Pagina 2 van 4

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 12:42
door NIX
En loopt als een brandweer.

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 15:49
door hans.m
Heb je bericht nog eens naglezen.
Het 'instorten' van de top en terugval op een heuveltje is een vrij bekend fenomeen bij de fs1. Een hoge druk-kopje (zie link:http://fs1forum.com/viewtopic.php?f=31&t=4476) kan hiervoor een oplossing zijn. Kijk ook eens je tandwielverhouding na ;)
Of het blok goed gereviseerd is zal de tijd wel uitwijzen zeker, wat een vorig eigenaar beweerd, kan je nooit zeker van zijn, tenzij je hem persoonlijk kent en vertrouwd. Revisie kan omvatten: vervangen van alle lagers, keerringen, krukas-revisie etc. Maar voor hetzelfde geld zijn alleen de keerringen vervangen en is het blokje zogezegd gereviseerd.. :roll: Zolang er geen vreemde geluiden uit je blokje komen zal alles wel inorde zijn :) 'if it ain't broke don't fix it ' ;)
ohja een foto van je fs1 mag je steeds plaatsen :wink:

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 16:05
door carrejans
Sinds het nieuwe forum werkt de zoekfunctie ook voor geen meter. Ik weet niet hoe dit komt, maar is wel zeer irritant.
Je kan echt soms letterlijke woorden uit topic titels zoeken, maar hij vindt niets... :evil:

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 17:14
door mzzz
Tja meneer nix hoeveel specifieker moet ik nog zijn, lees het topic begin nog maar eens dat lijkt me toch duidelijk genoeg (ik geef aan dat de rem ondanks max spannen van de kabel niet blokkeert , dan krijg ik de tip om de remsleutel een paar tanden te verplaatsen daarmee verschuif je alleen het werkgebied maar niet de uiteindelijke slag).Als ik ergens had kunnen vinden dat de imi carb bagger is had ik hem zeker niet gekocht maar tot op heden heeft niemand mij een link kunnen geven waar dat staat beschreven op het forum.(ook met google geen info wat moet je dan?).
Goed ik kan wel een update geven, de FS50 uitlaat is gemonteerd, kwam na demontage van de oude bocht een soort wekker veer tegen, ik neem aan dat die als afdichting dient?
Heb hem in de wartelmoer gepropt en alles vastgezet(rare constructie ).Geeft me een top tussen de 50 en 55km/h i.p.v. 45km/h dus eigenlijk is mijn doel al bereikt.(ben wel nieuwsgierig wat de invloed van een 16 mm is maar meer speed hoef ik niet)
Het probleem met inhouden lag aan het feit dat het gashendel heel gevoelig is ,1 mm gas terug is al merkbaar (dan heb je nog maar een 9mm carb)
De remvoeringen heb ik vervangen (org yamaha) en de trommel ontvet en opgeschuurd resultaat...hetzelfde als voorheen duw hem in stilstand gewoon door de rem.
Er zit wel veel rek in de remkabel zodat je de laatste cm tot het gashendel de remsleutel niet ziet bewegen,Zijn er dikkere of betere kabels in omloop (kabel is nieuw)
Vreemd eigenlijk, iedereen wil sneller maar remmen praat niemand over. Blijkbaar ben ik de enigste in nederland die problemen met de voorrem heeft of zich daar druk over maakt.
De achterrem grijpt goed maar ja daar hoor je niet mee te remmen (ok wel iets natuurlijk)maar vóór is het belangrijkste zoals iedereen weet.
Over de schokdemper werking heeft nog niemand iets gezegd ,dus daar ben ik ook weer de enigste .
Begrijp me alstublieft goed ik wil niemand krenken of beschadigen en ben dankbaar voor alle info maar soms wordt je als beginnende forum'er wel heel snel naar FAQ of zoekfuncties geschopt onder het mom van ja dat weet toch iedereen (ik zeg maar zo als je niet wil helpen reageer dan niet)Ik probeer als ik kan altijd te helpen en zal nooit iemand afpoeieren.

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Berichtdoor carrejans » 05 augustus 2014 14:05:31

Sinds het nieuwe forum werkt de zoekfunctie ook voor geen meter. Ik weet niet hoe dit komt, maar is wel zeer irritant.
Je kan echt soms letterlijke woorden uit topic titels zoeken, maar hij vindt niets... :evil:

Kijk dat bedoel ik nou bedankt voor de support carrejans
Groetjes Jan

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 17:27
door NIX
Volgens mij ben je nog door niemand afgepoeierd, zelfs niet door mij. Maar in de FAQ staat wel enorm veel en hij wordt regelmatig geupdate met relevante info en ervaringen. Ik geef toe dat de zoekfunctie prut is, dat was vroeger een heel stuk beter.

FS1 remmen zijn prima remmen, dus blijkbaar heb jij een specifiek probleem. In het vervelendste geval heb je een andere naaf nodig. Naast gegroefde voeringen en trommels en uitgeleuterde sleutelgaten kunnen naven tussen voering en alu behuizing oxideren of kunnen naven onrond raken door verkerd spannen. Maar voor dergelijke conclusies te trekken zou ik er een nieuwe kabel opzetten. Gewoon imi werkt bij iedereen hier goed genoeg. Je voorrem hoort net zo hard te remmen als je achterrem. Nieuwe schoenen remmen niet geweldig, omdat ze niet ingesleten zijn en hooguit een 3e van hun oppervlak tegen de trommel wordt gedrukt.

Je veer is een uitgerafelde pakkingring. Pak een nieuwe. die hoort tussen kop en flens.

Het inhouden is niet op top, maar bij volgas, dat zeg je nu een stuk duidelijker, dat klinkt als een dichte sproeier of een bak vol roest, prut en water. Zo gevoelig is een 10mm (geen 9) ook weer niet. Als je spruitstuk nog 9mm (die kan dat weer wel zijn) is, heeft een 16mm geen zin. Het verschil tussen 10 en 16 is ongeveer 5km en snel op toeren raken. Maar zie de opvoer- en cilinderFAQ: een 16mm op een langzame cilinder is eigenlijk iets overkill.

Je FS50 pijp is een snelle pijp, zie de uitlaatFAQ. Bijna alle pijpen met losse bocht zijn begrenst.

FS1 schokdempers dempen niet echt. Het is niet anders.

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 17:52
door mzzz
Hallo nix
kabel is nieuw had ik al gepost.
weet nog niet hoe hier een foto te uploaden maar dat zoek ik wel op in FAQ :noep:
Gr Jan

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 18:21
door Mihramoon
mzzz schreef:Hallo nix
kabel is nieuw had ik al gepost.
weet nog niet hoe hier een foto te uploaden maar dat zoek ik wel op in FAQ :noep:
Gr Jan


foto ergens uploaden, rechtermuisklik op die foto url kopieren en dan de link in een bericht posten aanduiden (je weet wel zo'n blauwe balk) en hierop klikken:


Afbeelding

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 18:26
door NIX

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 22:23
door mzzz
God wat was er mis met gewoon uploaden van je pc,en waarom krijg ik nu weer een kleiner lettertype op die samsung,ik word niet goed.

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 22:25
door NIX
Niet opgeven, knul, blijven proberen.

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 22:58
door mzzz
Net nog een stukje gereden wat is dat waardeloos ,wel op de weg niet op de weg je zoekt je rot.
Bij thuiskomst de kleur van de bougie bekeken elektroden mooi bruin .
Wat me wel opviel was dat de bougiedop niet vast zit ,het klem gedeelte bovenin deze nkg dop doet helemaal niets zonder het afdichtrubber om het keramische deel van de bougie zou hij er zo afwaaien heb wat koperlitse om de bougie gedraait nu zit hij muur vast (misschien oorzaak van wat inhouden /haperen ).
Oja en ik moet nog een lasso en een paar sporen kopen want soms lijkt het wel of ik op een rodeo paard zit Wat een schokdempers ...geweldig

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 05 aug 2014, 23:13
door Mihramoon
mzzz schreef:Net nog een stukje gereden wat is dat waardeloos ,wel op de weg niet op de weg je zoekt je rot.
Bij thuiskomst de kleur van de bougie bekeken elektroden mooi bruin .
Wat me wel opviel was dat de bougiedop niet vast zit ,het klem gedeelte bovenin deze nkg dop doet helemaal niets zonder het afdichtrubber om het keramische deel van de bougie zou hij er zo afwaaien heb wat koperlitse om de bougie gedraait nu zit hij muur vast (misschien oorzaak van wat inhouden /haperen ).
Oja en ik moet nog een lasso en een paar sporen kopen want soms lijkt het wel of ik op een rodeo paard zit Wat een schokdempers ...geweldig


Ik zou zo graag een foto zien van een man met sporen en een lasso of een FS1.

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 06 aug 2014, 00:03
door mzzz
Yeeeh haaaa

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 06 aug 2014, 06:35
door Wiking
brommeren is echt klote met die op en af fietspaden, wat ik het meest verschrikkelijke vind en gevaarlijkst is dat als je van de weg af moet er een heel klein bordje staat dat je moet uitvoegen met direct daarna het uitvoegpadje van ongeveer een meter breed. Je moet dan vol in de ankers en daarmee ook alle automobilisten die 9 van de 10 keer niet op zitten te letten en te dicht achter je zitten beginnen te toeteren met middelvinger... En als het geluk hebt gehad dat je niet vanachter bent geramd heb je ook nog een kudde fietsers die van geen wijken weten en je een beetje verdwaasd opkijken van hun mobieltje

Kortom NL Brommerland

Re: Trommelrem voor en andere vragen FS1 1972

Geplaatst: 06 aug 2014, 08:31
door Laars
mzzz schreef:By the way alleen de 16 mm is imi de uitlaat is origineel,ik koop liever origineel vaak scheelt het maar een paar tientjes en bespaart een hoop irritatie.( als het te krijgen is ten minste)
Verschil in opvatting vindt je ook hier terug, er zijn 2 soorten fs1 rijders, de ouwe lullen waartoe ik behoor willen een soepel optrekkende brommer zonder de hoge snelheid en de jongere generatie die met snerpende pijp het liefst zo snel mogelijk willen gaan ( net als ik vroeger).Dit zijn 2 verschillende wensen en vragen ieder om een andere aanpak
Was vroeger altijd jaloers op mijn oom in oostenrijk die had een puch monza.Dat motortje trok je zo de berg op maar was met 55 km/h niet overdreven snel.Waar ik met mijn toenmalige vernederlandste zundapp in de 2e versnelling met moeite omhoog kwam reed het puchi in zijn 4.Tuurlijk was dat de schuld van de nederlandse regelgeving waar ouwe sigaar rokende politici de regels maakten zodat je met idiote trappers en naar adem snakkende motortjes werd opgezadelt.Nu moet je met je brommer van het fietspad op de weg waarbij je een rijdende hindernis wordt als maar 40 mag ( of zelfs 30 in de bebouwde kom)Je moet er maar opkomen.Nederland was en is voor brommerrijders (en andere voertuigen) gewoon een k*t land .
Gr Jan


BTW Mzzz, er zijn ook ouwe lullen die met een snerpende pijp hard willen gaan :wink: