Pagina 2 van 4
Geplaatst: 18 jun 2013, 20:13
door marco
Maak eens wat foto's voor de duidelijkheid

Geplaatst: 18 jun 2013, 20:42
door ginofs1
marco schreef:Maak eens wat foto's voor de duidelijkheid

Ramptoerist

Geplaatst: 18 jun 2013, 20:52
door Tombo
HotWheels schreef:koppel schreef:ik verdenk die immi naaldlagers, die gebruik ik nooit meer...............troep.
imi is idd synoniem voor troep en kost kost je uiteindelijk meer
dat verstand komt met de jaren

Onzin! Het ligt er maar net aan wat de toepassing is en hoe je er mee omgaat
Geplaatst: 18 jun 2013, 20:57
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 18 jun 2013, 21:10
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 18 jun 2013, 21:18
door Tombo
Er wordt hier gezegd dat alle imi troep is, dat is onzin.
Lagers zou ik idd origineel SKF o.i.d. kopen, dat ben ik met je eens. (Alhoewel dat bij een brommer naaldlagertje vaak lastiger te achterhalen is, want je koopt gewoon 'een naaldlager' bij de brommerboer)
Geplaatst: 18 jun 2013, 21:19
door ginofs1
Natuurlijk is ori beter, maar vaak is imi goed genoeg.
Een imi zuiger gaat best wel lang mee gezien de prijs.
De brommers van bas zijn toer brommers 60/ 70km.
Betreft bas koppel.
Ik zit te denken aan een te korte pistonpen, deze loopt dan naar een kant.
Draagvlak word dan aan een kant kleiner en kan dan misschien een stuk uit je zuiger trekken en een pistonpen breken ?
Geplaatst: 18 jun 2013, 21:29
door Tombo
Zou kunnen ja, dezelfde kracht op een kleiner oppervlak is meer spanning
Geplaatst: 18 jun 2013, 22:05
door koppel
pen is kwa lengte goed.
ik denk wat anders; de zaak zat te strak (pen ging er moeilijk uit), is door de hitte vastgelopen (small end/lager/pen=één geworden), toen ging de pen scharnieren in de zuiger en daarna is de zaak geknapt.
dus geen klap loodrecht op de pen maar door torsie is de zaak kapot gegaan.
cylinder, zuigeroppervlak en veren zijn nog in prima conditie.
er is een kans dat het small end uitgelopen is.
TBC
Geplaatst: 18 jun 2013, 22:11
door ginofs1
koppel schreef:pen is kwa lengte goed.
ik denk wat anders; de zaak zat te strak (pen ging er moeilijk uit), is door de hitte vastgelopen (small end/lager/pen=één geworden), toen ging de pen scharnieren in de zuiger en daarna is de zaak geknapt.
dus geen klap loodrecht op de pen maar door torsie is de zaak kapot gegaan.
cylinder, zuigeroppervlak en veren zijn nog in prima conditie.
er is een kans dat het small end uitgelopen is.
TBC
ok, ik heb hier ook een zuiger van de heer bob.
bij deze wat het naaldlagertje ook vast gelopen.
pen ging dus ook wiegen in de zuiger, bob was gelukkig tijdig gestopt.
zal een vragen waar hij deze lager gekocht heeft.
Dan moeten we deze lagers niet meer hebben.
Geplaatst: 18 jun 2013, 22:28
door koppel
zowel de pen als het lager moeten we goed bekijken voor montage, vanaf nu monteer ik ze eerst zonder zuiger zodat ik kan voelen hoe strak ze in het small end gaan.
enige voorspeling lijkt mij wenselijk aangezien er ruimte moet zijn om uit te kunnen zetten.
met het naaldlager neem ik geen risico mee, vanaf nu origineel.
Geplaatst: 18 jun 2013, 22:34
door ginofs1
goed plan

Geplaatst: 19 jun 2013, 00:53
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 19 jun 2013, 07:31
door koppel
zoiets dacht ik ook.
Geplaatst: 19 jun 2013, 19:33
door gklijnhout
Even om met je mee te denken!
Ik heb hier een K-Star zuiger staan die 15 km gelopen heeft en toen vast wilde lopen de zuiger heeft een beschadiging aan de uitlaatkant maar erger els ik het nieuw meegeleverde naaldlager bekijk is hiervan de kooi ook blauw gelopen.
Kennelijk heeft deze te strak gezeten en heb ik mazzel gehad dat de zuiger als eerste moeilijk heeft gedaan!
Mijn vraag is eigenlijk zaten de clips die de pistonpen moeten borgen nog wel op de juiste plaats ?
Als ik bij mijn zuiger de lengte van de pistonpen bekijk en haal aan 1 kant de clip weg zou de pen op kunnen schuiven en daardoor vrijwel geen draagvlak meer heeft aan de andere kant in de zuiger.
Dat zou mogelijk bij jou de reden zijn dat de zuiger is uitgebroken en daarna de pistonpen is gebroken.
Ook mijn pistonpen is met de zuiger evenals het lager als set verkocht.
DMP no: 26060
Gert