Pagina 2 van 3
Geplaatst: 09 feb 2013, 20:19
door Tombo
Eerlijk gezegd, in Amsterdam denk ik wel ja, als je hem op straat laat staan.... die zijn nogal populair bij het dievengilde
Edit:
Bedoelt je collega een oude of een nieuwe Vespa? Met een oude heb je een beetje hetzelfde probleem als een FS1

met een nieuwe heb je bovenstaand probleem

Geplaatst: 09 feb 2013, 20:41
door bajaboy
nee hoor het liefst zien we je op een fs1 ,maar wat jij er mee kanen wilt is gewoon weggegooid geld en doodzonde.
een fs1 die buiten onder een hoesje staat is als vragen of je met een opblaas bootje van de hema de noodzee over kan ja het kan maar of je er verstandig aan doet??
en daar vroeg je om .
als je gaat voor een fs1 zou ik gaan voor een fs1 van een 500 euro en deze technisch 100% maken en een jaar aan kijken .
Geplaatst: 09 feb 2013, 21:58
door NIX
Als je wat minder precies bent kun je best een FS1 voor dagelijks gebruik pakken die je die dealer laat onderhouden. Ik heb vaker gebruiks FS1's gebouwd die zomaar een jaar of 3 zonder enige vorm van onderhoud gedraaid hebben. Kunst is om het ding op de uitlaat na niet op te voeren. Dan blijft hij net rollenbankproof en komt ie wel lekker vooruit. Als het ding echt goed geprepareerd is, dan is hij zeker niet nieuw en ook niet moeders mooiste, maar is hij voor dagelijks gebruik perfect, omdat het niet erg is dat hij in barre omstandigehden buiten werkt en staat en er een keer een fiets tegenaan gegooid wordt. Koop een niet zo mooie gekentekende 2RU voor 5-600 en dan zal je er nog eens 2-300 tegenaan moeten gooien om hem klaar te maken voor zijn werkzame leventje. Koop geen supermooie, dat is niet alleen zonde van je geld, je ziet je brommer ook achteruit hollen. Overigens kun je ook wel wat dingen zelf, straks, zeker met behulp van het forum.
Het is maar net hoe graag je niet op een sc**&^% gezien wordt.
Geplaatst: 09 feb 2013, 22:06
door Zorro
Ik ben zelf geboren en getogen Amsterdammer, en heb een groot gedeelte in West gewoond. Een brommer op straat parkeren of het nu een FS1 is of een Chinese tupperwaredoos, dat is vragen om moeilijkheden. Je moet de brommer in ieder geval met een slot van uitstekende kwaliteit aan een lantaarnpaal o.i.d. vastknopen anders is ie zo weg. Ik zou een goedkoop 2de hands Chinees scootertje nemen, met flinke gebruiksporen, een model dat niet erg populair is, maar wel technisch in orde. Daar is zat van te koop.
Geplaatst: 09 feb 2013, 22:47
door the_destroyers
Ik zou nog steeds voor de fs1 gaan!
Maar moet je zelf weten, ik denk er hetzelfde over als NIX...
Maar kan je hem niet in de gang zetten ofzo?

Geplaatst: 10 feb 2013, 10:47
door clamdxp
Ik gebruik de fs1 nu ook gewoon mits er geen sneeuw (zout gestrooid)
word.
voor de overige dagen dat ik de fs1 niet wil gebruiken ivm het weer gebruik ik een oude tuperware peugeot zenith van 250 euro.
deze brengt mij ook overal.
zeer betrouwbare scooter van de oude slag bj 1989 en niet kapot te krijgen.
is veel beter als die chinese troep van tegenwoordig.
Geplaatst: 10 feb 2013, 10:47
door clamdxp
Ik gebruik de fs1 nu ook gewoon mits er geen sneeuw (zout gestrooid)
word.
voor de overige dagen dat ik de fs1 niet wil gebruiken ivm het weer gebruik ik een oude tuperware peugeot zenith van 250 euro.
deze brengt mij ook overal.
zeer betrouwbare scooter van de oude slag bj 1989 en niet kapot te krijgen.
is veel beter als die chinese troep van tegenwoordig.
Geplaatst: 10 feb 2013, 11:49
door yamaha_fs1_2ru
NIX schreef:Als je wat minder precies bent kun je best een FS1 voor dagelijks gebruik pakken die je die dealer laat onderhouden. Ik heb vaker gebruiks FS1's gebouwd die zomaar een jaar of 3 zonder enige vorm van onderhoud gedraaid hebben. Kunst is om het ding op de uitlaat na niet op te voeren. Dan blijft hij net rollenbankproof en komt ie wel lekker vooruit. Als het ding echt goed geprepareerd is, dan is hij zeker niet nieuw en ook niet moeders mooiste, maar is hij voor dagelijks gebruik perfect, omdat het niet erg is dat hij in barre omstandigehden buiten werkt en staat en er een keer een fiets tegenaan gegooid wordt. Koop een niet zo mooie gekentekende 2RU voor 5-600 en dan zal je er nog eens 2-300 tegenaan moeten gooien om hem klaar te maken voor zijn werkzame leventje. Koop geen supermooie, dat is niet alleen zonde van je geld, je ziet je brommer ook achteruit hollen. Overigens kun je ook wel wat dingen zelf, straks, zeker met behulp van het forum.
Het is maar net hoe graag je niet op een sc**&^% gezien wordt.
Mee eens...
Ik ben ook altijd door wind en weer 30km heen en 30km terug gereden...
Ik had een adresje (toen ik zelf nog niet zo handig was met sleutelen) die onderhoud verrichte.
Zo heb ik 2 jaar gereden.
Moet ik wel zeggen dat die van mij s'nachts binnenstond
Geplaatst: 10 feb 2013, 13:20
door Jeti
Tombo schreef:Puch Maxi... dan kan je echt 100x beter een scooter kopen, zeker als je er elke dag mee moet rijden. Een Puch Maxi rijdt voor geen meter
Heb je er wel eens op gereden? Dingetjes rijden echt wel fijn. En die durf je nog ergens op straat te laten staan.
Enige wat ze kunnen jatten is je carburateur ofzo, als je de rest goed vastzet (idd aan een paal/fietsenrek/etc met een goed slot).
Maxi rijdt wel fijner dan een scooter. Is goedkoper in onderdelen en verzekering (als oldtimer).
Dus mijn advies nog steeds: koop een originele, gebruikte Puch maxi voor 250-300, laat hem afstellen en ga lekker dagelijks rondrijden.
En als hij op is over een paar jaar, koop je gewoon een andere
Maar met een beetje simpel onderhoud, overleefd dat ding jou.
Dingen zijn volgens mij de meest verkochte brommertjes in NL/DE/?, gemaakt tussen begin 70 en midden 90 zonder iets te veranderen aan het model. Dus ook zat onderdelen (betaalbaar!) verkrijgbaar.
Het is tegen mijn principes om mensen een scooter te adviseren

Geplaatst: 10 feb 2013, 13:50
door joosie1234
koop een honda scoopy, goedkoop, niet te slopen en kan prima buiten staan. oldtimer, dus goedkope verzekering en niemand wilt m stelen

Geplaatst: 10 feb 2013, 14:08
door bajaboy
joosie1234 schreef:koop een honda scoopy, goedkoop, niet te slopen en kan prima buiten staan. oldtimer, dus goedkope verzekering en niemand wilt m stelen

komt zeker niet uit amsterdam?? die kunnen alles gebruiken als het maar niet van hun zelf is.
Geplaatst: 10 feb 2013, 14:36
door Laars
bajaboy schreef:joosie1234 schreef:koop een honda scoopy, goedkoop, niet te slopen en kan prima buiten staan. oldtimer, dus goedkope verzekering en niemand wilt m stelen

komt zeker niet uit amsterdam?? die kunnen alles gebruiken als het maar niet van hun zelf is.
Inderdaad, zoals Jules Deelder al eerder zei:
Amsterdam heeft het, en anders jatten ze het wel!
Geplaatst: 10 feb 2013, 15:13
door BelgMattijs
Dan is er natuurlijk ook nog de Skyteam Ace 50... Is gloednieuw, maar zit er wel lekker retro uit.
Skyteam Ace 50
Maar die is wel prijzig natuurlijk... (en het blijft een Skyteam

)
Geplaatst: 10 feb 2013, 15:28
door pee67
Ik heb nog een Kymco Sento te koop en een Puch Maxi S
en als je wilt ook een FS1 ..... keuze genoeg dus

Geplaatst: 10 feb 2013, 15:34
door Tombo
Jeti schreef:Tombo schreef:Puch Maxi... dan kan je echt 100x beter een scooter kopen, zeker als je er elke dag mee moet rijden. Een Puch Maxi rijdt voor geen meter
Heb je er wel eens op gereden? Dingetjes rijden echt wel fijn. En die durf je nog ergens op straat te laten staan.
Enige wat ze kunnen jatten is je carburateur ofzo, als je de rest goed vastzet (idd aan een paal/fietsenrek/etc met een goed slot).
Maxi rijdt wel fijner dan een scooter. Is goedkoper in onderdelen en verzekering (als oldtimer).
Dus mijn advies nog steeds: koop een originele, gebruikte Puch maxi voor 250-300, laat hem afstellen en ga lekker dagelijks rondrijden.
En als hij op is over een paar jaar, koop je gewoon een andere

Maar met een beetje simpel onderhoud, overleefd dat ding jou.
Dingen zijn volgens mij de meest verkochte brommertjes in NL/DE/?, gemaakt tussen begin 70 en midden 90 zonder iets te veranderen aan het model. Dus ook zat onderdelen (betaalbaar!) verkrijgbaar.
Het is tegen mijn principes om mensen een scooter te adviseren

Ik heb er 2 of 3 gehad, en het blijven gammele dingen

een scooter rijdt, remt en veert echt stukken beter