The Big small question topic, partnumber 6

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Hmmm...ik ga er toch maar geen kopen...
Als het niet noodzakelijk is houd ik liever mijn centen bij :wink:
raaverok

Bericht door raaverok »

Zit met klein probleempje met mn achterlicht:
Voor & achterlicht waren zaterdag doorgebrand, nieuw voorlicht erin en die deed het weer.
Alleen vergeten ook gelijk een achterlichtje te halen... Nu zitten er 2 lampjes in, 1 helemaal witte en 1 doorgebrande (iig dacht ik) nu had ik die 2 gewisseld ( witte boven, doorgebrande onder) en nu deden ze het opeens weer ...

Is dit gebruikelijk?
Want waar is dat hele witte lampje eigenlijk voor?
Het is btw een 2RU;)

~Raaverok
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

de 3E9 en de 2RU hadden fabrieks af gemonteerd zwarte framebeugels.........
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Ik heb mijn tank in de verfafbijt gezet. Waarschijnlijk zit er nog een mooie chrome laag onder, dus ik wil niet met schuurpapier aan de slag.
Iemand suggesties waarmee ik de verf eraf krijg? Het is een dikke laag stevige verf.
Met een plamuurmes schaaft teveel, met een wasknijper schiet niet op en een houten spatel schraapt niet genoeg.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Iets van kunststof/nylon
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Jeti schreef:Ik heb mijn tank in de verfafbijt gezet. Waarschijnlijk zit er nog een mooie chrome laag onder, dus ik wil niet met schuurpapier aan de slag.
Iemand suggesties waarmee ik de verf eraf krijg? Het is een dikke laag stevige verf.
Met een plamuurmes schaaft teveel, met een wasknijper schiet niet op en een houten spatel schraapt niet genoeg.


ik heb verafbijt, dan wordt de verf plat en gaat hij met een houte spatel eraf, maar weet niet wat het doet met chroom
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Jeti schreef:Ik heb mijn tank in de verfafbijt gezet. Waarschijnlijk zit er nog een mooie chrome laag onder, dus ik wil niet met schuurpapier aan de slag.
Iemand suggesties waarmee ik de verf eraf krijg? Het is een dikke laag stevige verf.
Met een plamuurmes schaaft teveel, met een wasknijper schiet niet op en een houten spatel schraapt niet genoeg.


Een ijskrabber 8)
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

marco schreef:Een ijskrabber 8)

Haha dat is een goed idee :lol:
raaverok

Bericht door raaverok »

raaverok schreef:Zit met klein probleempje met mn achterlicht:
Voor & achterlicht waren zaterdag doorgebrand, nieuw voorlicht erin en die deed het weer.
Alleen vergeten ook gelijk een achterlichtje te halen... Nu zitten er 2 lampjes in, 1 helemaal witte en 1 doorgebrande (iig dacht ik) nu had ik die 2 gewisseld ( witte boven, doorgebrande onder) en nu deden ze het opeens weer ...

Is dit gebruikelijk?
Want waar is dat hele witte lampje eigenlijk voor?
Het is btw een 2RU;)

~Raaverok


iemand hier oplossing voor?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik begrijp het probleem niet echt een doorgebrand lampje wat het weer doet?
Lampjes doen het wel of niet.
Een doorgebrand lampje moet je vervangen.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Jeti schreef:
marco schreef:Een ijskrabber 8)

Haha dat is een goed idee :lol:


:baas:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Een vraag aan de mensen die denken verstand te hebben van auto's, of mensen die dat ook hebben:
Ik kan voor 750 een Matiz uit 1999 overnemen, met weinig km op de teller, van een huisvrouw geweest. Heeft onder afdak gestaan.
Is de laatste jaren eea aan vervangen: remmen, verdeelkap, accu, en wat kleine dingen.

Wat adviseren jullie?
Ik snap dat het geen Subaru is of een andere snelle bak. Dat boeit me ook niet, het is voor woon-werk verkeer.
En ik besef dat er geen trekhaak onder kan om een aanhanger met brommer te vervoeren. Dat kan voor mij een reden zijn om het toch niet te doen.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Distributieriem al een keer vervangen?
Hoe zijn de banden/uitlaat?
Zit er apk op?

Voor 750 kan je niet teveel verwachten maar als je een jaar kunt rijden en dan weer verkopen moet het geen probleem zijn.

Ik kan mij herinneren dat bij de Matiz de koplampen altijd vol met vocht zitten.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Oh ja sorry, net nieuwe keuring.
en hij is blauw (smurf)
banden zijn wel goed denk ik, uitlaat ook, want hij is net gekeurd.
Er is niet veel mee gereden afgelopen 3 jaar. Ken de eigenaresse.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Volgens mij heeft een Matiz een blok wat gebaseerd is op een Suzuki Alto (kleine 3-cilinder). Niet echt heel spannend dus, maar wel betrouwbaar.
Eigenlijk gewoon de standaard dingen, die marco zegt. Distributieriem, banden, uitlaat, homokineten/aandrijfassen, koppeling, roest etc.
Dat hij net gekeurd is zegt niks over hoe goed het ding technisch is, met wat gun-gum krijg ik een verotte uitlaat ook wel door de keuring heen :P zelfde geld ook voor slechte remmen, gewoon naar een keurstation gaan zonder remmentestbank :lol:
Gesloten