen zijn opgegeven. Spullen op kenteken krijgen vind ik ook leuk.
Kijk eerst even in de FAQ.
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Gewoon voor de hobby
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Niekolaas
100km gereden
100km gereden

Bericht door Niekolaas »

Voor mij is het eigenlijk gestart als een 'nieuwe uitdaging'
Inmiddels al 6 jaar knecht bij een fietsenzaak en ik wilde iets anders opknappen dan allen maar fietsen! Zo ben ik bij de brommers terecht gekomen :roll:

1) omdat de techniek met spaak wielen etc. hetzelfde is als bij fietsen
2) omdat het goedkoper is dan aan auto's sleutelen
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

Mijn 2ru had ik gekocht toen ik elke dag met de brommer reed.

Daarna was hij niet erg netjes meer en heb ik hem opgeknapt..

Mijn 2e project heb ik omdat ik wil spelen met de techniek..
Iets aparts maken wat een ander niet heeft.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

het begon als mooi weer vervoer ,het kriebelde en t werden er meer.
ik bouw ze zoals ze horen te zijn jaren 70 stijl, zo vaak krijg ik te horen als
aan t rijden ben en ergens stop zo had ik m vroeger ook.
folder fs1,s waren niet popie hier.
Ik vind een folder fs1 niet mooi maar ik heb wel veel waardering voor de mensen die er zoveel
moeite voor doen ze zo te krijgen.
van immi onderdelen ben ik nooit vies geweest maar tegenwoordig zit er veel rommel tussen.
daar ben ik dus voorzichtiger mee.
Het is wel jammer dat het allemaal zo duur wordt gemaakt door de niet echte liefhebbers,maar goed
dat is het gevolg van ouden z.g. zeldzame onderdelen.
iedereen moet ze bouwen zoals hij/zij het mooi vind, dat deed je in the seventees en dat moet je nu ook doen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
miran72
500km gereden
500km gereden

Bericht door miran72 »

Wou 'm gewoon weer hebben zoals ie in 1976 uit de showroom van de fietsenmaker kwam en ik gaat er ook weer mee naar me werk 4 dagen in de week. Heeft even geduurd maar de 1J5 dx rijdt als nieuw. Ben er ook net zo gek mee als toen, als het mooi weer is zet ik de fs1 in de tuin met de ligstoel erbij kan ik uren naar kijken.

Voor de rest gaat het wel goed met me.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

miran72 schreef:Wou 'm gewoon weer hebben zoals ie in 1976 uit de showroom van de fietsenmaker kwam en ik gaat er ook weer mee naar me werk 4 dagen in de week. Heeft even geduurd maar de 1J5 dx rijdt als nieuw. Ben er ook net zo gek mee als toen, als het mooi weer is zet ik de fs1 in de tuin met de ligstoel erbij kan ik uren naar kijken.

ik heb dat ook wel hoor , als ik een dagje aan het sleutelen ben geweest staan ze allemaal buiten,effe wat drinken in de tuin
en dan ernaar kijken.
Maar ik heb dan een rare kronkel in mijn gedachten, en denk erbij hoe het was toen ik 16 of 17 was, en vorige week dacht ik ook ineens aan een mooi vriendinnetje van destijds, ze was lichtblond 1,75, blauwe ogen,mooie lange benen,2 leuke c,tjes aan de voorkant, niet al teveel verstand eigenlijk een levende barbiepop.
Dan denk ik die fs1 heeft altijd in een kouwe schuur gestaan is altijd afgeracht,,zij is altijd op handen gedragen,goed verzorgt,altijd in een warm huis gewoond.
En toch ziet die fs1 er na al die jaren nog steeds wel goed uit, daarbij voor het gemak maar even vergetend dat de jaren ook op mij hun sporen hebben achter gelaten. :lol:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
maartuh
100km gereden
100km gereden

Bericht door maartuh »

iets anders namelijk: mooi weer vervoer voor leuke stukjes, zit heel de week al in een auto in de spits. Plus een keer een rit mee rijden denk ik
Swizzer

Bericht door Swizzer »

Voor mij was het opknappen een soort 'life saver' tijdens een nogal stressvolle periode.
Erg gaaf om te doen en zou graag een 378 opknappen, maar heb (financiële) studie prioriteiten.
HotWheels
500km gereden
500km gereden

Bericht door HotWheels »

joscabrio schreef:
miran72 schreef:Wou 'm gewoon weer hebben zoals ie in 1976 uit de showroom van de fietsenmaker kwam en ik gaat er ook weer mee naar me werk 4 dagen in de week. Heeft even geduurd maar de 1J5 dx rijdt als nieuw. Ben er ook net zo gek mee als toen, als het mooi weer is zet ik de fs1 in de tuin met de ligstoel erbij kan ik uren naar kijken.

ik heb dat ook wel hoor , als ik een dagje aan het sleutelen ben geweest staan ze allemaal buiten,effe wat drinken in de tuin
en dan ernaar kijken.
Maar ik heb dan een rare kronkel in mijn gedachten, en denk erbij hoe het was toen ik 16 of 17 was, en vorige week dacht ik ook ineens aan een mooi vriendinnetje van destijds, ze was lichtblond 1,75, blauwe ogen,mooie lange benen,2 leuke c,tjes aan de voorkant, niet al teveel verstand eigenlijk een levende barbiepop.
Dan denk ik die fs1 heeft altijd in een kouwe schuur gestaan is altijd afgeracht,,zij is altijd op handen gedragen,goed verzorgt,altijd in een warm huis gewoond.
En toch ziet die fs1 er na al die jaren nog steeds wel goed uit, daarbij voor het gemak maar even vergetend dat de jaren ook op mij hun sporen hebben achter gelaten. :lol:

prachtige beeldspraak jos :!:
dergelijke herinneringen overkomen me ook wel (meer dan) eens :shift:
let the good times roll :wink:
Piet den Breejen
250km gereden
250km gereden

Bericht door Piet den Breejen »

Gewoon nostalgie was voor mij de aanleiding om een 378 1974 in de kleur paars te restaureren.
Zo veel mogelijk orri onderdelen, zoeken en behouden.
Geeft gewoon een hoop plezier om hem aan de praat te krijgen, zoals vandaag.

Met een biertje geniet ik ervan.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

Hobby en lol natuurlijk op de 1e plaats. Ik sleutel er vooral aan als het kapot is of als het dringend is :D Mn 2e FS1 staat helaas wat stof te happen...

In mn moby investeer ik niks, enkel wat busjes action lak. Dat ding is gewoon voor leuk erbij, maar k vind m minder leuk nu die mn v-snaren om de week sloopt... Wat ik daarmee ga doen zie ik nog wel...

Mn 2ru heb ik omdat ik m gaaf vind. Die probeer ik het liefst zo origineel te houden, want zo heb ik hem gekocht. Dit vooral omdat hij zo historische waarde blijft houden.

Mn 2e FS1 project is een samenraapsel van heel veel brommers en onderdelen. Heb hem helemaal compleet met speciale onderdelen en alles is heeeeel low budget. maar ik mis wat tijd om eraan te werken (nu met beter weer maar verder gaan). Deze bouw ik op zoals ik m vet vind, en zoals niemand anders hem heeft. Niet volgens het boekje...

Enja, gewoon kwaliteit beunen is nog altijd het leukste/beste! :cheers:
En BTR is en blijft gewoon een gezellige en actieve brommergroep :P
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ik heb puur een fs1 gekocht omdat ik zelf ook een oldtimer wou, ipv altijd de Flandria van m'n pa te pakken.

Een opknapper is het nooit geweest, eigenlijk alleen maar kleine motorische dingen. Heb er wel heel veel van geleerd, en dat doe ik nog steeds.
Als ik eraan sleutel doe ik dat alleen als ik er zin in heb, en omdat het een hele goede ontspanning voor me is. En omdat het ook ontspannend moet blijven werk ik altijd met net gereedschap en goede onderdelen. Het hoeft van mij allemaal niet zo nodig orrigineel te zijn, maar omdat immi in het motorblok vaak gelijk staat aan zooi ben je daar toch wel verplicht orri te gaan. Beunen en dingen fixen die je ook gewoon goed kan kopen vind ik echt k*t . Beetje het idee binnenband van je racefiets plakken. :lol:

Het is natuurlijk ook gewoon leuk om op een brommertje te rijden die je vanbinnen tot buiten kent.
fizzie
500km gereden
500km gereden

Bericht door fizzie »

HotWheels schreef:
joscabrio schreef:

en dan ernaar kijken.

prachtige beeldspraak jos :!:
dergelijke herinneringen overkomen me ook wel (meer dan) eens :shift:
let the good times roll :wink:

Zeer herkenbaar :D
Plaats reactie