Pagina 3 van 8
Geplaatst: 06 mei 2008, 17:38
door YamaSam
blaas es op je carb als de piston vanonder staat,
als ik het zo hoor schieten enkel de carterhelft-dichting en de askeerringen over..
heb je iets tussen de twee motorhelften gedaan?
ik denk dat die nog een spleet heeft.. als ie écht geen onderdruk wil maken zal die zelfs vrij groot moeten zijn peisk...
Geplaatst: 06 mei 2008, 17:56
door ginofs1
edje schreef:als je je grondplaat loshaalt veranderd het onstekingstijdstip niet hoor

dus denk inderdaad dat je het bij het menbraam moet zoeken

.
ja je hebt gelijk:ik ben de slopgaten gewent
kan je hem veel beter stellen
Geplaatst: 06 mei 2008, 18:00
door ginofs1
als je de zuiger in het bdp zet, en je gooit een dopje benzine door je bougie gat.
snel de bougie er handvast in aan starten.
loopt hij dan wel even.
gr gino
Geplaatst: 06 mei 2008, 18:53
door Frederik
ik heb ondertussen de compressie gemeten: net geen 3,5 bar, de helft dus.
volgens mij zou het best kunnen dat het daaraan ligt
normaalgezien sluiten de 2 carterhelften mooi op elkaar aan, ik heb de bouten (min of meer) zoals een cilinderkop vastgezet (dan de 1ste een beetje, dan de 2de een beetje, ... dan de eerste terug wat vaster,... tot ze vast stonden)
zoals ik al eerder zei: de cilinder zag er niet heel goed meer uit.
ik heb geen tijd gehad om andere dingen te proberen (zoals benzine op de zuiger gieten)
kan je trouwens van een 10 mm spruitstuk een 16 mm maken?
Geplaatst: 06 mei 2008, 19:22
door Frederik
ik heb ondertussen een andere cilinderkit, membraan en spruitstuk gekocht, ik hoop dat het nu opgelost geraakt
Geplaatst: 06 mei 2008, 19:54
door ginofs1
hum ik hoop het voor je

Geplaatst: 06 mei 2008, 19:56
door Frederik
hoe bedoel je? (denk je dan dat het niet gaat helpen? of lees ik dat verkeerd)
Geplaatst: 06 mei 2008, 20:26
door ginofs1
als je een oude rotte cilinder hebt loopt het nog meestal wel.de jouwe is toch lopend gestopt
als je je riet klepjes er af knipt loop hij nog op hogere toeren maar blaast ook veel brandstof terug uit je carb.
als je ontsteking goed is moet hij toch altijd een teken van leven geven? of niet?
maar sam vroeg of je zuig kracht op de carb had. en heb je dat geprobeerd.
steek anders een sigaret op en blaas/pers wat rook je carb in en kijk of de wolken niet achter je ontsteking vandaan komen?
Geplaatst: 06 mei 2008, 20:33
door geo
ginofs1 schreef:als je een oude rotte cilinder hebt loopt het nog meestal wel.de jouwe is toch lopend gestopt
als je je riet klepjes er af knipt loop hij nog op hogere toeren maar blaast ook veel brandstof terug uit je carb.
als je ontsteking goed is moet hij toch altijd een teken van leven geven? of niet?
maar sam vroeg of je zuig kracht op de carb had. en heb je dat geprobeerd.
steek anders een sigaret op en blaas/pers wat rook je carb in en kijk of de wolken niet achter je ontsteking vandaan komen?
Nu wil je die gast ook nog aan het roken krijgen

Als het nu nog drinken was dan kon ik erin komen. Shame on you
grt
Geo
Geplaatst: 06 mei 2008, 20:33
door Frederik
ik heb toch al (enkele keren) gezegt dat hij niet zuigt aan de carburateur
ik rook trouwens niet, en ik ken eigeinlijk niemand die rookt en die mijn brommer al heeft gezien :p
ik vind het ook raar dat hij nu echt niets meer doet na de revisie, maar de cilinder was al slecht, als ik de nieuwe heb, zal ik eens van de oude enkele fotos maken, geen sporen van honen, enkele krasjes, enkele donkere plekjes,...
wat bedoel je eigenlijk met riet klepjes?
ik blijf het gek vinden dat hij echt niets doet, maar met slechts iets meer dan 3 bar, kan het niet lopen (volgens mij)
ik vind het echt heel raar, hij liep voor de revisie, zelfs heel goed voor zoveel speling te kunnen voelen.
Geplaatst: 06 mei 2008, 20:42
door Frederik
als ik de cilinderkit heb, en ik monteer hem, en het probleem blijft, weten we tenmiste toch al dat het niet aan de cilinder ligt :p, dan blijft er al niet veel meer over
weet je toevallig wat er juist iemand op msn aan mij vroeg? "wat is nu eigenlijk het verschil tussen een scooter en jou fs1 ?"
Geplaatst: 06 mei 2008, 20:42
door ginofs1
bij 3 bar loop bij best wel maar dat is je compr die word op gebouwd boven de uitlaat poort.
maar hij moet wel zuigen aan je carb, anders gebeurt er niets.
heb je een compressor zet even druk (1 bar of zo)op je spruitstuk en kijk dan waar hij lekt
Geplaatst: 07 mei 2008, 17:44
door Frederik
ik heb ondertussen ondervonden dat de compressiemeter die ik heb gebruikt niet echt nauwkeurig en betrouwbaar is
ik heb ook de cilinder nog eens opengevezen, er zitten echt wel veel vrij diepe krassen in de cilinderwand.
ik had een beetje fijne olie op de zuiger gekapt, en ik heb de indruk dat na een kwartier het plasje olie sterk geminderd was
ook heb ik nu geprobeerd om langs het bougiegat een beetje benzine in de cilinder te gieten, en daar reageert hij wel mee, nog niet eens een plof, maar toch bijna. ik heb wel de indruk dat de bijna-plof langs de carb komt ipv de uitlaat.
ik hoop dat de cilinderkit en het membraan en spruitstuk snel binnen is, is het dan nog niet opgelost, moeten het wel de keerringen zijn. (tussen de carterhelften heb ik opnieuw vloeibare pakking gespoten)
Geplaatst: 07 mei 2008, 17:50
door YamaSam
ik heb es enkele jonge kereltjes met een minibenelli bij me weten aankomen die
kloegen dat ie zo slecht startte en of magic sammie daar iets aan kon doen,
->in die brommer bleken zelfs helemaal geen segmenten te zitten

Geplaatst: 07 mei 2008, 17:56
door Frederik
die zitten er nog wel in. schuurt de zuger dan niet enorm zo zonder zuigerveren ??
ze gaan wel heel soepel in de cilinder (heel heel soepel)
maar ik vind het wel raar dat voor de revisie hij goed reed (oftewel denk ik maar dat hij goed reed, en rijd een echte fs1 nog veel beter)