Pagina 3 van 4
Geplaatst: 12 nov 2007, 17:40
door Zwepper
ik heb een vraagje ik wil mijn brom voorontsteking geven wat is de afstand dan tussen de punten ?
Geplaatst: 12 nov 2007, 17:45
door Zwepper
btw mijn setup is
2f2 cilinder
10 mm
snelle pijp
hij draait op dit moment als een 4takt
Geplaatst: 12 nov 2007, 18:37
door YamaSam
heb je de eerste bladzijden gelezen?
trek je van die opening (hoe ver open) niks aan,
en zet het TIJDSTIP op 1.8
(punten gaan open als de piston 1.8mm voor de top is)
kan je checken met het sigarettenblaadje
als hij dan goedstaat, draai je wat verder, tot het punt dat de punten het verste openstaan,
als dit 0.30 of meer is, is alles ok,
is het minder, dan zijn je punten waarschijnlijk versleten

Geplaatst: 12 nov 2007, 21:01
door Zwepper
ok bedankt

Geplaatst: 12 nov 2007, 22:31
door jonnotje
als dat 0.40 is is je voorontsteking toch ook geleik 1.8

?
Geplaatst: 13 nov 2007, 01:13
door YamaSam
jonnotje schreef:als dat 0.40 is is je voorontsteking toch ook geleik 1.8

?
dat hangt volledig van de slijtage van je punten, en de bouw ervan af..
het belangrijkste is je tijdstip, het moment dat je condensator de vonk begint op te vreten (moment dat ze opengaan)
op dat moment 'zuigt' die ook de stroom uit de bobijn (die dan als reactie een vonk geeft)
dat de punten uiteindelijk ver genoeg opengaan is belangrijk om die vonk te blijven breken op hogere toeren
daarenboven, moeten de punten dan weer wél lang genoeg gesloten blijven ook (contacthoek)
zodat (kortsluiting) de condensator ook weer leeg kan lopen en je bobijn weer opladen
een electronische ontsteking trekt geen vonk over de punten, dus die heeft met 0.2 opening al genoeg,
en krijgt hierdoor een zeer lange contacthoek
wat je moet onthouden, is dat het tijdstip het karakter van je motor maakt, als ie dan met dat tijdstip niet goed wil draaien, dan moet je naar de rest gaan kijken, ofwel condensator, ofwel opening punten ..
elke fs1 zou met 1.8mm voorontsteking behoorlijk moeten draaien
Geplaatst: 28 nov 2007, 20:39
door reddevil
heej jongens!
ik heb zeg maar een groot probleempje
mijn brommer liep echt.. k*t ploffen uit de uitlaat enzo!
maar hij liep nog wel!
nu ging jonno mijn onsteking na kijken...
hij stond iets te vroeg, wij hebben hem toen goed gestelt.. en nu vonkt hij helemaal niet meer!
weet iemand wat dit ken wezen?

Geplaatst: 28 nov 2007, 20:46
door Tombo
Bougie al vervangen?
Geplaatst: 28 nov 2007, 20:49
door reddevil
jep doet nog niks
Geplaatst: 28 nov 2007, 20:54
door Niels
puntafstand te groot?
contactpunten versleten?
condensator kapot?
draadjes los?
Geplaatst: 28 nov 2007, 21:50
door YamaSam
punten versleten jom... da's wat ik denk..

Geplaatst: 28 nov 2007, 22:26
door reddevil
hmm ze zien er nog recht uit :S
maar het kan natuurlijk wel omdat hij eerst goed liep
en toen opeens langzamer hand al slechter liep!
kan zijn dat ze gewoon aan het slijten waren..
dat kan dus ook lgge aan mijn condensator toch?
Geplaatst: 29 nov 2007, 09:29
door YamaSam
je moet es kijken of ze zwaar vonken als je'm duwt..
als ze op de verst open stand de 0.35 halen, en ze vonken heftig, is je condensator sjaak..
maar tien tegen één zijn het de punten zenne

Geplaatst: 29 nov 2007, 11:09
door jonnotje
op de evrst open punt zijn s'n contactpunten lang geen ,35 open.... gister geprobeert te zetten, maar lukte oop geen enkele maniet, en ze vonkte ook niet echt(condansator is dnek ik heel dus)
Geplaatst: 29 nov 2007, 11:12
door YamaSam
als je bij het juiste tijdstip openend, geen 0.3mm maximale opening meer heb,
zijn je punten echt versleten..