Dat is best onzin, want in Spanje rijden ze ook ontgrenst 90 km/h enzo, net zoals een motorfiets FS1 Dat is alleen wat heel veel brommer/antiscooter mensen wíllen horen Een Gilera runner bv wordt ook als motorfiets geleverd met 180cc, en die heeft niet veel grotere remmen als een Aerox ofzo
nee maar voor zover ik weet werd het fs1 type frame gebruikt tot 200cc
en zit precies dezelfde schijfrem ook op de rd2 en350
als je de kappen van een scooter haald blijft er amper wat over, met 1 dikke buis die de voor en achterkan van dat ding bij elkaar houd lijkt me toch niet de sterkste oplossing een runner heeft wel hoger nog een bevestiging dus dat is dan al beter dan een aerox
Daar hoeft het in principe ook niet het sterkst te zijn. De aandrijfkrachten zitten achter, en dat is 1 groot stuk bij een scootah (dat blok en aandrijving). Als je een klapper maakt is het idd niet stevig, maar je moet dan niet crashen gewoon Verder is een Runner niet echt langer als een aerox, en de balhoofdhoek zal ook wel niet extreem anders zijn, dus stabiel zal het wel zijn (waar het dan uiteindelijk om draait).
als je bij zon scooter gas geeft en dan remt of anders om dan voel je de afstand tussen het stuur en zadel gewoon kleiner of groter worden, niet echt stabiel, en het gaat er niet echt om hoe hard je kan wegtrekken maar hoe snel je weer stil staat
ik maak toch liever een noodstop op mijn fs1 dan op een scooter
en ik ga er ook liever harder op en niet alleen omdat het leuker is