Pagina 2 van 3
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:03
				door marco
				Heb je heel veel geluk gehad.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:13
				door wannesfs1
				*oeps verkeerd antwoord
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:14
				door the_destroyers
				marco schreef:Heb je heel veel geluk gehad.
Dat ging over mijn vraag?
 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:15
				door Twowheeler
				ja
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:19
				door marco
				the_destroyers schreef:marco schreef:Heb je heel veel geluk gehad.
Dat ging over mijn vraag?
 
Ja, met een beetje pech gaat je vliegwiel van je krukas af met alle gevolgen van dien.
 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:21
				door the_destroyers
				Gelukkig dan maar!
Zal es kijken of ik em vast kan zeten, met mn vliegwieltrekker, die bij Sam ligt  

 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:23
				door Twowheeler
				Vastzetten doe je niet met een trekker  

 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:24
				door Tombo
				marco schreef:the_destroyers schreef:marco schreef:Heb je heel veel geluk gehad.
Dat ging over mijn vraag?
 
Ja, met een beetje pech gaat je vliegwiel van je krukas af met alle gevolgen van dien.
 
Idd, als je een echt 100% goede conische passing hebt, kan je in principe zonder vliegwielmoer en spie rijden als het vliegwiel er goed op geklemd zit. De spie heeft ook puur alleen de functie voor het op tijd zetten van het vliegwiel t.o.v. de grondplaat (om het openen van de contactpunten te bepalen)
 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:25
				door the_destroyers
				Twowheeler schreef:Vastzetten doe je niet met een trekker  

 
Sta hier ergens p het forum hoe dan wel? 
 
Want wss heeft de vorige eigenaar dat dan verkeerd gedaan, zoals nog een paar dingetjes!
 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:26
				door wannesfs1
				hoe zet je het vliegwiel er dan weer op?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:29
				door Tombo
				Spie erop, vliegwiel erop, veerring monteren, moer aandraaien. Vliegwiel blokkeren (ik doe dit met een oliefiltersleutel met een leren riem). 
Vliegwiel blokkeren kan op veel (foute) manieren
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:31
				door the_destroyers
				Tombo schreef:Spie erop, vliegwiel erop, veerring monteren, moer aandraaien. Vliegwiel blokkeren (ik doe dit met een oliefiltersleutel met een leren riem). 
Vliegwiel blokkeren kan op veel (foute) manieren
Mag ook zoals bij de revisie beschreven staat?
Staat hier ergens een foto van jouw methode?
 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:32
				door marco
				Wel opletten dat de spie niet versleten is en dat je met het erop zetten het nokje van de contactpunten niet verbuigt.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:42
				door Tombo
				the_destroyers schreef:Tombo schreef:Spie erop, vliegwiel erop, veerring monteren, moer aandraaien. Vliegwiel blokkeren (ik doe dit met een oliefiltersleutel met een leren riem). 
Vliegwiel blokkeren kan op veel (foute) manieren
Mag ook zoals bij de revisie beschreven staat?
Staat hier ergens een foto van jouw methode?
 
Ik gebruik deze:

Nu plaats je de veerring en de moer en draai je ze vast door de krukas te blokkeren door een oude doek tussen het primaire tandwiel en de koppeling te doen of door de stang door de drijfstang (met 2 blokjes hout). 
Dat laatste zou ik niet doen, zo belast je het big-end behoorlijk hard. De 1e methode zou ik prefereren, maar niet iedereen is hier fan van, omdat je je krukaswangen t.o.v. kan laten bewegen. Dan is je krukas getordeerd. Dat zorgt weer voor trillingen en abnormale krukaslager slijtage 

 
			
					
				
				Geplaatst: 25 apr 2012, 21:45
				door marco
				Dus ook niet het vliegwiel tegen houden om de moer van het primaire tandwiel los te draaien 
