Pagina 14 van 100
Geplaatst: 06 nov 2006, 19:20
door YamaSam
Tombo schreef:In simpel nederlands, heb jij zo'n contactpuntenvervanger gekocht?
in simpel Vlaams: "neen"
contactpunten blijven netjes hun werk doen
Geplaatst: 06 nov 2006, 20:12
door Tombo
wat heb je dan precies gekocht

Geplaatst: 06 nov 2006, 21:07
door YamaSam
nog meer Vlaams: "de stront uit u gat zou em vragen!"
nog niks, morgen loop ik langs de electrozaak om een bende componenten en dan beginnen we te prutsen
het is geen readymade product
Geplaatst: 07 nov 2006, 12:31
door edje
het zorg er voor dat je geen vonken tussen je punten krijgt?? dan heb je volgens mij gewoon een condensator gekocht

Geplaatst: 07 nov 2006, 12:54
door YamaSam
Geplaatst: 07 nov 2006, 13:25
door Handyman
YamaSam schreef:een soort versterker die lage spanning op de contactpunten zet,
zo krijg je geen vonkbrug en kunnen de contactpunten langer gesloten blijven
(ze gaan dan ook maar een fractie open)
het signaal naar de bobijn (bepaalt de kracht van de vonk)
wordt dan tot deftige voltage versterkt
Het staat hier toch duidelijk, mannen ! (En Jessica natuurlijk.)
Geplaatst: 07 nov 2006, 13:43
door YamaSam
Handyman schreef:YamaSam schreef:een soort versterker die lage spanning op de contactpunten zet,
zo krijg je geen vonkbrug en kunnen de contactpunten langer gesloten blijven
(ze gaan dan ook maar een fractie open)
het signaal naar de bobijn (bepaalt de kracht van de vonk)
wordt dan tot deftige voltage versterkt
Het staat hier toch duidelijk, mannen ! (En Jessica natuurlijk.)
merçi, vond ik ook...
de contactpunten geven nu enkel het vonkmoment door,
de stroom die naar de bobijn gaat is onafhankelijk van de periode dat de punten gesloten zijn..
Geplaatst: 07 nov 2006, 16:01
door edje
wat doet het met je prestaties als ze langer gesloten zijn??.
Geplaatst: 07 nov 2006, 16:18
door YamaSam
edje schreef:wat doet het met je prestaties als ze langer gesloten zijn??.
kijk, per toer moet je een vonk hebben,
zolang de contacten toe zijn, laadt de condensator op,
als ze op het punt opengaan, lost de condeser zijn lading richting bobijn...
hoe langer de condenser tijd heeft om op te laden, hoe krachtiger de vonk
daarbovenop,
bij zeer hoge toeren gaan die contactpunten zweven en is het gedaan met laden..
hoe verder ze op hun "max.openstand" open staan, des te groter de hefboom en hoe rapper het zweven begint..
blijft behelpen met contactpunten, maar al die beetjes helpen wel,
al ist duizend toeren...
Geplaatst: 07 nov 2006, 19:41
door fs-ael
anders en hpi

Geplaatst: 07 nov 2006, 20:12
door YamaSam
te dekke... bestellen.. €15 viel goe mee anders
vandaag ook bevestiging van betaling gekregen voor de carbu en 40T

Geplaatst: 08 nov 2006, 13:39
door Jelle
nieuwe ori spaken
en binnenkort:
een helemaal nieuw gespoten fs1
GRATIS!
zie er al naar uit
Geplaatst: 09 nov 2006, 10:52
door YamaSam
allright, geen kwaad woord over de sponsor, onderdelen netjes aangekomen,
en binnen n week tijd ook
chapeau en schol
dus, yamasam's fs1, nu met:
ronde emblemen
16mm keihin
houder inlaatrubber
en 40T achteraan!
Geplaatst: 09 nov 2006, 12:14
door edje
waar heb je die emblemen opgeplakt?? ik vind ze ook erg mooi maar zou niet weten waar ze mooi op de fs1 kunnen

Geplaatst: 09 nov 2006, 17:56
door YamaSam
edje schreef:waar heb je die emblemen opgeplakt?? ik vind ze ook erg mooi maar zou niet weten waar ze mooi op de fs1 kunnen

wel, ik vrees dat ik ze niet ga plakken...
ze zijn groot, ok tot daar aan toe, maar ze zijn vooral lelijk afgewerkt,
de cirkel staat niet in't midden, en hier en daar door snel verven buiten de lijntjes...
jammer, want opt net zagen ze er wreed goed uit...
ze zijn wel 2.5cm diameter..
ik blijf alsnog doorzoeken naar kleintjes