Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26 jun 2013, 18:15
door Triforce
ginofs1 schreef:een nieuwe kopen is goedkoper :wink:


Een nieuwe is ook niet altijd recht geballanseerd, meer als 0,04 speling erin

Heb ik wel gemerkt bij Kawasaki krukassen

Geplaatst: 13 jul 2013, 19:39
door eddy hak
dit trillen komt doordat er ruimte zit op het koppelingshuis deze is voorzien van een koper glijlager of bus en deze is versleten.dit is geen gedraaide bus maar een gerold stuk koper dit kun je zien aan de naad.Deze speeling is te verhelpen door deze bus er uit te persen vervolgens de naad voorzichtig doorzagen zodat er meer ruimte ontstaat,de naad wordt breder. vervolgens insmeren met s 39 verhitten met de hobby brander en voorzien van een laag tin teveel is niet erg.Vervolgens de stalen bus in de koperen bus doen en samen er in persen het teveel aan tin gaat er vanzelf af de bus draait vrij zwaar haal hem er uit even invetten terugplaatsen koppelingshuis monteren en de zijdelingse speling opvullen met simmy ringen en klaar is kees en hij trilt niet meer en de koppeling slipt ook niet meer want door het getril gaat de drukgroep zweven wat slippende koppeling tot gevolg heeft.