Pagina 16 van 19
Geplaatst: 03 jan 2011, 13:07
door Arnoute
jensje36 schreef:Swizzer schreef:Haha, rustig maar.
M'n pies wordt niet zo gauw lauw.
Het is voornamelijk voor de navigatie op m'n iPhone straks.

Dat kan wel handig zijn...
Ik ben ook van plan me misschien iets van gps aan te schaffen...
Maar das echt duur als je een voor buiten wilt...

gps is voor
goed geluk en een kaart fr laif!

Geplaatst: 03 jan 2011, 13:26
door Twowheeler
nou ja ligt eraan, in de auto is het echt super.
op de brommer vind ik een lijstje plaatsnamen en een kaart wel volstaan.
trouwens Swizzer, al ervaring met die winkel? vind het niet echt bekende merken die ze verkopen

Geplaatst: 03 jan 2011, 14:23
door Arnoute
als ik ergens heen moet en het is mooi weer, ga ik altijd via die fietstrefpunten (groene bordjes met nummertjes)
zijn altijd zeer leuke weggetjes en 9/10 mogen er geen auto's of moto's rijden, wel brommers (soms ook niet) dus dat is dan ook nog een keer wat veiliger

Geplaatst: 03 jan 2011, 16:00
door Swizzer
Geen ervaring met de winkel/helmen.
Maar goed, er zit een keurmerk op, dan gaat het vooral nog om de pasvorm lijkt me.
V.w.b. gps: ja voor kleinere stukjes is een kaart en avontuurlijk geluk prima, maar voor boven de 1000 km is een gps in vreemde oorden soms erg handig dunkt me.
En die afstand(en) wil ik wel gaan maken.
Geplaatst: 03 jan 2011, 18:07
door Jens36
Arnoute schreef:jensje36 schreef:Swizzer schreef:Haha, rustig maar.
M'n pies wordt niet zo gauw lauw.
Het is voornamelijk voor de navigatie op m'n iPhone straks.

Dat kan wel handig zijn...
Ik ben ook van plan me misschien iets van gps aan te schaffen...
Maar das echt duur als je een voor buiten wilt...

gps is voor
goed geluk en een kaart fr laif!

ja is waar...maar lijkt me wel handig als ik naar de limburgrit rijd...
Kan ik gewoon doorrijden
edit: als het er is...waarom dan niet gebruiken?

Geplaatst: 03 jan 2011, 18:20
door Arnoute
@swizzer,
als je veel km's aflegt en aan een iets hogere snelheid dan zou ik toch voor een volle helm gaan hoor...
Geplaatst: 03 jan 2011, 19:04
door Swizzer
Ja, dat is de verstandige keuze.
Toch vindt ik een open helm/pothelm/oid mooier en wijzer.
Een beetje het vrijheidsgevoel, met zo'n zakdoek voor m'n porem.
Zo vrij als Easy Rider (ken je dat wel?) maar dan met helm

Geplaatst: 03 jan 2011, 19:11
door Arnoute
ja dat ken ik, ik heb ook een pothelm en vind het echt zeer leuk ermee, maar ik rij er enkel mee met myn mobiletjes
met de fs1 altijd volle helm
Geplaatst: 03 jan 2011, 22:21
door Camiel
Ik vind systeemhelm gewoon super.
Met die van mij heb je een gewoon jet-helmpje en een integraald.Ik heb ook geen klep die naar boven open staat
een echte aanrader! Vreet wel even in de beurs, maar dan heb je ook wat!
Mijne maakt ook echt 0 lawaai, geen klapperend vizier etc...
Geplaatst: 03 jan 2011, 22:38
door Pipedown
dit is echt lauwe pis man

Geplaatst: 04 jan 2011, 10:37
door Niels
Ik ben naar Zwitserland gereden met Mitchel en Christian en Christian en ik hadden beide een pothelm.
Helemaal als het warm is dan is dat echt super!
Als het koud is doe je een dikke sjaal tot over je neus en klaar.
Wij zijn toen overigens van Basel om het meer van Neuchâtel heen gereden en toen vanuit daar naar de Sustenpas en weer terug naar Nederland via Basel dan, 2800km (navigatie met een kaart) in 2 weken en eigenlijk alleen een lekke achterband.
Als je jezelf goed voorbereidt kan je prima erg lang rijden met je FS1, maar er zijn dan wel een paar dingen die je echt mee moet nemen.
Een hele goeie tip is bijvoorbeeld om te smeren met volsynthetische olie, dan kan je langer doorrijden (en dat verschil heb ik zeker gemerkt!).
Geplaatst: 04 jan 2011, 12:04
door Twowheeler
Niels schreef:Ik ben naar Zwitserland gereden met Mitchel en Christian en Christian en ik hadden beide een pothelm.
Helemaal als het warm is dan is dat echt super!
Als het koud is doe je een dikke sjaal tot over je neus en klaar.
Wij zijn toen overigens van Basel om het meer van Neuchâtel heen gereden en toen vanuit daar naar de Sustenpas en weer terug naar Nederland via Basel dan, 2800km (navigatie met een kaart) in 2 weken en eigenlijk alleen een lekke achterband.
Als je jezelf goed voorbereidt kan je prima erg lang rijden met je FS1, maar er zijn dan wel een paar dingen die je echt mee moet nemen.
Een hele goeie tip is bijvoorbeeld om te smeren met volsynthetische olie, dan kan je langer doorrijden (en dat verschil heb ik zeker gemerkt!).
kwa warmte is een open face idd wel lekkerder.
ik rijd ook bijna altijd met een sjaal voor m'n mond (zie foto's meeting) . vind het wel mooi en is nog vrij warm.
maar een integraal is dan toch wat comfortabeler, zeker met regen.
en het is naar mijn mening ook veiliger.
dat is ook de reden waarom ik een integraal ga kopen voor m'n aankomende brommer vakantie.
bedoel je 2-takt olie?
Geplaatst: 04 jan 2011, 12:14
door Yamaha rd50m
als het sneeuwt of regent ben ik ook wel voorstander van een integraal!
Geplaatst: 04 jan 2011, 12:15
door Twowheeler
ja idd, dan regent het minder je kraag in en je blijft gewoon goed kunnen zien
Geplaatst: 04 jan 2011, 12:57
door Arnoute
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs063.snc6/167356_1690362213398_1068023959_1856482_]
hiervoor ben ik ook voorstander van een volle helm bij hogere snelheden.
is overkomen bij iemand hier niet ver vandaan...