Waslijn schreef:Net ff een testritje gereden met die immitatie carb met geloof ik sproeier 170, op het eerste stuk trekt ie opzich wel goed op, maar vooral als ik in hoge toeren kom in zn 3 zie je dat ie in een keer wegschiet maar op de terugweg trekt ie bijna niet meer op..
langer wachten met schakelen zou'k zeggen.. net als ik denk jah, nu komt ie op dreef, schakel je door!
en wat een parcours man
Bij mij ook bijna altijd in een keer, hebbe jullie ook bij die kickstarters (volgens mij imi) dat het uitklap pookje waar je op trapt steeds verder naar achter kan?
Waslijn schreef:Met een 60cc f5b en 16mm zou ie heus wel harder moeten kunnen dan 60 hoor
hoi Waslijn, ik rijd ook met een 60cc f5b+16mm carb. tw14/43. mijn top snelheid is nu 67/68 km/uur. zo`n f5b is niet de allersnelste hoor, maar rijdt mi wel heel prettig. als je hem sneller wil zal je (zoals ik vernomen heb) toch wat moeten vijlen en de kop wat afvlakken. wellicht is er nog een klein beetje winst met een ander tandwiel te bereiken, maar het is afwachten of je brommer dat trekt. ik heb laatst een 15 ipv 14 geprobeerd en dat liep alleen lekker op hele lange stukken. 1 tandje verschil kan dus best veel verschil maken, soms ook wel ten positieve!
wiebo
YamaSam schreef:als die werkelijk zo lam zijn, waarom steek je dan geen deftige 49cc?
"wat vijlen" en "wat afvlakken" bezint eer ge begint zou'k zeggen
Het is gewoon net wat je prettig vindt qua rijden. een f5b heeft veel power in lagere toeren en heeft een rustig karakter. er zijn er echter ook die ook wel 80 halen. zo snel als jij kan YamaSam zal echter niet gaan met een f5b!
een f5b heeft gewoon minder toeren nodig dan een fs1. het is maar net wat je fijn vindt.
wiebo
Idd, 60cc, F5B, lekker veel koppel. Waarom dan een 50cc erop zetten? 60cc F5B rijd best relaxed volgens mij.
Maak anders eens een poortmap van die 60cc.
Tombo schreef:Idd, 60cc, F5B, lekker veel koppel. Waarom dan een 50cc erop zetten? 60cc F5B rijd best relaxed volgens mij. Maak anders eens een poortmap van die 60cc.
ja 60cc f5b zijn echt nog kwaliteit cilinders ook, ik ga nu een goeie 75 met iets verhoogde uitlaat poort en immi uitlaat en snelle schijf, verbruik valt ook nog redelijk mee vergeleken met een fs1 cilinder.
maar kan het toch niet laten, mijn 60cc fs1 cillaten uitboren tot 43.5mm uitlaatpoort getuned en homoet ben eens benieuwd maar eerst ga ik ook eens kijken voor krukas te laten uitbalanceren
Tombo schreef:Klopt, maar zoals al vaker gezegt hij moet eerst z'n carburateur goed afstellen enzo. Opgeboorde 10mm's en imitatie 16mm's werken niet zo goed
hoezo imi 16 loopt nie goed ik heb er ook eentje opstaan gaat als de brandweer
Waslijn schreef:Met een 60cc f5b en 16mm zou ie heus wel harder moeten kunnen dan 60 hoor
hoi Waslijn, ik rijd ook met een 60cc f5b+16mm carb. tw14/43. mijn top snelheid is nu 67/68 km/uur. zo`n f5b is niet de allersnelste hoor, maar rijdt mi wel heel prettig. als je hem sneller wil zal je (zoals ik vernomen heb) toch wat moeten vijlen en de kop wat afvlakken. wellicht is er nog een klein beetje winst met een ander tandwiel te bereiken, maar het is afwachten of je brommer dat trekt. ik heb laatst een 15 ipv 14 geprobeerd en dat liep alleen lekker op hele lange stukken. 1 tandje verschil kan dus best veel verschil maken, soms ook wel ten positieve! wiebo
Sorry dat ik even tussen kom maar een 60cc f5b waarmee je top ,68 km/uur mee haalt is toch raar... Kun je daar nu niet meer snelheid uit krijgen?
Ik rij met een 49cc, 14/42, 16 carb, snelle uitlaat en roterende inlaat top 75km/uur...
Als je dan van 49cc naar 60cc zou moeten gaan dan zou ie toch e pak sneller moeten lopen of ben ik daar mis in?
Vond ik wel raar...
Tandwielverhouding vond ik wel zeer belangrijk want ben overgeschakeld van 13/42 top 60km/uur naar 14/42 top 75km/uur.