Het grote kleine vragen topic v2.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Axel

Bericht door Axel »

Ik zou het niet doen, je krijgt hem nooit helemaal droog dus de kans bestaat dat het gaat roesten. En de electra vind het ook niet echt fijn denk ik :P
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

hah nee egt NIET doen :? :? :? die hogedrukspuit geeft veel te veel waterdruk dan spuit je overal in joh egt niet doen gwoon met de tuinslang daar wil t ook wel mee
Thomash
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Thomash »

Tja zoals ik al zei was ik er al bang voor het water komt overal. Roest ben ik niet zo bang voor want ik had gewoon drooggereden/geblazen met de compressor.

Dan maar met iets anders doen :P Tuinslang mag niet want er komt te veel shit van af voor op straat :P
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik heb het zo vaak gedaan bij m'n Kreidler (die gebruikte ik ook in de winter). Gaat perfect, geen problemen mee. Ook niet met de electra. Het is 1x in de zoveel tijd wel handig, om dan ff de onderkant van je spatborden e.d. af te spuiten, en tussen je frame bij het achterspatbord onderaan, en de onderkant van je motorblok en middenbok. Daar zit vaak de meeste rotzooi
Martijn

Bericht door Martijn »

Tombo schreef:Een B9, dat had ik niet gelezen, probeer eerst maar eens een B7

Zie hier hoe hij stationair ook al niet op toeren komt, heb er een b8 ingeschoven en hij doet precies hetzelfde als met de b9 ! Misschien dat jullie kunnen horen wat er mis is ? Ik kom er iig niet uit :(

mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

wat is de contact punt afstand van de bougie?
heb je wel genoeg compressie, cilinder en zuiger goed geen lekkende kop?

de bougie was gewoon goed van kleur toch?
Martijn

Bericht door Martijn »

Compressie is prima, contactpuntafstand van mn bougie is ook in orde ...

bougie is koffiemetmelkbruin ...

Hij trekt prima op, en en rijdt stevig weg voor half gas ... Loopt stationair zonder enig probleem ...
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

als ik het zo hoor lijk je een te grote sproeier te hebben of de choke steeds aan want hij kan geen toeren maken omdat hij teveel mengsel krijgt dus hij moet meer lucht krijgen, probeer een de naald op meer lucht te zetten kijk als dat gaat helpen
Martijn

Bericht door Martijn »

Choke is uit, en kleinste sproeier die ik geprobeerd heb is 150 en dan heb ik hetzelfde probleem ! Gasnaald is toch enkel voor het halfgas ? En met halfgas rijdt hij juist prima ! (zie vorige pagina)

Mn pa zei dat het kon liggen aan mn uitlaat. Misschien ligt het aan mn demper die ik er laatst weer in gezet had ?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Martijn schreef:Choke is uit, en kleinste sproeier die ik geprobeerd heb is 150 en dan heb ik hetzelfde probleem ! Gasnaald is toch enkel voor het halfgas ? En met halfgas rijdt hij juist prima ! (zie vorige pagina)

Mn pa zei dat het kon liggen aan mn uitlaat. Misschien ligt het aan mn demper die ik er laatst weer in gezet had ?

de naald is van 1 kwart tot 3 kwart gas en de groote sproeier is voor vol gas, en heb je je F5B aangepast of niet en is het 50cc of 60cc

de demper zou niet veel uitmaken maar het zou niet aan de uitlaat kunnen liggen of je uitlaat zit vol met kool maar dat denk ik niet,

en zoals ik het op het filmpje hoor lijkt hij teweinig lucht te krijgen
Martijn

Bericht door Martijn »

Mn setup =
immi f5b 50 cc
standaard kop
snelle schijf
16 mm
160 sproeier
onbegrensde 2f2 uitlaat met 32 mm bocht
13-44
b8hs (inmiddels)

f5b is niet bewerkt

zit nu ook n 150 sproeier in.

Ik haal mn demper er zo maar is uit, en kijk wat hij dan doet ! Je kan niet genoeg uitsluiten :)
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Martijn schreef:Mn setup =
immi f5b 50 cc
standaard kop
snelle schijf
16 mm
160 sproeier
onbegrensde 2f2 uitlaat met 32 mm bocht
13-44
b8hs (inmiddels)

f5b is niet bewerkt

zit nu ook n 150 sproeier in.

Ik haal mn demper er zo maar is uit, en kijk wat hij dan doet ! Je kan niet genoeg uitsluiten :)

gewoon een beetje expirimenteren en je komt er zo achter, dat doe ik altijd als ik een foutje heb :P
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

ik heb zelf ook met een imi F5B 50cc gereden maar liep steeds vast door imi zuigers maar ze zouden toch zo'n 7000 toeren kunnen maken
Martijn

Bericht door Martijn »

Ja dat haalt deze niet denks, heb geen toerenteller ofzo ! Maar als je dat filmpje bekijkt, dan hoor je wel dat hij niet lekker gaat :P
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Dan is je afstelling verkeerd, ook met een imitatiezuiger moet hij fatsoenlijk kunnen lopen zonder vast en warmlopers..
Gesloten