Pagina 3 van 5
					
				keerringen monteren
				Geplaatst: 07 mei 2007, 10:54
				door miran72
				kan het nergens vinden,  keerringen moeten die met de open kant naar binnen of naar buiten gemonteerd wordenof maakt dat niet uit, ik heb ze nu met de open kant naar binnen gemonteerd maar ik heb ernstige twijvels of dat wel goed zit.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 mei 2007, 10:56
				door Niels
				Ze moeten met de open kant naar binnen inderdaad. Dus als je er tegenaan kijkt, dan zie je een zwart vlak "rondje" zitten  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 mei 2007, 11:01
				door miran72
				dat is snel antwoord Niels Dan zitten ze gelukkig goed maar weet je ook waarom. ik zat net op een 2cv (eend) site en daar stond lettertles naar binnen daarom ging ik twijvelen
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 mei 2007, 19:00
				door edje
				omdat de veer aan die kant zit. als je de kering er verkeerd op doet ligt de veer open en bloot en raak je hem eerder kwijt en gaat je kering lekken 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 jun 2007, 22:04
				door The Hunter
				Kleine vraag:
Bij een zundapp heb je bussen in je frame waar je achterbrug as in draaid. Nu is mijn vraag hoe zit dat bij een FS1? Hoe gelagerd enzovoort
Alvast bedankt
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 jun 2007, 16:45
				door edje
				er zitten volgens mij bussen in de achterbrug 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 jun 2007, 16:55
				door F(S1)rank
				Klein vraagje.. Moet het pijltje op je zuiger naar beneden of naar boven gericht zijn? 

  Heb werkelijk geen idee 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 jun 2007, 16:58
				door edje
				naar benenden. naaar de uitlaatpoort dus. dit omdat dan de zuigerveerslotjes niet over een poort lopen 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 jun 2007, 20:35
				door F(S1)rank
				en weer bedankt!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 jun 2007, 09:27
				door The Hunter
				edje schreef:er zitten volgens mij bussen in de achterbrug 

 
Ok ja dat had ik gezien,
Dit zijn de lagertjes, Is dit ook echt een lager waar de binnenste ring kan draaien onafhankelijk van de buitenste ring? Of moet ik het anders zien.(dat het anders werkt) Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 jul 2007, 13:27
				door Niels
				Het is een soort demper (het heet: "silentblock").
Het rubber geeft wat beweging en het dempt schokken tussen de brug en de ophaning.
Het is dus niet dat het onafhankelijk kan bewegen van elkaar  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 jul 2007, 17:18
				door The Hunter
				Oke bedankt, Ja ik ben vorige week onderuit gegaan op de brommer. 

  60km in de regen een rond tonde proberen te nemen. Gaf op het verkeerde moment gas bij. Mja nu had ik voor de zekerheid even me achterbrug los gehaald. Kon die met kracht , achteraan wat heen en weer bewegen. (waar je kettingspanners zitten) , maar dat zou dus ook door die rubberen demping kunnen komen?
Mijn frame bussen zijn niet los gescheurt van het frame dus dat was het niet. Ik kan me ook voorstellen dat door de jaren heen die binnenste busjes uitslijten door de wrijving met de achteras.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 jul 2007, 12:39
				door jonnotje
				Zwart
De bougie op deze foto laat ons zien dat het mengsel te rijk was, of de bougie te koud was.
In het eerste geval moet er een kleinere sproeier in.
Als de bougie te koud blijkt te zijn, moet er een warmere bougie in.
een warmere bougie, is dat bijvoorbeeld een ngk8 ipv een ngk7?  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 jul 2007, 12:50
				door YamaSam
				neenee, omgekeerd, voor ngk toch.. hoe groter het getal, hoe kouder..
bij bv bosch is het geloof ik omgekeerd
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 jul 2007, 12:59
				door Tombo
				Bij NGK is een koudere bougie een getal hoger, en een warmere bougie een getal lager.