Pagina 20 van 86

Geplaatst: 08 feb 2011, 18:44
door NIX
Pa_Tombo schreef:NIx klopt allemaal wat je zegt.
door insmeren v.d. koppakking (vooral koperen)zet hij zich.
En voor de rest: helemaal gelijk .
Volgorde v.d.bouten(binnen-buiten)
etc. had ik er niet bijgezet.
Als ik alles lees,snappen de mensen die dit doen het wel.


Hopelijk snapt Sam het zelf ook.

Geplaatst: 08 feb 2011, 21:04
door ginofs1
sam ik moet binnenkort naar franken moteren revisie.
een oud bedrijf ,vader op zoon, en nog een keer op zoon.
die oude knakkers lopen er nog steeds rond.
als je mij de gegevens en motor nr door geeft dan zal ik het bij hun opzoeken.
het gaat om de aanhaal momenten van de koppen en lager schalen.
tijdstip en kontakt hoek weet je

Geplaatst: 08 feb 2011, 23:15
door YamaSam
das goed nieuws, het is een "59" blok, ford 1947, compleet type is 59AB

hij heeft bolle pistonkoppen, het is het uitgelezen 'straight-V8-hotrodblock'

als die mannen head studs, schalen en pakkingsets hebben zijn we al een heel eind 8)

heb es rondgekeken aan de binnenkant, alles ziet er nog deftig uit

de haast obligate afgebroken stud ik ook halfweg mores-leerderij :)

wel veel smurrie, gelukkig, er zijn twee hemden geroest, maar hoonbaar denk ik..
in één propere cilinder zit wel een gietwolk die nu nietmeer getolereerd zou worden,
de wand is daar licht geperforeerd in een soort gietwolk..
waarschijnlijk normaal voor die jaren

twee pistons zitten vast-er als de rest, mr zal wel meevallen
morgen de kruk en pistons uithalen

Geplaatst: 09 feb 2011, 10:36
door YamaSam
nog wat fotos, hier zie je de geroeste hemden van de voorste twee cilinders:
Afbeelding

én de smurrie natuurlijk!!
Afbeelding

studs zijn er intussen ook uit:
Afbeelding

Geplaatst: 09 feb 2011, 10:40
door YamaSam
het heilige nummer:
Afbeelding

Geplaatst: 09 feb 2011, 11:09
door Camiel
haha goed bezig Sam! 8) 8)

Geplaatst: 09 feb 2011, 11:17
door Tombo
Mooi om te zien hoe simpel dat blok eigenlijk in elkaar zit

Geplaatst: 09 feb 2011, 11:53
door Laars
Toch wel machtig zo'n project.
Zeker als je de ruimte en middelen daarvoor hebt.
Nogmaals Toppie Sam!

Geplaatst: 09 feb 2011, 14:34
door YamaSam
Tombo schreef:Mooi om te zien hoe simpel dat blok eigenlijk in elkaar zit


dit is veruit de simpelste motor die ik ooit gezien heb 8)
(op een gloeikop 2takt diesel van een rc wagen na dan)

Geplaatst: 09 feb 2011, 17:22
door YamaSam
Afbeelding

béétje orde houden! zodat de lagerschalen niet gewisseld worden..


Afbeelding
nog een vetbrok op weg naar de straalkast.. denk wel dat ik er een andere ga opzetten, Edelbrock lonkt 8)

deze bak krijgt het de laatste tijd wel zwaar te verduren :lol:
Afbeelding

hier enkele pistons:
Afbeelding
het zijn de gewilde 'domed' pistons, die zijn bovenaan bol, en hebben extra ringen (hi tech toen hoor!)


pistons gaan naar het salon in gent voor 'opfriswerk'
de nokkenas en kleppen zijn voor morgen, kleppen afdraaien, zittingen herfresen, en kleppen inslijpen..
en nog EEN PAK ONTVETTEN EN KUISEN! :P

Geplaatst: 09 feb 2011, 17:41
door Camiel
haha echt leuk om te volgen dat blokkie :D

Goed bezig en veel succes Sam 8) ;)

Geplaatst: 09 feb 2011, 17:43
door Pa_Tombo
Lagerkappen kan je merken met een centerpons.
eerste cil 1punt+kap,tweede 2punten+kap,etc.
Dit geld ook voor de krukas kappen.(wel aan dezelfde kant, als je begrijpt wat ik bedoel.)
Zo kom je nooit in de war.
Wordt trouwens meestal zo gedaan.
Schalen zullen wel veel geleden hebben .Veel water bij de olie.
Als ik dit zo zie begint het weer te kriebelen .
Hardstikke leuk werk en lekker simpel allemaal.
Succes

Geplaatst: 09 feb 2011, 17:44
door the_destroyers
Camiel schreef:haha echt leuk om te volgen dat blokkie :D

Goed bezig en veel succes Sam 8) ;)

Geplaatst: 09 feb 2011, 17:51
door YamaSam
Pa_Tombo schreef:Lagerschalen kan je merken met een centerpons.
eerste cil 1punt+kap,tweede 2punten+kap,etc.
Zo kom je nooit in de war.
Wordt trouwens meestal zo gedaan.
Schalen zullen wel veel geleden hebben .Veel water bij de olie.
Als ik dit zo zie begint het weer te kriebelen .
Hardstikke leuk werk en lekker simpel allemaal.
Succes


alle kappen zijn reeds driemaal gemerkt (in drie andere volgordes :mrgreen: )

kriebels? wacht tot je het weer hoort :)


Geplaatst: 09 feb 2011, 18:14
door Pa_Tombo
Ja zo deden we dat ook .
Gietertje benzine,accu ,draadje ontsteking, schroevendraaier startmotor om het relais door te verbinden,Klossen hout voor de steun,mechanische oliedrukmeter,etc.
We deden dit ook met de grote jongens (ex army 300-400pk)
Doaarom klagen ze nu thuis waarom ik zo hard praat(vraag Tombo maar.)