start niet meer na revisie
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
blaas es op je carb als de piston vanonder staat,
als ik het zo hoor schieten enkel de carterhelft-dichting en de askeerringen over..
heb je iets tussen de twee motorhelften gedaan?
ik denk dat die nog een spleet heeft.. als ie écht geen onderdruk wil maken zal die zelfs vrij groot moeten zijn peisk...
als ik het zo hoor schieten enkel de carterhelft-dichting en de askeerringen over..
heb je iets tussen de twee motorhelften gedaan?
ik denk dat die nog een spleet heeft.. als ie écht geen onderdruk wil maken zal die zelfs vrij groot moeten zijn peisk...
when men were men, and helmets were for divers
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
.edje schreef:als je je grondplaat loshaalt veranderd het onstekingstijdstip niet hoordus denk inderdaad dat je het bij het menbraam moet zoeken
ja je hebt gelijk:ik ben de slopgaten gewent

kan je hem veel beter stellen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
als je de zuiger in het bdp zet, en je gooit een dopje benzine door je bougie gat.
snel de bougie er handvast in aan starten.
loopt hij dan wel even.
gr gino
snel de bougie er handvast in aan starten.
loopt hij dan wel even.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
ik heb ondertussen de compressie gemeten: net geen 3,5 bar, de helft dus.
volgens mij zou het best kunnen dat het daaraan ligt
normaalgezien sluiten de 2 carterhelften mooi op elkaar aan, ik heb de bouten (min of meer) zoals een cilinderkop vastgezet (dan de 1ste een beetje, dan de 2de een beetje, ... dan de eerste terug wat vaster,... tot ze vast stonden)
zoals ik al eerder zei: de cilinder zag er niet heel goed meer uit.
ik heb geen tijd gehad om andere dingen te proberen (zoals benzine op de zuiger gieten)
kan je trouwens van een 10 mm spruitstuk een 16 mm maken?
volgens mij zou het best kunnen dat het daaraan ligt
normaalgezien sluiten de 2 carterhelften mooi op elkaar aan, ik heb de bouten (min of meer) zoals een cilinderkop vastgezet (dan de 1ste een beetje, dan de 2de een beetje, ... dan de eerste terug wat vaster,... tot ze vast stonden)
zoals ik al eerder zei: de cilinder zag er niet heel goed meer uit.
ik heb geen tijd gehad om andere dingen te proberen (zoals benzine op de zuiger gieten)
kan je trouwens van een 10 mm spruitstuk een 16 mm maken?
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
hum ik hoop het voor je 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
als je een oude rotte cilinder hebt loopt het nog meestal wel.de jouwe is toch lopend gestopt
als je je riet klepjes er af knipt loop hij nog op hogere toeren maar blaast ook veel brandstof terug uit je carb.
als je ontsteking goed is moet hij toch altijd een teken van leven geven? of niet?
maar sam vroeg of je zuig kracht op de carb had. en heb je dat geprobeerd.
steek anders een sigaret op en blaas/pers wat rook je carb in en kijk of de wolken niet achter je ontsteking vandaan komen?
als je je riet klepjes er af knipt loop hij nog op hogere toeren maar blaast ook veel brandstof terug uit je carb.
als je ontsteking goed is moet hij toch altijd een teken van leven geven? of niet?
maar sam vroeg of je zuig kracht op de carb had. en heb je dat geprobeerd.
steek anders een sigaret op en blaas/pers wat rook je carb in en kijk of de wolken niet achter je ontsteking vandaan komen?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1 schreef:als je een oude rotte cilinder hebt loopt het nog meestal wel.de jouwe is toch lopend gestopt
als je je riet klepjes er af knipt loop hij nog op hogere toeren maar blaast ook veel brandstof terug uit je carb.
als je ontsteking goed is moet hij toch altijd een teken van leven geven? of niet?
maar sam vroeg of je zuig kracht op de carb had. en heb je dat geprobeerd.
steek anders een sigaret op en blaas/pers wat rook je carb in en kijk of de wolken niet achter je ontsteking vandaan komen?
Nu wil je die gast ook nog aan het roken krijgen




grt
Geo
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
ik heb toch al (enkele keren) gezegt dat hij niet zuigt aan de carburateur
ik rook trouwens niet, en ik ken eigeinlijk niemand die rookt en die mijn brommer al heeft gezien :p
ik vind het ook raar dat hij nu echt niets meer doet na de revisie, maar de cilinder was al slecht, als ik de nieuwe heb, zal ik eens van de oude enkele fotos maken, geen sporen van honen, enkele krasjes, enkele donkere plekjes,...
wat bedoel je eigenlijk met riet klepjes?
ik blijf het gek vinden dat hij echt niets doet, maar met slechts iets meer dan 3 bar, kan het niet lopen (volgens mij)
ik vind het echt heel raar, hij liep voor de revisie, zelfs heel goed voor zoveel speling te kunnen voelen.
ik rook trouwens niet, en ik ken eigeinlijk niemand die rookt en die mijn brommer al heeft gezien :p
ik vind het ook raar dat hij nu echt niets meer doet na de revisie, maar de cilinder was al slecht, als ik de nieuwe heb, zal ik eens van de oude enkele fotos maken, geen sporen van honen, enkele krasjes, enkele donkere plekjes,...
wat bedoel je eigenlijk met riet klepjes?
ik blijf het gek vinden dat hij echt niets doet, maar met slechts iets meer dan 3 bar, kan het niet lopen (volgens mij)
ik vind het echt heel raar, hij liep voor de revisie, zelfs heel goed voor zoveel speling te kunnen voelen.
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
bij 3 bar loop bij best wel maar dat is je compr die word op gebouwd boven de uitlaat poort.
maar hij moet wel zuigen aan je carb, anders gebeurt er niets.
heb je een compressor zet even druk (1 bar of zo)op je spruitstuk en kijk dan waar hij lekt
maar hij moet wel zuigen aan je carb, anders gebeurt er niets.
heb je een compressor zet even druk (1 bar of zo)op je spruitstuk en kijk dan waar hij lekt
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
ik heb ondertussen ondervonden dat de compressiemeter die ik heb gebruikt niet echt nauwkeurig en betrouwbaar is
ik heb ook de cilinder nog eens opengevezen, er zitten echt wel veel vrij diepe krassen in de cilinderwand.
ik had een beetje fijne olie op de zuiger gekapt, en ik heb de indruk dat na een kwartier het plasje olie sterk geminderd was
ook heb ik nu geprobeerd om langs het bougiegat een beetje benzine in de cilinder te gieten, en daar reageert hij wel mee, nog niet eens een plof, maar toch bijna. ik heb wel de indruk dat de bijna-plof langs de carb komt ipv de uitlaat.
ik hoop dat de cilinderkit en het membraan en spruitstuk snel binnen is, is het dan nog niet opgelost, moeten het wel de keerringen zijn. (tussen de carterhelften heb ik opnieuw vloeibare pakking gespoten)
ik heb ook de cilinder nog eens opengevezen, er zitten echt wel veel vrij diepe krassen in de cilinderwand.
ik had een beetje fijne olie op de zuiger gekapt, en ik heb de indruk dat na een kwartier het plasje olie sterk geminderd was
ook heb ik nu geprobeerd om langs het bougiegat een beetje benzine in de cilinder te gieten, en daar reageert hij wel mee, nog niet eens een plof, maar toch bijna. ik heb wel de indruk dat de bijna-plof langs de carb komt ipv de uitlaat.
ik hoop dat de cilinderkit en het membraan en spruitstuk snel binnen is, is het dan nog niet opgelost, moeten het wel de keerringen zijn. (tussen de carterhelften heb ik opnieuw vloeibare pakking gespoten)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham