Pagina 2 van 2

Re: blok olie.

Geplaatst: 21 feb 2014, 10:35
door Tombo
Hogere dichtheid van de lucht; relatief gezien meer zuurstof moleculen.

Re: blok olie.

Geplaatst: 21 feb 2014, 10:44
door Wiking
dus dan ook een maatje grotere sproeier?

Re: blok olie.

Geplaatst: 21 feb 2014, 11:21
door NIX
Nee, want je rijdt toch al met een te grote sproeier, maar door de mist koelt de boel ook nog net een stukje beter.

Re: blok olie.

Geplaatst: 21 feb 2014, 12:13
door Wiking
ah ok, bedankt :)

Re: blok olie.

Geplaatst: 21 feb 2014, 19:31
door Piet den Breejen
Wiking schreef:
NIX schreef:Als het mist loopt ie het hardst.

Waarom is dat?


Lucht krimpt net als een vloeistof als het kouder is. Dus meer eenheden zuurstof in een liter. Met mist is de lucht koud en tevens vochtig.
Door de ont-/-verbranding van het mengel waarin water aanwezig is ontstaat er eigenlijk stoom. Door deze stoom ontstaat er een hogere expansie, dus meer vermogen.
Je kunt tot ongeveer 10 procent water bij injecteren voor een beter vermogen. Daarna wordt de verbranding te koel en neemt het vermogen af.

Re: blok olie.

Geplaatst: 22 feb 2014, 11:03
door ginofs1
vochtige lucht :wink: