Wat zit je tegen vandaag #6

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

dat mn wielbouten binnen waren maar dat ze vanmorgen weer terug gestuurd zijn omdat ze "te" lang waren :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Hahaha ja je had eigenlijk ook duidelijker moeten zeggen dat te lang niet erg is
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja, maar ik heb iig duidelijk gezegd dat het niet veel uit maakte maar iig 2 cm langer. die kerel zei over de telefoon dat deze echt VEEL te lang waren :?
maartuh
100km gereden
100km gereden

Bericht door maartuh »

gister beide kanten van blok dichtgemaakt, koppelingskant lekt nog, brommer startte niet, na aftellen van de contactpunten en schoonmaken van carburateur startte hijwel maar meteen vol in de toeren steeds :|
bleek dat de carburateurdeksel niet goed vast zat waardoor hij valse lucht trok.
uiteindelijk loopt ie, ik ga ff wat drinken, kom terug en wil starten: trap ik mijn kickstart in ene stuk...
kan blok dus weer open aan koppelingskant...

echt ik trap niet te hard ofzo, heb nog voorzichtig gedaan maar die kickstart is echt peperkoek meuk. benieuwd wat er mee mis is.....

weer wat te doen dus...
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Dat de plamuur op is... en dat ik nu alleen maar kan staren naar onafgewerkte delen :? .
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Dat het wel herfst/winter lijkt :cry:
Yamaha Sheriff 1981
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Dat de juiste kentekenpapieren van de 378 nog steeds niet binnen zijn :x
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

De regen, ben buiten aan het sleutelen.. :evil:
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

(^$@#()&$)&$%)(%&#)&$

Brief van de RDW..
Dacht "heh heh, eindelijk mijn kentekenpapieren van de 378.." Snel om 16.55 uur naar de kentekenplatenboer gereden.. Daar envelop opengemaakt. Fuck, een hele andere brief.
Brief dat de FS1 van Bram op 6 april niet verzekerd was. Heb ook nog een brief dat hij op 12 april is geëxporteerd, naar aanleiding van mijn brief en importbewijs van maart.
Op 6 april kreeg ik al de eerste aankondiging dat ik hem moest verzekeren of schorsen. Toen wat druk achter die Belgen gezet. Tegenwoordig pakken ze blijkbaar die datum terug.. Voorheen schreven ze in de eerste brief dat hij bij de volgende controledatum geschorst of verzekerd moest zijn.

ARGH wordt weer een brief dus. Zo blijf ik bezig.
:wtf: :wtf: :wtf: :fu: :fu: :fu: :wtf: :wtf: :wtf: :ruk: :ruk: :ruk: :ban: :ban: :close: :close: :play: :work: :boink:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

Hoe is dat dan bij Sam gelukt?
Als ik ermee kom, gaan we eerst goed overleggen hoe en wat he Jet, jij kan die rompslomp wel missen als de pest! ;)
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

the_destroyers schreef:Hoe is dat dan bij Sam gelukt?
Als ik ermee kom, gaan we eerst goed overleggen hoe en wat he Jet, jij kan die rompslomp wel missen als de pest! ;)

Eerst ging het zo:
voertuig op je naam
na een maand een brief dat je hem moet verzekeren/schorsen en dat je bij volgende controle een boete krijgt
maand later aankondiging van boete (valt al niets meer aan te doen)
maand later boete

Nu gaat het zo (blijkbaar):
voertuig op je naam
na een maand brief dat je hem moet verzekeren of schorsen
na 2 weken een brief dat je hem in de datum van de 1e controle niet verzekerd/geschorst had en je een boete krijgt (valt nog steeds niets meer aan te doen)
maand later boete

Bij Sam hadden we dus wat meer tijd om alles te regelen, toen het voertuig op mijn naam stond. Is ook alweer 2 jaar geleden.
Officieel moet hij eerst uitgevoerd worden, en dan invoeren met een NL exportbewijs. Maar ik begreep dat het makkelijker invoeren is met een NL kenteken. Maar dat kan dus niet meer met die trage Belgische bureaucratie en in NL worden ze steeds sneller.. :roll:
Behalve als ze het kenteken van mijn 378 moeten opsturen waar ik al 2 dagen te lang op wacht..
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Er wordt bij de RDW vies spel gespeeld. Ik vraag me af wat er gebeurt als je het voor laat komen. Ze geven je immers een waarschuwing en daarop heb je binnen redelijke termijn gereageerd door het voertuig te exporteren. Je had toch rechten gestudeerd ? Moet dan toch wel lukken ?

In ieder geval succes...

RD ztaat volgens mij voor RandDebielen... vraag me alleen af waar die W voor staat... iemand een idee :wink: ?
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

En moet je die boete dan ook betalen? :cry:
Ja, als er betaalt moet worden, dan is de bureaucratie er snel bij... :roll:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

Jeti schreef:
the_destroyers schreef:Hoe is dat dan bij Sam gelukt?

Eerst ging het zo:
voertuig op je naam
na een maand een brief dat je hem moet verzekeren/schorsen en dat je bij volgende controle een boete krijgt
maand later aankondiging van boete (valt al niets meer aan te doen)
maand later boete

Nu gaat het zo (blijkbaar):
voertuig op je naam
na een maand brief dat je hem moet verzekeren of schorsen
na 2 weken een brief dat je hem in de datum van de 1e controle niet verzekerd/geschorst had en je een boete krijgt (valt nog steeds niets meer aan te doen)
maand later boete

Bij Sam hadden we dus wat meer tijd om alles te regelen, toen het voertuig op mijn naam stond. Is ook alweer 2 jaar geleden.
Officieel moet hij eerst uitgevoerd worden, en dan invoeren met een NL exportbewijs. Maar ik begreep dat het makkelijker invoeren is met een NL kenteken. Maar dat kan dus niet meer met die trage Belgische bureaucratie en in NL worden ze steeds sneller.. :roll:
Behalve als ze het kenteken van mijn 378 moeten opsturen waar ik al 2 dagen te lang op wacht..

kan jij hem dan niet altijd tijdelijk op je verzamelpolis zetten, zolang hij niet is uitgevoerd?
Vanaf de moment dat je op papier hebt dat hij is uitgevoerd kunnen ze niets meer zeggen omdat jij dan niet meer verantwoordelijk bent
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Ik was er gewoon al even heel erg klaar mee.. Vooral toen ik na een relaxed limbo weekend thuis kwam en een boete voor de KS80 op de mat zag, doordat de verzekeringsmaatschappij het verkeerde kenteken had doorgegeven. Dat gelukkig weer recht kunnen draaien na mails, scans en brieven.

En nu weer aan de slag..
Is een fulltime baan aan het worden zowat. Toen het nog hobby bleef, vond ik het nog wel leuk.
Gesloten