Edit:
Bedoelt je collega een oude of een nieuwe Vespa? Met een oude heb je een beetje hetzelfde probleem als een FS1


NIX schreef:Als je wat minder precies bent kun je best een FS1 voor dagelijks gebruik pakken die je die dealer laat onderhouden. Ik heb vaker gebruiks FS1's gebouwd die zomaar een jaar of 3 zonder enige vorm van onderhoud gedraaid hebben. Kunst is om het ding op de uitlaat na niet op te voeren. Dan blijft hij net rollenbankproof en komt ie wel lekker vooruit. Als het ding echt goed geprepareerd is, dan is hij zeker niet nieuw en ook niet moeders mooiste, maar is hij voor dagelijks gebruik perfect, omdat het niet erg is dat hij in barre omstandigehden buiten werkt en staat en er een keer een fiets tegenaan gegooid wordt. Koop een niet zo mooie gekentekende 2RU voor 5-600 en dan zal je er nog eens 2-300 tegenaan moeten gooien om hem klaar te maken voor zijn werkzame leventje. Koop geen supermooie, dat is niet alleen zonde van je geld, je ziet je brommer ook achteruit hollen. Overigens kun je ook wel wat dingen zelf, straks, zeker met behulp van het forum.
Het is maar net hoe graag je niet op een sc**&^% gezien wordt.
Tombo schreef:Puch Maxi... dan kan je echt 100x beter een scooter kopen, zeker als je er elke dag mee moet rijden. Een Puch Maxi rijdt voor geen meter
bajaboy schreef:joosie1234 schreef:koop een honda scoopy, goedkoop, niet te slopen en kan prima buiten staan. oldtimer, dus goedkope verzekering en niemand wilt m stelen
komt zeker niet uit amsterdam?? die kunnen alles gebruiken als het maar niet van hun zelf is.
Jeti schreef:Tombo schreef:Puch Maxi... dan kan je echt 100x beter een scooter kopen, zeker als je er elke dag mee moet rijden. Een Puch Maxi rijdt voor geen meter
Heb je er wel eens op gereden? Dingetjes rijden echt wel fijn. En die durf je nog ergens op straat te laten staan.
Enige wat ze kunnen jatten is je carburateur ofzo, als je de rest goed vastzet (idd aan een paal/fietsenrek/etc met een goed slot).
Maxi rijdt wel fijner dan een scooter. Is goedkoper in onderdelen en verzekering (als oldtimer).
Dus mijn advies nog steeds: koop een originele, gebruikte Puch maxi voor 250-300, laat hem afstellen en ga lekker dagelijks rondrijden.
En als hij op is over een paar jaar, koop je gewoon een andere
Maar met een beetje simpel onderhoud, overleefd dat ding jou.
Dingen zijn volgens mij de meest verkochte brommertjes in NL/DE/?, gemaakt tussen begin 70 en midden 90 zonder iets te veranderen aan het model. Dus ook zat onderdelen (betaalbaar!) verkrijgbaar.
Het is tegen mijn principes om mensen een scooter te adviseren![]()