Pagina 13 van 100

Geplaatst: 10 mar 2008, 21:43
door Niels
Ja! :wink:

Geplaatst: 10 mar 2008, 21:45
door Andries
zonder aanpassingen ook gwoon dezelfde bouten daarvoor gebruiken????

Geplaatst: 10 mar 2008, 21:52
door Niels
Volgens mij wel... maar ik weet het niet zeker :roll:

Geplaatst: 11 mar 2008, 11:20
door jonnotje
zijn deze vorkpoten voor schijfrem?
http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... b028d75990

en moeten daar deze bennenpoten in:

http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... b028d75990

Geplaatst: 11 mar 2008, 11:23
door Tombo
Die vorkpoten zijn voor de 1e type schijfremmen, niet voor de 3e9 schijfrem.
Zowiezo zou ik eerst ff marktplaats in de gaten houden, almere is veel te duur voor dit soort spul

Geplaatst: 11 mar 2008, 11:59
door jonnotje
gaat toch voor de verzekering als het goed is,, ik hoor het misschien vanaaf al! 8)

maar ik houd wel marktplaats in de gaten, ik wil erg graag een voorvork met schijfrem nu... dus als iemand er eentje weet?

hoe sluit je die olie leiding eigelijk op je hevel aan?

Geplaatst: 11 mar 2008, 13:38
door Martijn
Afbeelding

dit dingetje liep ooit 70 bij mij, voordat een pistonpenveertje eruit schoot !

Opboren en netjes inrijden ?

Geplaatst: 11 mar 2008, 14:01
door Tombo
Vér opboren en netjes inrijden :P
Die uitlaatpoort lijkt mij ook niet helemaal symmetrisch.
Is het een originele Yamaha cilinder? Als het een imitatie is zou ik er eerlijk gezegt geen geld meer aan uitgeven, boren + een nieuwe zuiger kost denk ik meer als een compleet nieuwe cilinder kopen. Of je moet erg fan zijn geweest van z'n rij-eigenschappen :)

Geplaatst: 11 mar 2008, 14:37
door Triforce
dat kan je doen als je een grote uitlaat poort hebt dan kan je hem gaan kantelen zodat je zuigerveren toch blijfen zitten

Geplaatst: 11 mar 2008, 14:55
door Martijn
is n ori yamaha cil zo'n 3e8 cilinder Liep ooit 70 en trok als n beest :)

Maar opboren kan dus nog wel ?

Geplaatst: 11 mar 2008, 15:06
door Tombo
Ja. Houdt er wel rekening mee dat boren wss duurder is als honen. Ik zou hem meteen lekker groot opboren, naar 43mm ofzo als dat kan :P heb je dikke koppelcilinder 8)

Geplaatst: 11 mar 2008, 15:11
door Martijn
Hmhm, ik zou m ook zo groot mogelijk laten opboren ! Hier in hsum zat dacht ik een man die dat deed :) zo maar is even bellen :)

Geplaatst: 11 mar 2008, 16:05
door Thomash
Wat is het verschil tussen honen en boren dan :S?

Geplaatst: 11 mar 2008, 16:08
door mpro09
jonnotje schreef:gaat toch voor de verzekering als het goed is,, ik hoor het misschien vanaaf al! 8)

maar ik houd wel marktplaats in de gaten, ik wil erg graag een voorvork met schijfrem nu... dus als iemand er eentje weet?

hoe sluit je die olie leiding eigelijk op je hevel aan?


de voorvork van die fs1 uit frankrijk die niels kreeg aangeboden heeft een complete schijfrem voorvork. ik wilde hem eerst kopen maar ik denk dat jij er nu meer aan hebt, die is ook compleet met klauw en pomp enzo

als je hem wilt mag je hem hebben en anders koop ik hem :wink:

Geplaatst: 11 mar 2008, 16:48
door YamaSam
Thomash schreef:Wat is het verschil tussen honen en boren dan :S?

honen is eigenlijk schuren, of radiaal ruimen, goed voer kleine tot middelgrote krasjes en randjes van bv segmentstopplaats,

boren is wat het zegt, mm's in diameter bij dus, grotere piston nodig, en nadien ook weer honen, om de boorcirkels eruit te krijgen..