the_destroyers schreef:Hoe is dat dan bij Sam gelukt?
Als ik ermee kom, gaan we eerst goed overleggen hoe en wat he Jet, jij kan die rompslomp wel missen als de pest!

Eerst ging het zo:
voertuig op je naam
na een maand een brief dat je hem moet verzekeren/schorsen en dat je bij volgende controle een boete krijgt
maand later aankondiging van boete (valt al niets meer aan te doen)
maand later boete
Nu gaat het zo (blijkbaar):
voertuig op je naam
na een maand brief dat je hem moet verzekeren of schorsen
na 2 weken een brief dat je hem in de datum van de 1e controle niet verzekerd/geschorst had en je een boete krijgt (valt nog steeds niets meer aan te doen)
maand later boete
Bij Sam hadden we dus wat meer tijd om alles te regelen, toen het voertuig op mijn naam stond. Is ook alweer 2 jaar geleden.
Officieel moet hij eerst uitgevoerd worden, en dan invoeren met een NL exportbewijs. Maar ik begreep dat het makkelijker invoeren is met een NL kenteken. Maar dat kan dus niet meer met die trage Belgische bureaucratie en in NL worden ze steeds sneller..
Behalve als ze het kenteken van mijn 378 moeten opsturen waar ik al 2 dagen te lang op wacht..