Pagina 2 van 2

Re: bougiekleur

Geplaatst: 07 aug 2014, 10:50
door NIX
ericvermeer schreef:
NIX schreef:Ding rijdt 75 en jij wil 45 in z'n 4 rijden? Wat denk je zelf?


dat de motor te laag in toeren draait dan.

en zou kunnen je want zoals ik al zei vanaf 50/55 in zijn 4 nergens last van.
misschien een tandwiel van 40 monteren of in zijn 3 blijven rijden rond de 40/45 is ook een oplossing


Nee, dit is gewoon hoe een snelle cilinder rijdt. Deze powerband hoort bij een hoge uitlaatpoort. Eventueel kun je een kopje met meer compressie monteren of de ontsteking op 1,8mm voor BDP zetten, maar verwacht daar geen enorme wonderen van

Re: bougiekleur

Geplaatst: 07 aug 2014, 11:34
door Wiking
Ik heb ook wel gemerkt dat (in mijn geval een RD) ik met mijn 353 cilinder en NL kop ook altijd terug viel zodra er ook maar een beetje tegenwind was en al helemaal als ik omhoog ging. Ik heb er toen een Duitse kop op gezet omdat daar de squishrand maar 1mm was in tegenstelling tot de NL van 4mm. Daarmee vloog de brom vooruit en terugvallen is nu verleden tijd. Kopjes doen veel heb ik bemerkt.

Re: bougiekleur

Geplaatst: 07 aug 2014, 23:09
door mzzz
Vooral in beieren zie je vaak dikke Duitse koppen maar die passen niet op een fs1
Gr Jan

Re: bougiekleur

Geplaatst: 14 aug 2014, 00:09
door marco
NIX schreef:Ding rijdt 75 en jij wil 45 in z'n 4 rijden? Wat denk je zelf?


Moet geen probleem wezen 8-)