Pagina 2 van 4
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 02 mar 2015, 14:32
door Piet den Breejen
Aan de andere kant bekeken, hoeveel km denk je te maken? Zoveel dat je een tank leeg rijdt en onderweg moet tanken?
Ik zou anders het risico niet nemen en gewoon zelf mengen. Kost niks meer en je bent van die olie pompjes af.
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 02 mar 2015, 14:52
door Jeti
Zo ver is dat niet bij sommigen

Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 02 mar 2015, 15:55
door chris van riel
Zijn de meningen denk ik inderdaad heel erg over verdeeld.. ikzelf vind de pompjes echt ideaal. Want anders zou ik steeds als ik ergens heen ga een flesje olie mee moeten sleuren, waar ik helft van de tijd niet eens plek voor heb in mijn tas.
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 02 mar 2015, 16:21
door marco
Nu moet je ook niet vergeten om je olie bij te vullen.
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 03 mar 2015, 12:48
door chris van riel
Nou ben er achter wat er mis is gegaan. op de een of andere manier heeft de olie het pompje niet kunnen bereiken. Het pompje was bijna helemaal droog van binnen namelijk. IK vermoed dat het slangetje klem heeft gezeten. Klote dat het zoiets simpels is... blij dat het makkelijk te fixen is.

Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 03 mar 2015, 13:44
door gklijnhout
Pompje wel heel goed ontluchten !!!!
Aan de voorkant bij aangesloten en gevulde olietank schroefje er uit draaien dan net zo lang wachten dat er olie zonder bellen uit komt.
Gert
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 03 mar 2015, 14:41
door frankhapper
Ik had hetzelde probleem ook vandaag. 2 takt door het bougiegat gedaan en benzine met tweetakt erin gedaan. Werkt weer helemaal goed!
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 03 mar 2015, 20:54
door chris van riel
Oeff zuur.. geen schade?
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 04 mar 2015, 14:53
door chris van riel
klopt het dat de pomp testen met de kickstarter niet lukt?
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 04 mar 2015, 18:29
door gklijnhout
chris van riel schreef:klopt het dat de pomp testen met de kickstarter niet lukt?
Chris,
Helaas dat zal je niet lukken met de kickstarter moet je wel veel kicken om voldoende omwentelingen te kunnen maken de opbrengst van het pompje is zo weinig dat je dit op deze manier niet kunt meten.
Testen kan je alleen met een lopende motor en een doorzichtig slangetje (zoals eerder omschreven) verder kan het ook als je de pomp en de as demonteert maar dan moet wel het carter los asje in de boormachine zetten deze rechts om op een redelijk hoog toerental laten draaien als het pompje in orde is dan zie je in het slangetje de olie al pulserend er uit komen.
Gert.
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 04 mar 2015, 18:36
door chris van riel
Oke mooi! Dan weet ik genoeg!

bedankt voor de info gert
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 05 mar 2015, 19:49
door chris van riel
En weer even lekker bezig geweest vanavond..

slangetje zit er op en pompje is uit elkaar geweest. Vreemd genoeg was hij brandschoon van binnen! Maar beter het zekere voor het onzekere

.
Wat me opgevallen is dat wanneer ik met mijn vinger aan het zwarte tandwieltje draai, de pen die uit het pompje steekt, langzaam naar binnen en naar buiten beweegt.
Als ik hem op het blok monteer en dan het kickstart pedaal beweeg, blijft die pen stil staan. Hoort dit zo?
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 05 mar 2015, 19:56
door Jeti
Zit er nou een pennetje ofzo in dat spruitstuk?
Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 05 mar 2015, 20:05
door chris van riel
dat is de oliesproeier

Re: Hoe kan deze vastloper ontstaan zijn?
Geplaatst: 05 mar 2015, 20:23
door gklijnhout
Je bedoeld waarschijnlijk "als ik aan het zwarte tandwiel draai" het tandwiel welke in het pompje zit !
Zo ja haal het pompje dan eens uit het blok! nu steekt er daar waar de pomp heeft gezeten een as uit het blok met vertanding. pak deze as eens met je vingers beet en probeer deze nu eens met de hand te draaien als dit lukt dan is binnen in het carter iets mis met het witte nylon tandwiel deze is er dan niet of is er af gelopen of erger nog kapot gelopen ook kan het zijn dat de metalen stift welke door het asje heen gaat en het tandwiel met de as verbind weg is of niet juist gemonteerd is.
Kan het asje niet draaien haal dan de bougie er maar eens uit en zet de brommer in de 4e versnelling vraag er een handje bij en laat deze je achterwiel eens flink met de hand draaien dan moet het asje ook (langzaam) draaien.
Werkt dit dan zit de oorzaak in het fijt dat je met de kickstarter te weinig omwentelingen maakt en daardoor je pompje niet ziet bewegen kortom je moet wel heel vaak je kickstarter naar onder trappen wil je pompje een volle omwenteling pompen (draaien)
Het pompje loopt namelijk maar zeer langzaam ongeveer 1/4 van de omwentelingen met de krukas mee.
Bij demontage van het pompje, zat er ook geen aangedikte olie achter de zwarte rubber dop en in de kleine kanaaltjes hier achter.
Rubberdop weer monteren met een goede afdichtpasta anders vliegt deze er weer uit.
Binnen in de pomp zit het zwarte tandwiel los om een bus deze wordt geblokkeerd door een heel klein pennetje zat deze er wel in en heb je bij de
Montage van het tandwiel om de bus goed op de draairichting gelet?
Suc6
Gert.