Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09 mei 2007, 18:49
door Tombo
Dat is een dubbele einddemper...
Verder die boss die je bedoelt, ken ik denk ik wel, dat is zo'n soort van proma achtige uitlaat maar dan dubbel, voor puch maxi.
Geplaatst: 09 mei 2007, 19:06
door punkemon
k dan weet ik da ook allemaal e

,ik zat er gewoon is over na te denken om een dubbele homoet er onder te hangen,links en rechts een!maar als het toch niet helpt:)...
Geplaatst: 09 mei 2007, 19:13
door harmen251
heb ook al eens gezien bij een of andere honda (denk een mt5) dat er 2 uitlaten waren maar dat er maar 1 echt vast zat, dus gewoon voor de schijn, was ook zeer amateuristisch vastgemaakt
Geplaatst: 09 mei 2007, 19:21
door Tombo
Bricoleuristisch
Als je 2 homoets wilt (voor de show neem ik aan). Moet je ook de ophangbeugels verlassen van eentje. of je koopt er 1 van een Puch Maxi, die hebben de uitlaat aan de andere kant
Geplaatst: 09 mei 2007, 19:28
door Niels
Vind 't maar zonde van het geld dan, als het toch geen functie heeft

Geplaatst: 09 mei 2007, 19:31
door Tombo
Idd

beter verchroom je 1 homoet dan ofzo
Geplaatst: 09 mei 2007, 22:37
door punkemon
jah maar als je geluk hebt!ik heb mijn homoet gekocht voor 20 euro !is dus niet zo veel vindk,je kan toch bocht uitslijpen,2de bocht bij inlassen?
Geplaatst: 09 mei 2007, 23:06
door YamaSam
luchtstromen en expansie van exploderende gaswolken, drukverdeling, eigenfrequentie van de ruimte, werveling langs naden, lamellaire en turbulente stroming..

..
en da's allemaal nog maar vandoen om een 'theoretische situatie-getrouwe' omgeving te krijgen..
da's zowat de meest complexe shit dat ge u brein kunt aandoen datte..
het belangrijkste van een expansiepijp is de afstand van het centrum van knal, tot de eerste geluidsreflector, en het drukdebiet dat de buis baaskan.. (lees diameter)
voorts gaat het over tijd dat de knal nodigheeft, om weer terug bij de uitlaatpoort toe te komen (en mengsel weer naarbinnen te proppen, dat wil ontsnappen terwijl zowel in als uitlaatpoort open zijn

)
een zekere afstand is dus een bepaalde tijd, die uitkomt op een bepaald toerental,
doorgaans is de 'terugkaatser' gewoon een trechtervormige plaat, de teruggekaatste knal is dan verdeeld, en dat komt uit bij een 'range' van je toeren waar ie dan plots zin krijgt
'trekpijp' is dus kort en snelheidspijp lang
nu, da geluid terugkaatsen, tot daar aan toe, maar ge moet ook van u druk afgeraken (of zomploft)
en waarschijnlijk ook nog wat lawaai zonder alteveel tegen te houden
ge zou over zoveel dingen tegelijk moeten beginnen dat bijna onmogelijk is om zoiets 'netsgewijs' overeen te komen.
die drie poorten van een cylinder en de plaats en grootte dervan is al lastig

Geplaatst: 09 mei 2007, 23:09
door YamaSam
punkemon schreef:jah maar als je geluk hebt!ik heb mijn homoet gekocht voor 20 euro !is dus niet zo veel vindk,je kan toch bocht uitslijpen,2de bocht bij inlassen?
jot, mo knijp dan om het cheap op te lossen de eindpijp halftoe zou'k denken
hoe geleidelijker den overgang hoe beter peisk
Geplaatst: 10 mei 2007, 07:08
door punkemon
'trekpijp' is dus kort en snelheidspijp lang
ik heb ooit is de uitlaatbocht van men homoet verlengd!een 10 cm langer gemaakt,nu toen trok hij veel beter,maar wel mindere top c

Geplaatst: 10 mei 2007, 13:51
door YamaSam
tiens, das vreemd
dan was hij waarschijnlijk te kort dan?
Geplaatst: 10 mei 2007, 15:41
door Jables
geeft een hoge pijp eigenlijk meer vermogen als een lage snelle?
Geplaatst: 10 mei 2007, 16:35
door Tombo
Ik heb met alle 2 gereden op exact dezelfde setup, en ik kon het verschil niet echt merken. Denk dat het verwaarloosbaar is. Het het gevoel dat 'ie met een hoge pijp iets verder doortrok in toeren, en met een lage pijp sneller op top zat. Maar dat was echt minimaal
Geplaatst: 10 mei 2007, 17:10
door punkemon
YamaSam schreef:tiens, das vreemd
dan was hij waarschijnlijk te kort dan?
eerst was het een gewone originele fs1 bocht,maar omdat mijn kickstarter tege de uitlaat kwam,had ik een stuk bocht bijgelast!en jah toen trok hij beter,maar mindere top