Pagina 2 van 4
Geplaatst: 23 mar 2007, 23:07
door mpro09
Martijn schreef:Haha makkelijk
Hoewel de politie van loosdrecht sowieso niet moeilijk doet, die vind het enkel mooi. En bij de knorr ben ik een keer aangehouden en die zeiden dat het zonde was om m er op te zetten

niet eerlijk

Geplaatst: 24 mar 2007, 21:07
door edje
mpro09 schreef:YamaSam schreef:tot hoeveel gaat zo'n rollenbank eigenlijk?

sinds 1 januari in nederland tot 200kmh
maar de nieuwe rollerbank zijn een paar weken weer terug naar de fabriekgebracht omdat er iets mis mee was.
iedereen die in die periode een boete heeft gekregen hoefde hem niet mee te betalen
bron: rollerbank.nl
in nederland is de max snelheid in 1957 ingevoerd een brommer van voor die tijd mag dus harder(jammer voor ons)
bron: wikipedia
toch maar een keer een oude royal nord kopen

Geplaatst: 28 mar 2007, 20:54
door jerrow
Hey de manne!
Heb mail terug gehad van police.
Zal effe hieronder "plakken"
ID: T7e9eca68b40ac80264428
Geachte
We hebben uw mail goed ontvangen.
In se wijzigt er niets aan een oldtimer bromfiets klasse B. (tot 49 cc)
De bromfietsen voor 1974, dienen geen gelijkvormigheidsattest te
hebben.
Er geldt op deze bromfietsen wel een snelheidsbeperking tot 45 km uur.
Zij dienen uiteraard ook verzekerd te zijn.
Er dient geen kentekenplaat te worden voorzien voor oldtimers.
Er mag onbeperkt in afstand en tijd worden gereden.
De bromfiets van 65 cc kan eventueel worden ingeschreven als oldtimer
motorfiets.
Dan geldt wel de reglementering van oldtimer motorvoertuigen.
Ik heb gemerkt dat u ook info kan inwinnen via het internet. De side
autozone.be ----- Oldtimers van A tot Z verschaft interessante uitleg.
Vriendelijke groeten
--
Patrick Vanmechelen
hoofdinspecteur van politie
directie operationele coördinatie 1
tel.: 011-70 19 75
fax: 011-70 19 59
gsm: 0498-93 92 16
E-mail:
patrick.vanmechelen.4864@police.be
Jaja, nu moet ik de mijne terugzetten naar 45 terwijl ik gisteren nog 75 ging... Enfin, nu weten jullie al meer.
Zo is de wet dus.
Nu effe onderzoekje verrichten naar fs1 die als oldtimers ingeschreven worden.
Smell ya later!
Geplaatst: 28 mar 2007, 20:56
door Jelle
je kan elke fs1 inschrijven als motor...
je moet enkel motorpapieren hebben!
voor de rest is het volledig legaal
Geplaatst: 28 mar 2007, 21:00
door Waslijn
Ja maar als je niet hard genoeg rijdt als je bijv nog een 49cc hebt mag je er niet mee op de snelweg, want dan rij je te langzaam voor de rest van het verkeer
Geplaatst: 28 mar 2007, 21:01
door Jelle
das logisch
probleem is motorpapieren vinden..
als je papieren hebt kan je desnoods de nummer in je frame laten slaan..
Geplaatst: 28 mar 2007, 23:03
door Dorfie
jerrow schreef:Hey de manne!
Heb mail terug gehad van police.
Zal effe hieronder "plakken"
ID: T7e9eca68b40ac80264428
Geachte
We hebben uw mail goed ontvangen.
In se wijzigt er niets aan een oldtimer bromfiets klasse B. (tot 49 cc)
De bromfietsen voor 1974, dienen geen gelijkvormigheidsattest te
hebben.
Er geldt op deze bromfietsen wel een snelheidsbeperking tot 45 km uur.
Zij dienen uiteraard ook verzekerd te zijn.
Er dient geen kentekenplaat te worden voorzien voor oldtimers.
Er mag onbeperkt in afstand en tijd worden gereden.
De bromfiets van 65 cc kan eventueel worden ingeschreven als oldtimer
motorfiets.
Dan geldt wel de reglementering van oldtimer motorvoertuigen.
Ik heb gemerkt dat u ook info kan inwinnen via het internet. De side
autozone.be ----- Oldtimers van A tot Z verschaft interessante uitleg.
Vriendelijke groeten
--
Patrick Vanmechelen
hoofdinspecteur van politie
directie operationele coördinatie 1
tel.: 011-70 19 75
fax: 011-70 19 59
gsm: 0498-93 92 16
E-mail:
patrick.vanmechelen.4864@police.be Jaja, nu moet ik de mijne terugzetten naar 45 terwijl ik gisteren nog 75 ging... Enfin, nu weten jullie al meer.
Zo is de wet dus.
Nu effe onderzoekje verrichten naar fs1 die als oldtimers ingeschreven worden.
Smell ya later!
Owkee... dit is zo nen dikke bullshit! De ene flik zegt dat het wel mag en de andere niet!
Stuur eens een mail trug met de wetgeving die gemaakt is in juni 1975 waarin staat dat bromfietsen max. 45 km/u mogen rijden en neem dan eens een kopie van u papiere waarin staat wnr hij ingeschreven werd. Normaal voor deze datum. En vraag hem dezelfde vraag dan nog is!
En vraag hem dan ineens waarom oldtimers met gele lichten mogen rond rijden omdat ze oldtimer zijn en waarom nieuwe auto's dat niet mogen. Is zien wat hij dan antwoord.
Antwoord hij dat oldtimers dat mogen omdat de wet die bepaald dat auto's verplicht met witte lichten moeten van kracht is op auto's van na de datum dat deze wet werd ingevoerd. Dan vraag je hem wrm dit niet geldt bij bromfietsen? En of er een logische verklaring voor is!
Die flikken hier in België hangen dik mijn 'radijzen' (

) uit!!!
Geplaatst: 28 mar 2007, 23:18
door RDFS1
Met welke snelheid nemen ze je brommer in beslag?
Ben bang als ik nu aangehouden wordt dat ik mijn cpitupergtrware kwijt ben
En krijg je hem dan echt niet meer terug of bepaald de rechter dat?
Geplaatst: 28 mar 2007, 23:56
door Dorfie
In België ben je hem kwijt wnr hij sneller dan 45 km/u rijd. En het maakt niets uit of het je eerste keer is of niet.
Je bent hem onmiddelijk voor 1 maand kwijt en als je 'tuning' onderdelen worden in beslag genomen!
Geplaatst: 29 mar 2007, 07:47
door Jelle
op een fs1, wat zijn dan de tuning onderdelen?
en inderdaad elke flik zegtb iets anders
de wet voor max costrcutiesnelheid is trouwens in 71 gemaakt..
dus alles van daarvoor mag wel sneller
Geplaatst: 29 mar 2007, 08:13
door Martijn
hahaha ! vraag ik me ook af, zo'n snelle uitlaat ziet er vrij normaal uit voor een politie ! evenals de cilinder waar FS1 opstaat en dan die 16 mm carb klinkt ook niet veel, kreidlers rijden vaak met 19 rond dacht ik ?
Geplaatst: 29 mar 2007, 11:46
door edje
RDFS1 schreef:Met welke snelheid nemen ze je brommer in beslag?
Ben bang als ik nu aangehouden wordt dat ik mijn cpitupergtrware kwijt ben
En krijg je hem dan echt niet meer terug of bepaald de rechter dat?
eerder was het bij de derde keer meer dan 2kw op de rollers dat de rechter bepaald. maar dat was vroagah

bovendien zal het per regio verschillen.....
Geplaatst: 29 mar 2007, 11:55
door RDFS1
Dorfie schreef:In België ben je hem kwijt wnr hij sneller dan 45 km/u rijd. En het maakt niets uit of het je eerste keer is of niet.
Je bent hem onmiddelijk voor 1 maand kwijt en als je 'tuning' onderdelen worden in beslag genomen!
Daar zou ik geen probleem mee hebben dat ik hem een maand kwijt was maar heb begrepen dat je hem hier in Nederland helemaal nooit meer terug krijgt.Daar ben ik dus bang voor

Geplaatst: 29 mar 2007, 14:04
door YamaSam
als ze willen zeveren, zullen ze zeveren, eender waar,
en in mijn geval mogen ze dan de hele zaak hebben ..
maak' gewoon een betere dan, en waarschijnlijk goedkoper als de boete om hem dan terug te krijgen
m'n advokaat is aan het kijken hoe je aan een motorinschrijving geraakt,
het is in mijn geval, geen kwestie van niet willen,
ik heb verzekerde motors rijden, heb platen en heb een a1 rijbewijs..
daarenboven rijd ik enkel als er verdomme niemand anders op de baan is..
met vest en dikke schoenen en heel de kluts...
MAARRRRRrrrrr... ze hebben geld nodig, dus oppassen geblazen vanaf je een voet buitenzet (aldus mijn adv.)
"zjekers" noemen ze dat hier...
Geplaatst: 29 mar 2007, 19:16
door Dorfie
witloof schreef:op een fs1, wat zijn dan de tuning onderdelen?

en inderdaad elke flik zegtb iets anders
de wet voor max costrcutiesnelheid is trouwens in 71 gemaakt..
dus alles van daarvoor mag wel sneller
Wa zaten blijkbaar beide fout.
Wetgeving is van 10/10/1974
Anyway, ik ben het gaan opzoeken en wat blijkt

Veeeeeeel tegenstrijdigheden!
Maar goed, als je brommer voor de KB van 10/10/1974 in geschreven werd valt hij dus niet onder die wetgeving en mag hij dus sneller als 45 km/u rijden maar je mag er nooit op betrapt worden. Dit wil dus zeggen dat ze je brommer op de rollen mogen zetten en dat hij sneller dan 45 km/u mag maar ze je er geen bekeuring voor kunnen geven. Enkel als ze je op heterdaad betrappen.