Pagina 3 van 3
Geplaatst: 04 jan 2008, 12:34
door YamaSam
Tombo schreef:Yamasam komt met zwaar geschut

een groot pistool spuit doorgaans ook gewoon beter..
als je tien maal over en weer moet om een kapje gedekt te krijgen, staat dat 10 tegen 1 vol strepen,
en spuit je in de vernis een mooie appelsien (
sinaasappel)
Geplaatst: 04 jan 2008, 12:40
door Lukas251
tzal voor de zomer zijn he, want moe eerst nog wa geld kunnen binnesprokkelen

Geplaatst: 04 jan 2008, 13:12
door Niels
Even om het topic van Jerrow schoon te maken het gedeelte over het lakken afgesplitst

Geplaatst: 04 jan 2008, 13:24
door YamaSam
lakker!

Geplaatst: 04 jan 2008, 15:47
door jerrow
Niels schreef:Even om het topic van Jerrow schoon te maken het gedeelte over het lakken afgesplitst

Thanks Niels!

Geplaatst: 15 jan 2008, 12:34
door YamaSam
gisteren nog een mooie bevestiging van mijn diepe afkeer van poederlakken tegengekomen..
een (vrij dure) windmolen om batterijbanken mee op te laden.. hét dure gepoedercoate model btw..
na 6 a 7 jaar in weer en wind:
minstens 4h krabben om het er weer af te krijgen...
(let op de picobello lak! en de rotte ondergrond)
Geplaatst: 15 jan 2008, 17:19
door ginofs1
dat komt door de elektrolyse werking.
bij de schroef en staartstuk van mijn boot heb ik dat ook.
hier is niets tegen bestand.
poeder coting is een zeer sterke laag.
onze zwemtrap geeft al jaren geen krimp ook niet op de water lijn.
gr gino
Geplaatst: 15 jan 2008, 17:48
door YamaSam
ginofs1 schreef: ..onze zwemtrap geeft al jaren geen krimp ook niet op de water lijn.
gr gino
hey Gino,
klopt idd! maar die trap zal natuurlijk ook weer minder puntinslagen krijgen he?..
de ideale manier om die (nog goede) verf eraf te krijgen, is bv me de scherpe zijkant van een beitellemmet,
op de lak te slaan, dan springt er een mooie schel af.. wanneer dat gebeurd op bv een buitentrap van een vrachtwagen, dan roest de trap onder de lak door..
ik heb ook de indruk, dat trillende platen die gepoederlakt zijn, scheurtjes krijgen aan de puntjes van de plaat..
daar gebeurd dan ook hetzelfde uiteindelijk..
kan maar zeggen wat ik meen te zien hé

Geplaatst: 15 jan 2008, 18:27
door ginofs1
dat is waar je moet er niet te hard op slaan, dan vliegen de brokken er af.
bij mijn dnepr k750 gebeurde dat ook met het strak aandraaien van moeren.
gr gino