Zit met klein probleempje met mn achterlicht:
Voor & achterlicht waren zaterdag doorgebrand, nieuw voorlicht erin en die deed het weer.
Alleen vergeten ook gelijk een achterlichtje te halen... Nu zitten er 2 lampjes in, 1 helemaal witte en 1 doorgebrande (iig dacht ik) nu had ik die 2 gewisseld ( witte boven, doorgebrande onder) en nu deden ze het opeens weer ...
Is dit gebruikelijk?
Want waar is dat hele witte lampje eigenlijk voor?
Het is btw een 2RU;)
Ik heb mijn tank in de verfafbijt gezet. Waarschijnlijk zit er nog een mooie chrome laag onder, dus ik wil niet met schuurpapier aan de slag.
Iemand suggesties waarmee ik de verf eraf krijg? Het is een dikke laag stevige verf.
Met een plamuurmes schaaft teveel, met een wasknijper schiet niet op en een houten spatel schraapt niet genoeg.
Jeti schreef:Ik heb mijn tank in de verfafbijt gezet. Waarschijnlijk zit er nog een mooie chrome laag onder, dus ik wil niet met schuurpapier aan de slag. Iemand suggesties waarmee ik de verf eraf krijg? Het is een dikke laag stevige verf. Met een plamuurmes schaaft teveel, met een wasknijper schiet niet op en een houten spatel schraapt niet genoeg.
ik heb verafbijt, dan wordt de verf plat en gaat hij met een houte spatel eraf, maar weet niet wat het doet met chroom
Jeti schreef:Ik heb mijn tank in de verfafbijt gezet. Waarschijnlijk zit er nog een mooie chrome laag onder, dus ik wil niet met schuurpapier aan de slag. Iemand suggesties waarmee ik de verf eraf krijg? Het is een dikke laag stevige verf. Met een plamuurmes schaaft teveel, met een wasknijper schiet niet op en een houten spatel schraapt niet genoeg.
raaverok schreef:Zit met klein probleempje met mn achterlicht: Voor & achterlicht waren zaterdag doorgebrand, nieuw voorlicht erin en die deed het weer. Alleen vergeten ook gelijk een achterlichtje te halen... Nu zitten er 2 lampjes in, 1 helemaal witte en 1 doorgebrande (iig dacht ik) nu had ik die 2 gewisseld ( witte boven, doorgebrande onder) en nu deden ze het opeens weer ...
Is dit gebruikelijk? Want waar is dat hele witte lampje eigenlijk voor? Het is btw een 2RU;)
Een vraag aan de mensen die denken verstand te hebben van auto's, of mensen die dat ook hebben:
Ik kan voor 750 een Matiz uit 1999 overnemen, met weinig km op de teller, van een huisvrouw geweest. Heeft onder afdak gestaan.
Is de laatste jaren eea aan vervangen: remmen, verdeelkap, accu, en wat kleine dingen.
Wat adviseren jullie?
Ik snap dat het geen Subaru is of een andere snelle bak. Dat boeit me ook niet, het is voor woon-werk verkeer.
En ik besef dat er geen trekhaak onder kan om een aanhanger met brommer te vervoeren. Dat kan voor mij een reden zijn om het toch niet te doen.
Oh ja sorry, net nieuwe keuring.
en hij is blauw (smurf)
banden zijn wel goed denk ik, uitlaat ook, want hij is net gekeurd.
Er is niet veel mee gereden afgelopen 3 jaar. Ken de eigenaresse.
Volgens mij heeft een Matiz een blok wat gebaseerd is op een Suzuki Alto (kleine 3-cilinder). Niet echt heel spannend dus, maar wel betrouwbaar.
Eigenlijk gewoon de standaard dingen, die marco zegt. Distributieriem, banden, uitlaat, homokineten/aandrijfassen, koppeling, roest etc.
Dat hij net gekeurd is zegt niks over hoe goed het ding technisch is, met wat gun-gum krijg ik een verotte uitlaat ook wel door de keuring heen zelfde geld ook voor slechte remmen, gewoon naar een keurstation gaan zonder remmentestbank