Pagina 11 van 100

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:21
door Dorfie
Tombo schreef:85 km/h met een F5B is uitzonderlijk hoor, dan moet je wel een uitgevlijde hebben. Een normale F5B rijdt 65 km/h ofzo, ask jasper :)


Twas wel een ori... Serieus afgevlakte pet en 16mm carbu. En als je me nog niet geloofd willek je wel tel. geve van getuige :wink:

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:32
door Peter 2ru
Tombo schreef:85 km/h met een F5B is uitzonderlijk hoor, dan moet je wel een uitgevlijde hebben. Een normale F5B rijdt 65 km/h ofzo, ask jasper :)


Ik heb het hier wel over de 60cc F5B. Had toen grote verwachtingen, want de meeste haalden de 80 wel toen ik er naar vroeg. Zie bijvoorbeeld de post van René hierboven.

Maar zijn er hier die onlangs nog de 60cc immi besteld hebben bij jmpb? Ben ik wel beniewd naar. Ik bestel overigens liever alles bij één site. En jmpb heb ik tot nu toe de beste ervaring mee. Dus het wordt of de 60cc of de 50cc. Maar als ik met de 50cc ook de 70 haal, dan vijl ik daarvan de uitlaatpoort wat breder, vlak mijn kopje nog wat extra af en stel ik de contactpunten gewoon goed af. Dan ben ik daar ook tevreden mee en heb ik toch een tientje bespaard.

Die immi cilinders worden toch gegoten? Als ze bij jmpb dus nog steeds diezelfde 60cc cilinders verkopen, ga ik dus voor de 50.

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:33
door Dorfie
Maar die zijn een pak puntiger he! Zeker niet vergete, dat merk je meteen als je rijd.

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:59
door Tombo
Peter 2ru schreef:
Tombo schreef:85 km/h met een F5B is uitzonderlijk hoor, dan moet je wel een uitgevlijde hebben. Een normale F5B rijdt 65 km/h ofzo, ask jasper :)


Ik heb het hier wel over de 60cc F5B. Had toen grote verwachtingen, want de meeste haalden de 80 wel toen ik er naar vroeg. Zie bijvoorbeeld de post van René hierboven.

Maar zijn er hier die onlangs nog de 60cc immi besteld hebben bij jmpb? Ben ik wel beniewd naar. Ik bestel overigens liever alles bij één site. En jmpb heb ik tot nu toe de beste ervaring mee. Dus het wordt of de 60cc of de 50cc. Maar als ik met de 50cc ook de 70 haal, dan vijl ik daarvan de uitlaatpoort wat breder, vlak mijn kopje nog wat extra af en stel ik de contactpunten gewoon goed af. Dan ben ik daar ook tevreden mee en heb ik toch een tientje bespaard.

Die immi cilinders worden toch gegoten? Als ze bij jmpb dus nog steeds diezelfde 60cc cilinders verkopen, ga ik dus voor de 50.

Een 60cc imitatie F5B kan je zowieoz niet vergelijken met een ori. Die poortmaten zijn totaal anders :P

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:06
door Peter 2ru
Ja, maar mijn vraag gaat toch over twee immi cilinders? :wink:

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:23
door Waslijn
Peter 2ru schreef:Ik ben weer toe aan een nieuwe cilinder. Op het moment zit er een 50cc immi op van jmpb. Maar die is eigenlijk van mijn broer. Die 50cc tikte de 70 aan na een beetje vijlwerk.

Nu heb ik twee jaar geleden eens een 60cc immi f5b gekocht bij jmpb, maar daarvan viel de topsnelheid erg tegen. Na de uitlaatpoort wat hoger gevijld te hebben haalde ik daar de 68 mee, maar die had wel lekker veel kracht onderin. Na een paar duizend kilometers trouwe dienst kreeg die een warmloper, maar ik vond het niet de moeite waard om hem te laten honen. Van die cilinder openden de spoelpoorten nooit helemaal, waardoor die denk ik het op topsnelheid niet van zich liet weten.

Zijn er hier mensen die onlangs de 60cc van jmpb gekocht hebben en die wel een wat snellere en beter gegoten immi kregen? Anders bestel ik toch maar de 50cc. Topsnelheid is voor mij niet zo heel belangrijk eigenlijk. Ik geniet meer van wat koppel. Maar de 75 aantikken lijkt me wel leuk. Maarja, de 60cc is wel een tientje duurder. Al blijven het erg goedkope cilinders!


Je kan van 60cc alleen nog maar f5b's bestellen op jmpb..

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:58
door F(S1)rank
Is dit een ori helmslotje van een 2RU of is ie keihard imi?

Afbeelding

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:00
door Jelle
je moet lid zijn om dat te kunnen zien precies:(

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:00
door Peter 2ru
Ik word volgens mij niet helemaal begrepen en ben misschien wat onduidelijk.

Ik ga een cilinder bestellen op jmpb. Mijn keuze gaat vallen tussen:
-50cc immi (35,- euro)
-60cc immi (45,- euro)

Nu heb ik iets van 2 jaar geleden de 60cc immi daar gekocht. Dat is dus een 60cc immi F5B cilinder. Deze cilinder had onderin wel kracht, maar zijn top kwam niet boven de 68.

Onlangs heb ik de 50cc immi van jmpb op mijn brommer gehad. Na wat vijlwerk reed deze 70.

Nu wil ik het liefst de 60cc immi weer kopen. Alleen vraag ik mij af of er onlangs nog mensen die 60cc immi F5B daar hebben besteld én wat die cilinder op hun brommer doet. Als daarvan nog steeds de top erg tegenvalt, vind ik die cilinder niet echt de moeite waard en ga ik voor de 50cc cilinder.

En ja, de 50cc is misschien wat hoogtoerig, maar met een afgevlakt kopje en een verbrede uitlaatpoort ben ik denk ik wel tevreden.

Bijna geen kleine vraag meer :P.

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:02
door F(S1)rank
hij doet het nu wel;)

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:03
door Jelle
is moeilijk om te zien zo..

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:07
door YamaSam
peter, mijne is ook een 50 imi met wat vijlwerk
60 is valspelen :D

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:07
door F(S1)rank
Waar kun je een ori/imi aan herkennen dan?

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:10
door YamaSam
de nummer en je kan het aan de afwerking altijd zien,
maar als je toch gaat vijlen speelt dat niet zo'n rol he

gewoon zien dat je'r ééntje hebt zonder gietfouten in

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:13
door Peter 2ru
YamaSam schreef:peter, mijne is ook een 50 imi met wat vijlwerk
60 is valspelen :D


Het is wel goed verborgen valsspelen. Bij de uitlaatkrans staat gewoon 50cc! :D