Pagina 2 van 3

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 20 okt 2014, 15:50
door mzzz
ginofs1 schreef:ik denk dat je puntjes maar een klein stukje open gaan, stel je puntjes even af :wink:

Hoi Gino
Hoe stel je dat af?Dacht dat je alleen het ontstekings tijdstip kon instellen.
Mijn FS1 start ook slecht ,hij slaat wel aan maar slaat af alsof hij geen benzine meer krijgt.
Daarna nog 10 keer trappen en met beetje gas blijft hij dan met hoog toerental lopen maar mag geen gas bij geven of gas terugnemen want dan slaat hij af.loopt hij dan slaat hij af als ik de choke gebruik.
Had dit zowel met de 16 mm imi als nu met de mikuni 16 mm (sproeier kort 160).
Heeft hij eenmaal 15 sec gelopen dan neemt hij wel gas aan.
Groetjes Jan

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 20 okt 2014, 16:05
door mzzz
Ik heb het getest door het benzineslangetje in een leeg flesje te hangen.
Opening dicht maken met een prop anders verdampt de benzine en met het kraantje dicht een nacht

Ik zal binnenkort even proberen, waar moet ik een prop doen?[/quote]

In de flessenhals om je benzine slangetje zodat de benzine die eventueel in de fles druppelt niet vervliegt

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 21 okt 2014, 23:04
door ginofs1
ontsteking afstellen? dat kan NIX je haarfijn uitleggen :lol:
kijk even in het FAQ zou ik zeggen :wink:

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 22 okt 2014, 13:49
door Jurre255
ginofs1 schreef:ontsteking afstellen? dat kan NIX je haarfijn uitleggen :lol:
kijk even in het FAQ zou ik zeggen :wink:


Ik wil dat laten doen, ik heb er de ervaring niet voor.
Even kijken of fs1 team oost nederland dat voor mij wil doen.

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 23 okt 2014, 13:49
door Jurre255
Welke bougie is het orgineel, ik heb NGK B8HS

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 23 okt 2014, 14:15
door Jurre255
Bougie
Eerst is de bougie aan de beurt. Als je een tijd geen nieuwe bougie hebt gekocht is het aan te raden eerst een nieuwe te kopen. Welke warmtegraad je bougie moet hebben hangt af van de temperatuur die je cilinder bereikt (dus hoeveel toeren deze maakt):

Een B6 kan in een brommer die standaard is met langzame pijp;
Een B7 kan in een brommer die standaard is met snelle pijp;
Een B8 kan in bijna alle andere setups, ook 60cc;
Een B9 in brommers die enorme toerenmakers zijn met enorme compressie en nooit langzaam rijden. Een B9 blijft niet heel als hij niet heet genoeg wordt, dus ik raad hem niet vaak aan.

Let wel: Bij lage toeren slaat een bougie met een hogere warmtegraad wel sneller vet, dit resulteert in stotteren, afslaan of overlijden van de bougie.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit heb ik gevonden op 't forum. Ik ga voor een NGK B7HS
Ik heb geen snelle setup ofzo, wel een snelle uitlaat en HD kop.

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 23 okt 2014, 22:44
door NIX
Doe maar gewoon de B8. Juist vanwege de combo ori cilinder en hogerdrukkop.

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 23 okt 2014, 22:55
door marco
7 moet ook kunnen.

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 23 okt 2014, 23:08
door NIX
Z'n brommer pingelt al.

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 24 okt 2014, 08:58
door Jurre255
Net ff de 7 besteld, 8 zit er al in. Ik zal ze beide ff proberen.

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 24 okt 2014, 13:34
door NIX
Zorg eerst maar dat de ontsteking op tijd staat. Een B7 is alleen nodig als de B8 vet slaat.

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 24 okt 2014, 22:10
door Jurre255
NIX schreef:Zorg eerst maar dat de ontsteking op tijd staat. Een B7 is alleen nodig als de B8 vet slaat.


Ik breng hem binnenkort naar Fs1 team oost nederland.

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 24 okt 2014, 22:23
door marco
Mag ook Nh noord ;)

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 25 okt 2014, 20:23
door Jurre255
marco schreef:Mag ook Nh noord ;)


Ha-ha

Re: Yamaha FS1 2RU 1986 Start slecht.

Geplaatst: 26 okt 2014, 17:42
door Jurre255
Hij staat nu bij Henk ( Fs1 oost nederland )
Hij zei dat er mischien een stukje van de zuigerveer af kon zijn ( ik denk persoonlijk ook dat het dat kan zijn ).
Maar hij gaat zaterdag beginnen met motorisch nakijken dus het komt wel goed :)
Nu een weekje fietsen maar dat is goed voor de bierbuik :)