Pagina 3 van 3

Geplaatst: 03 feb 2008, 11:51
door Triforce
ik heb zelf ook de snelle schijf aan gepast want hij stotterde nogal boven in en nu al iets minder maar ik probeer de 180 graden te pakken voor kracht onder en boven in

Geplaatst: 03 feb 2008, 13:49
door YamaSam
180° :)

wat heb je aan de rest gedaan?

Geplaatst: 04 feb 2008, 02:13
door arno
180?(sorry, kon het gradentekentje niet vinden op mn toetsenbord)
Op hoeveel graden gaat hij open en op hoeveel weer dicht?
En maakt de grootte van de carburateur uit voor die open/sluit momenten?

Geplaatst: 11 feb 2008, 03:11
door arno
kan iemand mij ajb hier een antwoord op geven?

Geplaatst: 11 feb 2008, 09:18
door Handyman
Op BDP gaat je inlaat dicht, op ODP gaat je inlaat open.
Een 16mm carb is wel nuttig op een snelle schijf.

Geplaatst: 11 feb 2008, 16:56
door Axel
Zo moet de schijf staan met de zuiger op het bdp:

Afbeelding

Geplaatst: 11 feb 2008, 19:55
door arno
heeft iemand ook ooit het ronde inlaat gat in het blok bijgewerkt tot een bijna-vierkant? stond in graham bell z'n boekje voor voor-het-slapen-gaan :D
schijnt een betere flow te geven.
Iemand ervaring mee?

Geplaatst: 11 feb 2008, 19:58
door Triforce
Handyman schreef:Op BDP gaat je inlaat dicht, op ODP gaat je inlaat open.
Een 16mm carb is wel nuttig op een snelle schijf.


die van mij gaat iets eerder open maar hij heeft wel een betere kracht onderin daar door plus minder stotteringen boven in

Geplaatst: 11 feb 2008, 20:19
door arno
16 mm heb ik