Pagina 3 van 4

Geplaatst: 03 apr 2008, 18:37
door occ1s
Maar wat doe ik wanneer ze niet op 0.40 geopend zijn op BDP?
Waar moet ik dan aan draaien?
Of moet ik dan de stelschroef losdraaien en er een voelermaatje va 0.40 tussen wrikken, zodat hij dan op 0.4 staat?

Geplaatst: 03 apr 2008, 18:39
door edje
edje schreef:het is simpel zat. we willen een vonk op 1.6-1.8mm VOOR het bovenste dode punt (bdp) van de slag. er springt een vonk over zogauw de punten opengaan. ze moet de punten dus zo zetten dat ze op 1.8-1.6 mm open gaan. dan controleer je of de punten ongeveer 0.3-0.4mm open staan OP het bdp. als dat niet zo is dan zijn je punten versleten en koop je een nieuw setje.


:wink:

Geplaatst: 03 apr 2008, 19:23
door occ1s
Dus jou conclusie is dat je helemaal niet naar het tijdstip hoeft te kijken, dus enkel je puntjes op 0,40 mm moet zetten, dat hij dan standaard op 1.8 staat?

Bij de puch heb je namenlijke en verstelbare grondplaat, maar zon soort iets heeft een fs1 dusniet merk ik al.

Geplaatst: 03 apr 2008, 19:25
door edje
bij goede nieuwe punten wel ja :wink:

Geplaatst: 03 apr 2008, 20:30
door occ1s
Noumoe... denk dat het iets anders is.. .Hij vongt... krijgt zeker weten genoeg benzine denk ik.
Kan het komen door mn cili kop?
Das zon breede van jmpb.. ik denk dat ik toch maar over moet gaan op een 60cc kop.

Welke bougie zal ik dan steken? Heb nu B8HS in die brede.
Probeer overal wat dingen over te vinden, ben al een tijdje niet tevreden over die kop...

Edit: kan het kloppen dat 0.40 de maximale opening is? ik kan m ook niet verder openen..
Bij mij zijn mijn punten volgensmij altijd wel iets geopend.. niet iets wat hoort denk ik :S

Heb dus getest, hij vonkt wel.. alleen zit mij die kop dus dwars.. weet haast wel zeker dat dat het is, er komt ook bijna geen schroefdraad uit 2 van die gaten die uit mijn cilinderhoren te komen, terwijl ik zeker weten de cilinder goed gemonteerd heb...

Geplaatst: 03 apr 2008, 20:32
door Tombo
Vonken zegt nog niks over het tijdstip ;)

Geplaatst: 03 apr 2008, 20:33
door occ1s
nee dat snap ik, maar ik maakte me al zorgen dat hij niet vonkte, maar dat doe ie dus wel

Geplaatst: 04 apr 2008, 11:48
door occ1s
Ok jongens, ik ben nu wel even serieus hulp nodig.

Hij loopt nog niet, dus weet ook niet wat het kan zijn.

Laat ik alles even op een rijtje zetten.

De bougie geeft een blauw-witte vonk, en wanneer de punten het verst open zijn zijn ze 0,40 open, en ongeveer rond 2 mm voorontsteking.
Dit wil ik veranderen naar 1.8 (omdat ik er een 60cc op heb).

Mijn uitlaat is nog niet gemonteerd, en ik heb een 16mm Keihin met sproeier 180...

Dus aub geen domme opmerkingen... ik ben er serieus mee bezig.. t mag van mij ook dagen duren voor de oplossing, alleen kom niet met domme dingen..

Geplaatst: 04 apr 2008, 12:27
door Jelle
mss eerst es een mikuni carb steken :)

Geplaatst: 04 apr 2008, 14:05
door jonnotje
Afbeelding

heb jij ook zon pinnetje waarop je je vliegwiel geleik kunt zetten...? als je streepje op je vliegwiel dan het pinnetje passeert.. op dát punt zouden de punten moeten openen.... dan is je voorontsteking dacht ik 1,8....

heb je je carb. op 1,5 slag lucht open staan? (en ja, keihin is immitatie... mikunie zou beter zijn)

zit je voetpakkin 100% goed, en komen de gaten overeen, als die gaten van de pakking de poorten overlappen werkt het ook niet...

probeer anders eens een normale cilinderkop...

zit je inlaat schijf op de juiste stand? misschien zit die precies verkeertenom.... dan vonkt hij als de schijf nof open is en is er dus geen compressie...

gat in de zuiger? zuigerveren kapot?



ik zou zeggen kijk alles nog eens rustig na.... heeft hij wel gelopen?

Geplaatst: 04 apr 2008, 14:08
door Aad
Volgens mij zou hij nu in principe al wel moete lopen, niet perfect, maar wel lopen!

Domme dingen zijn erook nog niet gezegt, ligt er alleen aan hoe jij 't opvat.

Luchtnaaldje in de carb niet op 1,5 maar op 1,1/4. En idd mikuni in mikke. (niet voor niets MIKuni, daarmee bedoele ze van 'Mik deze carb er in)

Geplaatst: 04 apr 2008, 14:14
door jonnotje
ja, zit je gasnaald wel goed...? zet die een s in het midden als die dat nog niet staat? aanlopen werkt zons effectiever na heel veel kicken 8)

Geplaatst: 04 apr 2008, 16:03
door ginofs1
hoi 0cc1s , er zit nog een yamaha pikkie in dalfsen. :lol:
kan hij het niet een keer voordoen.
je mag ook naar hilversum komen dan zal ik je de hele avond ontstekingen laten afstellen
op verschillende marnieren. tot dat je het kan dromen :wink:
gr gino

Geplaatst: 05 apr 2008, 10:04
door occ1s
Hey bedankt jongens, zal eventjes wat quotes beantwoorden:::

ik zou zeggen kijk alles nog eens rustig na.... heeft hij wel gelopen?

Ja, de eerste keer dat ik hem aankickte nadat ik de 60cc erop gemonteerd had, toen deed hij het 1x, en viel hij weer uit,
na heel vaak proberen aan te lopen n de 2e versnelling en kicken deed ie het toch niet meer...

Domme dingen zijn erook nog niet gezegt, ligt er alleen aan hoe jij 't opvat.

Sorry, dat neem ik terug :)! Ben jullie dankbaar voor alle hulp!

Luchtnaaldje in de carb niet op 1,5 maar op 1,1/4. En idd mikuni in mikke. (niet voor niets MIKuni, daarmee bedoele ze van 'Mik deze carb er in)

Heb volgensmij alle standen al geprobeerd, maar denk dat dit wel de doorslag is, aangezien een èchte Mikuni mij al zovaak aangeraden is, en deze Keihin ook niet zo goed bevalt.

ja, zit je gasnaald wel goed...? zet die een s in het midden als die dat nog niet staat? aanlopen werkt zons effectiever na heel veel kicken

Zal wel even kijken, en zo niet, dan verander ik t eventjes :)!

je mag ook naar hilversum komen dan zal ik je de hele avond ontstekingen laten afstellen op verschillende marnieren. tot dat je het kan dromen

Haha bedankt :P maar hoe wil je dat ik in Hilversum kom dan :P?

Kortom, zal alles even goed nakijken, weet nu wat dingen waar het misschien aan kan liggen. Wel zit mn schijf goed, aangezien die het ook goed deed met de 50cc (en nog geen 3 maanden terug vervangen)

Geplaatst: 05 apr 2008, 10:28
door prit2
ff een tip:
als je geen gedoe wilt kan je beter geen 4takt kopen.
ik heb er zelf ook een paar gehad en ben er nu weer een aan t opknappen (c50) maar (niet verkeerd bedoeld) als een fs1 te lastig is dan wordt 4t zoieso niets.

succes ermee!