Pagina 2 van 4
Geplaatst: 01 aug 2013, 23:13
door NIX
Michael5671 schreef:Heb een kijkje genomen bij de cilinder en het enigste wat ik tegen kom is dat er FS1 op staat.
Dat is dus geen originele cilinder. Gewoon volgende keer kijken en melden waar we om vragen.
Geplaatst: 02 aug 2013, 09:16
door maartuh
Uhm NIX,
Je zal het wel goed bedoelen maar als we hier wat bezoekers willen houden zou je misschien eens aan je toon moeten werken.
Het komt allemaal een beetje kortaf/sjacherijnig en aggresief over als ik eerlijk ben.
Ja de FAQ is er niet voor niets en veel vragen komen 10dubbel maar ieder persoon is een los iemand he, het is niet zo dat 1 iemand allemaal nieuwe accounts aan maakt om jou te pesten met dezelfde vragen he
Geplaatst: 02 aug 2013, 09:49
door Tombo
Nou nee, NIX (en andere gebruikers) hebben veel moeite gedaan om de verschillende FAQ's te schrijven. Hierin staat ongeveer 95% van de meest voorkomende problemen geschreven.
Als gebruiker wordt er van je verwacht dat je zelf ook het e.e.a. uitzoekt en initiatief toont (het staat zelfs in de gedragsregels van het techniek subforum).
Hoe moeten wij als adviesgevers een fatsoenlijk advies kunnen geven als we geen goede input krijgen. Er werd meerdere malen gevraagd wat de exacte setup van de FS1 was, dingen als 'ja de brommer is standaard' zegt niks, er zijn wel 15 verschillende 'standaard' FS1's o.i.d.

daar schiet je geen hout mee op. En uiteindelijk blijkt dus gewoon dat de FS1 helemaal niet standaard is.
Geplaatst: 02 aug 2013, 10:48
door Michael5671
Tombo schreef:Nou nee, NIX (en andere gebruikers) hebben veel moeite gedaan om de verschillende FAQ's te schrijven. Hierin staat ongeveer 95% van de meest voorkomende problemen geschreven.
Als gebruiker wordt er van je verwacht dat je zelf ook het e.e.a. uitzoekt en initiatief toont (het staat zelfs in de gedragsregels van het techniek subforum).
Hoe moeten wij als adviesgevers een fatsoenlijk advies kunnen geven als we geen goede input krijgen. Er werd meerdere malen gevraagd wat de exacte setup van de FS1 was, dingen als 'ja de brommer is standaard' zegt niks, er zijn wel 15 verschillende 'standaard' FS1's o.i.d.

daar schiet je geen hout mee op. En uiteindelijk blijkt dus gewoon dat de FS1 helemaal niet standaard is.
Blijkbaar is het dan geen ori cilinder, alleen dat wist ik ook niet. Heb nog maar een korte tijd een fs1 die rijd.
Geplaatst: 02 aug 2013, 10:51
door Michael5671
NIX schreef:Michael5671 schreef:Heb een kijkje genomen bij de cilinder en het enigste wat ik tegen kom is dat er FS1 op staat.
Dat is dus geen originele cilinder. Gewoon volgende keer kijken en melden waar we om vragen.
Is goed alleen ik ben hier nog niet lang mee bezig, vele van jullie kennen de fs1 van binnen en buiten
Geplaatst: 02 aug 2013, 10:58
door NIX
maartuh schreef:Uhm NIX,
Je zal het wel goed bedoelen maar als we hier wat bezoekers willen houden zou je misschien eens aan je toon moeten werken.
Het komt allemaal een beetje kortaf/sjacherijnig en aggresief over als ik eerlijk ben.
Ja de FAQ is er niet voor niets en veel vragen komen 10dubbel maar ieder persoon is een los iemand he, het is niet zo dat 1 iemand allemaal nieuwe accounts aan maakt om jou te pesten met dezelfde vragen he
Allemaal prima, maar ik heb hem hel duidelijk gevraagd om naar de cilinder (en andere delen) te kijken. Nog voor ik iemand de FAQ in schopte. Dus als iemand dan zelf gaat zeggen dat er een originele cilinder op zit, dan reageer ik inderdaad wat chagrijnig, want er wordt wel een goed advies verwacht en dus tijd die ik of anderen erin steken.
Michael5671 schreef:NIX schreef:Klinkt toch als een FS1 cilinder. Zeg gewoon wat er op de cilinder staat, hoe groot de doorlaat van de carb is en of de uitlaat uit 1 deel bestaat. Een originele brommer gaat echt geen 60.
50cc cilinder
10 mm carberateur
Originele lage uitlaat dunne bocht
Heb er niks aanveranderd, als ik goed door trek dan rijd ie op topsnelheid 60 km/h
Zo'n antwoord irriteert dus. Ik heb ook nog steeds geen antwoord of de pijp uit 2 delen bestaat of hoe dun de bocht is. Dat de poster de bocht dun vindt betekent niets.
Nu weet ik de cilinder en carb, maar ben nog steeds chagrijnig omdat ik de juiste vragen heb gesteld, Tom het ook heeft gezegd en hem naar de FAQ heeft verwezen en ik nog steeds niet de goede info heb.
Geplaatst: 03 aug 2013, 11:03
door Michael5671
NIX schreef:maartuh schreef:Uhm NIX,
Je zal het wel goed bedoelen maar als we hier wat bezoekers willen houden zou je misschien eens aan je toon moeten werken.
Het komt allemaal een beetje kortaf/sjacherijnig en aggresief over als ik eerlijk ben.
Ja de FAQ is er niet voor niets en veel vragen komen 10dubbel maar ieder persoon is een los iemand he, het is niet zo dat 1 iemand allemaal nieuwe accounts aan maakt om jou te pesten met dezelfde vragen he
Allemaal prima, maar ik heb hem hel duidelijk gevraagd om naar de cilinder (en andere delen) te kijken. Nog voor ik iemand de FAQ in schopte. Dus als iemand dan zelf gaat zeggen dat er een originele cilinder op zit, dan reageer ik inderdaad wat chagrijnig, want er wordt wel een goed advies verwacht en dus tijd die ik of anderen erin steken.
Michael5671 schreef:NIX schreef:Klinkt toch als een FS1 cilinder. Zeg gewoon wat er op de cilinder staat, hoe groot de doorlaat van de carb is en of de uitlaat uit 1 deel bestaat. Een originele brommer gaat echt geen 60.
50cc cilinder
10 mm carberateur
Originele lage uitlaat dunne bocht
Heb er niks aanveranderd, als ik goed door trek dan rijd ie op topsnelheid 60 km/h
Zo'n antwoord irriteert dus. Ik heb ook nog steeds geen antwoord of de pijp uit 2 delen bestaat of hoe dun de bocht is. Dat de poster de bocht dun vindt betekent niets.
Nu weet ik de cilinder en carb, maar ben nog steeds chagrijnig omdat ik de juiste vragen heb gesteld, Tom het ook heeft gezegd en hem naar de FAQ heeft verwezen en ik nog steeds niet de goede info heb.
De uitlaat bestaat uit 1 geheel en die is 12 mm
Geplaatst: 03 aug 2013, 11:09
door Michael5671
NIX schreef:maartuh schreef:Uhm NIX,
Je zal het wel goed bedoelen maar als we hier wat bezoekers willen houden zou je misschien eens aan je toon moeten werken.
Het komt allemaal een beetje kortaf/sjacherijnig en aggresief over als ik eerlijk ben.
Ja de FAQ is er niet voor niets en veel vragen komen 10dubbel maar ieder persoon is een los iemand he, het is niet zo dat 1 iemand allemaal nieuwe accounts aan maakt om jou te pesten met dezelfde vragen he
Allemaal prima, maar ik heb hem hel duidelijk gevraagd om naar de cilinder (en andere delen) te kijken. Nog voor ik iemand de FAQ in schopte. Dus als iemand dan zelf gaat zeggen dat er een originele cilinder op zit, dan reageer ik inderdaad wat chagrijnig, want er wordt wel een goed advies verwacht en dus tijd die ik of anderen erin steken.
Michael5671 schreef:NIX schreef:Klinkt toch als een FS1 cilinder. Zeg gewoon wat er op de cilinder staat, hoe groot de doorlaat van de carb is en of de uitlaat uit 1 deel bestaat. Een originele brommer gaat echt geen 60.
50cc cilinder
10 mm carberateur
Originele lage uitlaat dunne bocht
Heb er niks aanveranderd, als ik goed door trek dan rijd ie op topsnelheid 60 km/h
Zo'n antwoord irriteert dus. Ik heb ook nog steeds geen antwoord of de pijp uit 2 delen bestaat of hoe dun de bocht is. Dat de poster de bocht dun vindt betekent niets.
Nu weet ik de cilinder en carb, maar ben nog steeds chagrijnig omdat ik de juiste vragen heb gesteld, Tom het ook heeft gezegd en hem naar de FAQ heeft verwezen en ik nog steeds niet de goede info heb.
De uitlaat bestaat uit 1 geheel en die is 12 mm
Geplaatst: 03 aug 2013, 11:37
door hans.m
als het een uitlaat uit 1 geheel is staat er wellicht luhao of luhac op. en heeft op de uitlaat, na de uitlaatbocht dus een lasnaad langs boven en onderzijde, dus niet perfect rond. uitlaatbocht is dan normaal 32mm. geen idee waar je die 12mm haalt.
Geplaatst: 03 aug 2013, 13:47
door Michael5671
hans.m schreef:als het een uitlaat uit 1 geheel is staat er wellicht luhao of luhac op. en heeft op de uitlaat, na de uitlaatbocht dus een lasnaad langs boven en onderzijde, dus niet perfect rond. uitlaatbocht is dan normaal 32mm. geen idee waar je die 12mm haalt.
Het uiteinde van de uitlaat is dikker dan de bocht vanuit het motorblok.
Ik zal wel even een kijkje nemen of er luhao of luhac op staat
Ook zal ik even een foto'tje maken is misschien wel makkelijker
Geplaatst: 03 aug 2013, 14:12
door hans.m
als de uitlaat uit 1 geheel is, is het voor 99% een imi uitlaat zoals bijna iedereen heeft.
Geplaatst: 03 aug 2013, 14:39
door Michael5671
Er zitten inderdaad aan de boven en onderkant een lasnaad, dus zal het toch een imi uitlaat zijn.
Heeft dit nog een kenmerk voor het rijgedrag van de brommer?
Geplaatst: 03 aug 2013, 15:10
door hans.m
Michael5671 schreef:Er zitten inderdaad aan de boven en onderkant een lasnaad, dus zal het toch een imi uitlaat zijn.
Heeft dit nog een kenmerk voor het rijgedrag van de brommer?
sneller dan een originele. originele uitlaat voor fs1 heeft bocht van 28mm en deze 32mm.
Geplaatst: 03 aug 2013, 15:17
door the_destroyers
Je moet wel de diameter meten van de bocht he, dus even losdraaien van de cilinder en daar de diameter meten.
Maar zoals hans zegt, hoogstwss 32mm.
Maar assumption is the mother of all fuckups.
En zoals al reeds gezegd, een 16mm zal em wel beter doen lopen, een 10mm knijpt zo een fs1cilinder volledig dood, zelf ook gehad!

Geplaatst: 03 aug 2013, 15:44
door hans.m
zelfs een uitlaat van een novio is groter dan 12mm denk ik
en ja een 16mm moet gewoon bij een fs1 cilinder anders loopt dat echt niet lekker.
