Pagina 20 van 100
Geplaatst: 16 apr 2007, 14:11
door rickhansen
Ik ben even bezig met die koppeling, maar het wil even niet lukken.
Hoe wordt namelijk die kabel bij het wormwiel tegen gehouden?
Geplaatst: 16 apr 2007, 14:55
door The Hunter
Boven op je koppelingsdeksel zit als het goed is een stel bout. Hier blijft de kabel van af boven in zitten. Aan het eind van de kabel zit een kabelnippel. Deze haak je achter het wormwiel hendeltje
succes!
Geplaatst: 16 apr 2007, 15:25
door rickhansen
nou, dan had ik en een te lange kabel, en ik heb dat haakje niet bij die wormwiel.
Geplaatst: 16 apr 2007, 15:49
door The Hunter
Nou denk dat je iets niet helemaal door hebt.
Ik heb het niet over een haakje maar over dat armpje. Daar moet je kabel aan worden bevestigd. Dit gaat via een kabel nippel. Als je een originele kabel heb die voor de FS1 is gemaakt zit die er aan vast 'gegoten'.
Hier staat hoe je je koppeling moet afstellen
Geplaatst: 16 apr 2007, 18:10
door rickhansen
ok, maar in iedergeval is het nu klaar. Het duurde wel even, maar goed

Ik kan weer rijden!

Geplaatst: 16 apr 2007, 19:17
door The Hunter
Kijk dat is mooi. Misschien een tip bij papier werk staat het boek zelfsleutelen aan je yamaha daar staan veel goede tips in.
Geplaatst: 16 apr 2007, 21:34
door Jelle
als fs1's in belgie uit het fabriek 45 reden, hoe warenz e dna begrensd?
Geplaatst: 16 apr 2007, 21:37
door Niels
Een onbegrensde FS1, zoals ze in Engeland voor 1975 (weet ik niet exact) reden als "unrestricted model" was een 4bak en die was niet afgevoerd.
Deze loopt volgens de folder 75 km/h
Geplaatst: 16 apr 2007, 21:39
door Jelle
dus als je in belgie een fs1 kocht reed die 75?
Geplaatst: 16 apr 2007, 21:40
door harmen251
in belgiƫ niet, holland wel, ze waren begrensd op carb, cilinder, uitlaat, inlaatschijf, cilinderkop,...
belgie waren ze niet echt afgesteld op 45/u vb de street 5bak kwam uit de fabriek tegen de 60-70/u en met ander tandwiel erop reden die 85-90
de 2rt werdt afgesteld met een dikke koppakking, vergelijkbaar met 4 gewone koppakkingen op elkaar.
verschil tussen 2rt en 2ru is ook de uitlaat, op de 2ru zit er een buis in waardoor het conische weg is, bij de 2rt zit die buis er niet in.
Geplaatst: 16 apr 2007, 21:42
door Jelle
hoe? in holland waren ze toch juist wel begrensd?
Geplaatst: 16 apr 2007, 21:57
door harmen251
ja, je moet lezen vanaf je vraag, niels antwoorde net iets te snel
Geplaatst: 16 apr 2007, 21:59
door Jelle
ow dus in belgie reden ze geoon snel?:p
Geplaatst: 16 apr 2007, 22:02
door harmen251
ja eig wel, de 380 ook wel
maar zo snel reden ze niet, behalve de 5bakjes dan, er werd ook wel veel gedaan om ze op te drijven, naar het schijnt waren er met de fs1's van het eind jaren 60 veel problemen, kan er niet over meespreken, iemand met meer ervaring?
Geplaatst: 16 apr 2007, 22:03
door Jelle
ok
