The big small question topic, part 5

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

marco schreef:
marco schreef:Afbeelding

Weet iemand wat dit voor demper is?
Heb ik nog nooit gezien.
Bij mijn uitlaat zat er een hele dunne demper in.


Niemand die dit weet?


Dat is de einddemper van de 80cc Sheriff uitlaat. Die is anders dan onze veelgebruikte imitatie 50cc pijpjes.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Roberto.B schreef:een vraagie

wat kan het allemaal zijn waarom de lampen niet branden


kijk eerst of je zekering is gesprongen
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:
Roberto.B schreef:een vraagie

wat kan het allemaal zijn waarom de lampen niet branden


kijk eerst of je zekering is gesprongen


Lamp stuk, Geen goed contact maken.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Ontsteking vroeger is in theorie meer koppel maar minder toeren toch?
Wat is daar de grens? Ik heb nu 1,8 voor Bdp(standaard) kan ik daar veilig 2 van maken om iets eerder vermogen/koppel te krijgen?
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

waar zitten de zekeringen
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Hij hoort dacht ik achter je accu te zitten. Volg de draadjes maar :wink: je kan het ook bij de parts list zien.
Bij mij ligt hij gewoon los :P
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:Ontsteking vroeger is in theorie meer koppel maar minder toeren toch?
Wat is daar de grens? Ik heb nu 1,8 voor Bdp(standaard) kan ik daar veilig 2 van maken om iets eerder vermogen/koppel te krijgen?


Het is hoe vroeger hoe meer toeren met meer kracht of later en meer koppel onderin.

1,8mm is toch wel een beetje het punt van goed werken, 2,0mm kan wel maar moet je wel wat meer toeren maken voordat hij kracht heeft en hierdoor loopt hij ook eerder warm.

als je meer koppel wilt hebben zet hem dan op 1,6mm dan is toch wel voldoende, maar 1,8mm is ook perfect
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

mijn accu is ook 100% leeg

kan het daaraan liggen waarom me lampen niet branden
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Die zijn waarschijnlijk doorgebrand. Als je accu dood is, je zekering door of je gelijkrichter kapot, dan brandt je licht door. Je accu werkt als een soort spanningsbegrenzer. Je accu gaat dood van lang laten staan, van niet laden door een doorgebrande zekering, of van niet laden door een kapotte gelijkrichter. Vaak is ook de massa van de accu een probleem. als die niet is aangesloten wordt ie ook niet geladen. Een accu die je niet gebruikt ontlaadt uit zichzelf in 6 maanden en is daarna overleden.

- check de zekering,
- check of er op de witte draad bij draaiende motor wisselspanning staat
- check of er op de rode draad bij draaiende motor alleen + spanning staat

Laat maar horen voor je er van alles nieuw ingooit wat of niet nodig is of ook kapot gaat.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Triforce schreef:
Twowheeler schreef:Ontsteking vroeger is in theorie meer koppel maar minder toeren toch?
Wat is daar de grens? Ik heb nu 1,8 voor Bdp(standaard) kan ik daar veilig 2 van maken om iets eerder vermogen/koppel te krijgen?


Het is hoe vroeger hoe meer toeren met meer kracht of later en meer koppel onderin.

1,8mm is toch wel een beetje het punt van goed werken, 2,0mm kan wel maar moet je wel wat meer toeren maken voordat hij kracht heeft en hierdoor loopt hij ook eerder warm.

als je meer koppel wilt hebben zet hem dan op 1,6mm dan is toch wel voldoende, maar 1,8mm is ook perfect


Oké bedankt , ga ik daar ff mee rommelen
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Twowheeler schreef:
Triforce schreef:
Twowheeler schreef:Ontsteking vroeger is in theorie meer koppel maar minder toeren toch?
Wat is daar de grens? Ik heb nu 1,8 voor Bdp(standaard) kan ik daar veilig 2 van maken om iets eerder vermogen/koppel te krijgen?


Het is hoe vroeger hoe meer toeren met meer kracht of later en meer koppel onderin.

1,8mm is toch wel een beetje het punt van goed werken, 2,0mm kan wel maar moet je wel wat meer toeren maken voordat hij kracht heeft en hierdoor loopt hij ook eerder warm.

als je meer koppel wilt hebben zet hem dan op 1,6mm dan is toch wel voldoende, maar 1,8mm is ook perfect


Oké bedankt , ga ik daar ff mee rommelen


heb net ff test ritje gedaan met 1.6
ik het donker! Dat was voor het eerst maar ging wel goed, was wel
leuk! Morgen zet ik hem weer op 1.8 kijken wat het beste is. Lijk nu toch minder vermogen te hebben. Zakte helemaal in in z'n 4 :P
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Twowheeler schreef:
Twowheeler schreef:
Triforce schreef:
Twowheeler schreef:Ontsteking vroeger is in theorie meer koppel maar minder toeren toch?
Wat is daar de grens? Ik heb nu 1,8 voor Bdp(standaard) kan ik daar veilig 2 van maken om iets eerder vermogen/koppel te krijgen?


Het is hoe vroeger hoe meer toeren met meer kracht of later en meer koppel onderin.

1,8mm is toch wel een beetje het punt van goed werken, 2,0mm kan wel maar moet je wel wat meer toeren maken voordat hij kracht heeft en hierdoor loopt hij ook eerder warm.

als je meer koppel wilt hebben zet hem dan op 1,6mm dan is toch wel voldoende, maar 1,8mm is ook perfect


Oké bedankt , ga ik daar ff mee rommelen


heb net ff test ritje gedaan met 1.6
ik het donker! Dat was voor het eerst maar ging wel goed, was wel
leuk! Morgen zet ik hem weer op 1.8 kijken wat het beste is. Lijk nu toch minder vermogen te hebben. Zakte helemaal in in z'n 4 :P


Met welke cilinder rij je eigenlijk mee??
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Met een immi 50cc f5b en k-star kopje
en 16mm, lage snelle uitlaat.
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

Twowheeler schreef:Met een immi 50cc f5b en k-star kopje
en 16mm, lage snelle uitlaat.


zijn die k-stars niet 43mm?
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

weet iemand of je word ergens kan downloaden ?
ik heb nu word-pad maar dat is vet k*t en ik heb word nodig voor me verslagen :P
groetjes thom
Gesloten