Pagina 2 van 3
					
				
				Geplaatst: 29 mei 2012, 22:02
				door the_destroyers
				je mag wel iets minder vet smeren.
1op25 is beetje teveel denk ik, is ook helemaal nietmeer nodig tegenwoordig, betere olie enzo 

 
			
					
				
				Geplaatst: 29 mei 2012, 22:07
				door ginofs1
				Ja daar lees ik net overheen.
1 op 25 is veel te vet.
Smeer maar 1 op 40 dat is vet zat.
Hij zal dan ook een stuk beter lopen.
Probeer dat eerst maar eens.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 mei 2012, 22:08
				door JWL
				ginofs1 schreef:Ja daar lees ik net overheen.
1 op 25 is veel te vet.
Smeer maar 1 op 40 dat is vet zat.
Hij zal dan ook een stuk beter lopen.
Probeer dat eerst maar eens.
Ik heb een paar foto's v/d bougie (NGK-B8HS) na een stukje rijden gemaakt; waar kan ik ze kwijt zodat ze voor een ieder te zien zijn?
 
			
					
				
				Geplaatst: 30 mei 2012, 22:12
				door marco
				Heb je de foto's ergens geupload?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 mei 2012, 22:31
				door JWL
				marco schreef:Heb je de foto's ergens geupload?
Wat is de beste plek om te uploaden?
 
			
					
				
				Geplaatst: 30 mei 2012, 22:53
				door marco
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 31 mei 2012, 12:29
				door JWL
				marco schreef:www.mijnalbum.nl
Hierbij de URL van de NGK-B8HS Bougiefoto's; Marco bedankt, het werkt perfect!
http://www.mijnalbum.nl/Album-XUSGW6B8- ... ommer.html 
			
					
				
				Geplaatst: 31 mei 2012, 12:49
				door joosie1234
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 31 mei 2012, 19:52
				door NIX
				Al gereden met een armere mix? Mogelijk moet je een maat groter qua sproeier.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 31 mei 2012, 19:57
				door ginofs1
				ik denk dat de bougie er niet lang in heeft gezeten 

 
			
					
				
				Geplaatst: 31 mei 2012, 20:15
				door YamaSam
				ja, daar valt nog nietveel over te zeggen..
mengsel aanpassen naar 3%, luchtschroef van de carb regelen bij warme motor (zoals in faq beschreven
eindje voluit rijden, motor metteen na het hardgaan stilleggen, en dan aflezen!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 31 mei 2012, 22:06
				door JWL
				NIX schreef:Al gereden met een armere mix? Mogelijk moet je een maat groter qua sproeier.
Begrijp ik niet helemaal........armere mix is meer lucht, vanwaar dan een grotere sproeier?
 
			
					
				
				Geplaatst: 31 mei 2012, 22:07
				door JWL
				ginofs1 schreef:ik denk dat de bougie er niet lang in heeft gezeten 

 
Een rit van een  kilometer of 15.
Is de B8HS wel de juiste?
 
			
					
				
				Geplaatst: 31 mei 2012, 22:11
				door JWL
				YamaSam schreef:ja, daar valt nog nietveel over te zeggen..
mengsel aanpassen naar 3%, luchtschroef van de carb regelen bij warme motor (zoals in faq beschreven
eindje voluit rijden, motor metteen na het hardgaan stilleggen, en dan aflezen!
Wat bedoel je met 3 procent?
Stand luchtschroef is standaard ongeveer 1,5 slag uitgedraaid ; wat is max. En min.?
Kan dat een snelheidstoename van 10 à 15 kilometer uitmaken?
 
			
					
				
				Geplaatst: 31 mei 2012, 22:32
				door NIX
				JWL schreef:NIX schreef:Al gereden met een armere mix? Mogelijk moet je een maat groter qua sproeier.
Begrijp ik niet helemaal........armere mix is meer lucht, vanwaar dan een grotere sproeier?
 
Met mix bedoel ik uiteraard je mengsmering, dat heeft dus niet met lucht te maken. Je bougie ziet er wat schraal uit, mogelijk moet je als je schraler smeert, wel iets rijker afstellen. Er worden hierboven al tips gegeven hoe je je bougie afleest.