Pagina 14 van 16
Geplaatst: 16 dec 2009, 10:40
door NIX
- De remspiraal
- Vreemd gasgedrag door een niet aangesloten benzine slangetje met een volle carbruimte (motor start vaak wel)
- de vergeten bougiedop na de straat 2x heen en weer rennen
- de vergeten vlotter
- Kicken zonder primair tandwiel (alles weer openmaken, dus)
- zuigerpenclipje je kruasruimte in schieten (met een stuk pleepapier dat je mee laat draaien, krijg je hem er weer uit, trouwens)
- Megahogedrukpet op ori F5B monteren. Gat in zuiger door hevig pingelen
- wielmoeren regelmatig vergeten
- pookjes regelmatige verloren door vergeten bouten
- Wegrijden met uitgeklapte jiffy
Geplaatst: 16 dec 2009, 14:37
door Phil M
proberen te starten zonder sproeier

Geplaatst: 16 dec 2009, 15:56
door Fyer
van rotterdam tot aan heinenoord rijden met een bougiedop die los en half over mijn bougie heen hangt, vervolgens erachterkomen bij een stoplicht en met draaiende motor proberen de dop weer op je bougie te doen

Geplaatst: 16 dec 2009, 23:50
door fs-ael
auw

Geplaatst: 17 dec 2009, 00:24
door YamaSam
hahhah, das wel wakkerworden dan
(maar ook ooit tegengekomen hoor

)
Geplaatst: 17 dec 2009, 00:43
door Axel
Ghehe, heb ik een keer in de stromende regen gehad. Als ik reed spoot er precies een straaltje water van voorband op bougiedop. Brommer ging k*t lopen, dus ik bougiedop aandrukken enzo....BzZzZzzZZ

Geplaatst: 17 dec 2009, 01:36
door YamaSam
beschouw het als training

Geplaatst: 17 dec 2009, 12:01
door Axel
Alleen stootte ik me die dag wel 5 keer aan dezelfde steen

Geplaatst: 19 jul 2010, 16:10
door rise and shine
Om dit topic ook maar eens te uppen:
Vanmorgen had ik de garmin op mijn motor geknutseld. Dus ik wilde hem even gaan testen.
Na een half uurtje te hebben gereden besluit ik een sigaretje te gaan roken in de schaduw, als ik weer wil weg rijden loopt de motor me een partij beroerd, ik scheet natuurlijk al in mijn broek aangezien ik er volgende week mee op vakantie ga.
Dus ik zo'n 17km naar huis geblubberd, thuis meteen de ontsteking gecontroleerd, nieuwe bougietjes toch maar nieuwe contact punten en condensatoren geplaatst. Niets hielp.
Kom ik er achter dat ik mijn handschoenen tijdens het peukje roken op de lucht inlaat had gelegd.....

Geplaatst: 19 jul 2010, 18:43
door Jeti
goed bezig, maar je kan dus onbezorgd op vakantie! (wat je motor betreft dan..)
Geplaatst: 19 jul 2010, 18:50
door Sjoerd92
haha geniaal

Geplaatst: 20 jul 2010, 13:00
door Laars
rise and shine schreef:Om dit topic ook maar eens te uppen:
Vanmorgen had ik de garmin op mijn motor geknutseld. Dus ik wilde hem even gaan testen.
Na een half uurtje te hebben gereden besluit ik een sigaretje te gaan roken in de schaduw, als ik weer wil weg rijden loopt de motor me een partij beroerd, ik scheet natuurlijk al in mijn broek aangezien ik er volgende week mee op vakantie ga.
Dus ik zo'n 17km naar huis geblubberd, thuis meteen de ontsteking gecontroleerd, nieuwe bougietjes toch maar nieuwe contact punten en condensatoren geplaatst. Niets hielp.
Kom ik er achter dat ik mijn handschoenen tijdens het peukje roken op de lucht inlaat had gelegd.....

Roken maakt meer kapot dan je lief is (...of was het nou drank...

)
Geplaatst: 20 jul 2010, 15:36
door marco
Sjoerd92 schreef:haha geniaal

Geplaatst: 20 jul 2010, 23:40
door ginofs1
Geplaatst: 29 jul 2010, 20:33
door Monkeymadness
nu we het toch over motorfietsen hebben, toen ik vanmiddag de krukas in 't blok van de kawasaki deed, viel het me op dat de distributieketting die er omheen zat telkens over het tandwiel schoot op de krukas. ik na veel zoeken de toleranties gevonden in de haynes, alles nagemeten en ja hoor, alles was binnen de toleranties. toen viel het me op dat de grootte van zo'n schakeltje ook afgebeeld stond met de maten erbij, en dat die niet klopten met de ketting die om de krukas heen zat. blijkt dat de ketting van de startmotor om de krukas heen zat en ik die als distributieketting wou gebruiken...
