blok olie.

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: blok olie.

Bericht door Tombo »

Hogere dichtheid van de lucht; relatief gezien meer zuurstof moleculen.
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Re: blok olie.

Bericht door Wiking »

dus dan ook een maatje grotere sproeier?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: blok olie.

Bericht door NIX »

Nee, want je rijdt toch al met een te grote sproeier, maar door de mist koelt de boel ook nog net een stukje beter.
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Re: blok olie.

Bericht door Wiking »

ah ok, bedankt :)
Gebruikersavatar
Piet den Breejen
250km gereden
250km gereden
Berichten: 355
Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
Locatie: Sommelsdijk

Re: blok olie.

Bericht door Piet den Breejen »

Wiking schreef:
NIX schreef:Als het mist loopt ie het hardst.

Waarom is dat?


Lucht krimpt net als een vloeistof als het kouder is. Dus meer eenheden zuurstof in een liter. Met mist is de lucht koud en tevens vochtig.
Door de ont-/-verbranding van het mengel waarin water aanwezig is ontstaat er eigenlijk stoom. Door deze stoom ontstaat er een hogere expansie, dus meer vermogen.
Je kunt tot ongeveer 10 procent water bij injecteren voor een beter vermogen. Daarna wordt de verbranding te koel en neemt het vermogen af.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: blok olie.

Bericht door ginofs1 »

vochtige lucht :wink:
Plaats reactie