Pagina 3 van 4
Geplaatst: 14 jan 2008, 16:35
door Tombo
Sam, dat is een crosser, die hoeft er niet mooi uit te zien
En dat berekenen, kan ik wel, maar doe ik niet

heb ik geen zin in

Geplaatst: 14 jan 2008, 17:29
door Niels
Tombo schreef:En dat berekenen, kan ik wel, maar doe ik niet

heb ik geen zin in

Wat een HAVO mentaliteit!

Geplaatst: 14 jan 2008, 17:50
door mpro09
YamaSam schreef:mpro09 schreef:Zwap schreef:http://z8.invisionfree.com/FizzyTalk/index.php?showtopic=7546
je moet hier is kijken, looks very nice


vind je dat?
de ontsteking tot daar, vind het blok er maar begaaid vanachterkomen..
nee maar die fotos verder naar onder zij wat "spectaculair"

Geplaatst: 14 jan 2008, 17:53
door prit2
gaat je broem niet heel erg k*t stationair lopen van zo'n innerrotor?
of valt dat mee?
Geplaatst: 14 jan 2008, 17:55
door mpro09
valt volgens mij mee kijk maar is naar da filmpje van sam zonder vliegwiel

Geplaatst: 14 jan 2008, 18:03
door Tombo
Idd, hooguit wat hoger stationair stellen.
Geplaatst: 14 jan 2008, 18:29
door YamaSam
mpro09 schreef:valt volgens mij mee kijk maar is naar da filmpje van sam zonder vliegwiel

valt wel mee idd,
ma dat filmpje heeft geen magnetische timer hé,
dit was met gewone contactpunten,
denk niet dat de ondergrens van een magnetische 'moment-beslisser' zo laag als mechanische overdracht gaat zijn..
Geplaatst: 15 jan 2008, 16:24
door Hans W
kheb is rondgevraagt, maar als ik een 2e hands hpi koop ben ik soms nog wel is goedkoper uit.
kan elke hpi op een fs1 of moet je een hpi van een speciaal type brommer hebben ofzo?
Geplaatst: 15 jan 2008, 16:29
door Tombo
Nee, je moet een HPI voor een FS1 hebben, van een DT/RD past bv.
Als je op de site
http://www.hpi.be/Universal_Ignition_1C.htm kijkt, zie je ook dat een compleet setje is opgebouwd uit verschillende delen, bij FS1 is de montageplaat van een minarelli, en het vliegwiel van een suzuki, de stator is vrijwel altijd hetzelfde.
Geplaatst: 15 jan 2008, 17:57
door Hans W
das jammer,
dus ik moet hem wel nieuw kopen
Geplaatst: 15 jan 2008, 18:00
door Tombo
Of zelf 1 aanpassen (Dat ga ik morgen doen)
Geplaatst: 15 jan 2008, 18:01
door Hans W
hoe ga je die aanpassen dan
want je hebt volgens mij wel meer mensen die gewoon de grondplaat aanpassen, en dan loopt hij er prima mee...
Geplaatst: 15 jan 2008, 18:55
door Tombo
Gronplaat aanpassen is in principe nog het minste werk, maar het vliegwiel past niet zomaar. Iedere kruktap heeft wel een andere maat, dat moet je dus aanpassen op een draaibank.
Geplaatst: 15 jan 2008, 18:58
door YamaSam
ik ga straks es checken of ik van een oude krukas geen tap kan maken
zou'k eigenlijk moeten hebben om m'n teflonversie goed te krijgen,
daar zit ik met zelfde probleem dan
Geplaatst: 15 jan 2008, 20:08
door Hans W
ik heb is rondgekeken op de site van hpi
maar een hpi voor yamaha fs1 heeft dezelfde conische hoek al een suzuki rmx
een suzuki rmx heeft dezelfde conische hoek al een suzuki tsx
en een tsx heeft dezelfe hoek al een suzuki rm80
en een rm80 heeft orgineel een rotor ontsteking
heeft iemand wel is geprobeert om deze op een yamaha te zetten?