The big small question topic, part 5

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

geo schreef:
Vincent2 schreef:Wat moet een wiel laten herspaken ongeveer kosten?
En past een 2.25 tem 3 band op een 17" 140 velg?

Wielen herspaken kan je makkelijk zelf.
En een velomaker kan dit wel voor je richten, prijs van het richten ligt tussen de 5 en 25 euro. Hangt al van de fietsmaker (dus eerst prijs vragen en dan binnenbrengen).
2.25 lijkt mij wat smallekes op een 140, dit is meer iets voor een 120
De rest zal op een 140 wel lukken denk ik. Maar ik ben niet zeker daar ik op een 140 nog niets breder getrokken heb dan een 2.75.
Maar indien ik het mis heb zal er ongetwijfeld wel iemand mijn veronderstelling verbeteren. :wink:

Ik ga akkoord met Geo!

ps: een 300 kan je op een achtervelg (17 x 140) plaatsen ... ik heb het op mijn goude 73-er gedaan.

Ik wil er wel bij vermelden dat het rijgedrag wel serieus verschilt, zeker in de bochten heeft hij de neiging om onderuit te gaan en ook de snelheid is iets lager... logisch want meer weerstand.
geo

Bericht door geo »

GoM!cky schreef:
geo schreef:

En een velomaker kan dit wel voor je richten, prijs van het richten ligt tussen de 5 en 25 euro. Hangt al van de fietsmaker (dus eerst prijs vragen en dan binnenbrengen).
De rest zal op een 140 wel lukken denk ik. Maar ik ben niet zeker daar ik op een 140 nog niets breder getrokken heb dan een 2.75.
Maar indien ik het mis heb zal er ongetwijfeld wel iemand mijn veronderstelling verbeteren. :wink:

Ik ga akkoord met Geo!

ps: een 300 kan je op een achtervelg (17 x 140) plaatsen ... ik heb het op mijn goude 73-er gedaan.

Ik wil er wel bij vermelden dat het rijgedrag wel serieus verschilt, zeker in de bochten heeft hij de neiging om onderuit te gaan en ook de snelheid is iets lager... logisch want meer weerstand.

Dus, meer rubber is niet altijd beter?
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

geo schreef:
GoM!cky schreef:
geo schreef:

Ik ga akkoord met Geo!

Dus, meer rubber is niet altijd beter?

Inderdaad zo ondervind ik het toch, ik zet op geen enkele FS1 nog een 300 achterband ook al lijkt het stoerder hè :D :D
Geef mij maar de gewone standaard 275 voor vanachter.
Vincent2
250km gereden
250km gereden

Bericht door Vincent2 »

maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dx'kes 140 voor en achter hebben.. die zullen dan 2.5 banden voor en achter hebben zeker?

oké ik heb al m29's en ori spaken. Dan ga ik enkel nog een nieuwe 140 velg kopen voor vanachter. Die did japan van jmpb lijken me wel een goeie koop, aangezien ze van yamaha zelf zijn. Of zou ik toch die araya's van almere bestellen?

Ze horen allebij niet op de mijne maar da maakt ni zoveel uit. Zolang het maar blinkt en stevig is!
geo

Bericht door geo »

Vincent2 schreef:thanks :)
maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dx'kes 140 voor en achter hebben.. die zullen dan 2.5 banden voor en achter hebben zeker?

oké ik heb al m29's en ori spaken. Dan ga ik enkel nog een nieuwe 140 velg kopen voor vanachter. Die did japan van jmpb lijken me wel een goeie koop, aangezien ze van yamaha zelf zijn. Of zou ik toch die araya's van almere bestellen?

Ze horen allebij niet op de mijne maar da maakt ni zoveel uit. Zolang het maar blinkt en stevig is!

Araya's hoef je niet te bestellen in een webshop (verzendkosten enz). Die kan je dichter bij huis vinden. Richard heeft deze zekerweten op't schap liggen. En inderdaad de schijfremmers hebben zowel vooraan als achteraan een 140
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

Welke kasteelmoer heb je nodig voor de 2ru wielassen? M10 of M12
geo

Bericht door geo »

paull schreef:Welke kasteelmoer heb je nodig voor de 2ru wielassen? M10 of M12

M10
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

geo schreef:

M10

Thnx! Enne heb de remhevel is die 11 of 14mm bij een orri 2ru remplaat
stevinator

Bericht door stevinator »

kan iemand mij vertellen of je richtingaanwijzers echt voor een fs1 moet kopen of kan k ook een paar in n willekeurige winkel halen
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

stevinator schreef:kan iemand mij vertellen of je richtingaanwijzers echt voor een fs1 moet kopen of kan k ook een paar in n willekeurige winkel halen

Je kan ze zo willekeurig kopen maar of die mooi zijn....Je moet alleen ff naar de aansluiting kijken..
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

paull schreef:
stevinator schreef:kan iemand mij vertellen of je richtingaanwijzers echt voor een fs1 moet kopen of kan k ook een paar in n willekeurige winkel halen

Je kan ze zo willekeurig kopen maar of die mooi zijn....Je moet alleen ff naar de aansluiting kijken..

en de meeste die je koopt zijn voor 12volt, je hebt 6 nodig...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

paull schreef:
geo schreef:

M10

was volgens mij was het 14mm, kan je trouwens wel makkelijk zien aan de remhevels zien :wink:
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

Triforce schreef:
paull schreef:
geo schreef:

M10

was volgens mij was het 14mm, kan je trouwens wel makkelijk zien aan de remhevels zien :wink:

Ben nie thuis en ga bestellen vandaar....hmm
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

paull schreef:
Triforce schreef:
paull schreef:
geo schreef:

M10

Ben nie thuis en ga bestellen vandaar....hmm

Volgens mij was het 14mm, want die moets ik ook hebben voor de 3E9 remhevels
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

kan iemand bevestigigen hoeveel mm de remhevels van een 2ru zijn? Zowel voor als achter. Ik kan het namelijk niet ontdekken...Op marktplaats staan namelijk hevels en daar staat dat die van 14mm voor het oude type zijn?
Gesloten