Pagina 3 van 4

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:27
door Triforce
als je hem ophoont naar 43mm is het, zullen we het zo zeggen zo goed als nieuw en dus weer rustig inrijden, en je hoeft alleen maar een 43mm zuiger erbij te halen en op te laten honen

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:28
door Dingetje
ok, en hoeveel kost honen ongeveer en waar kan ik dat laten doen?

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:30
door Triforce
ik ken niks in de buurt van voorbrug dus je moet even rond zoeken, en het honen kost meestal tussen de 20 en 40 euro, en je moet een nieuwe zuiger er al bij hebben, en de speling van zuiger en cilinder moet tussen 0,035 - 0,040 mm liggen

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:34
door Dingetje
ok dan ga ik dat doen, dankjewel

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:36
door Niels
Dingetje schreef:dus als ik het goed begrijp word bij honen de cilinder beter afgewerkt dan bij een nieuwe cilinder wordt afgewerkt?
mijn warmgelopen cilinder is een fs1 cilinder
nu dacht ik: ik laat deze honen tot 43mm
is dit beter dan een nieuwe kopen?


Nee, honen is alleen het krasvrij maken van de cilinder...
Afwerken bedoel ik meer mee dat je zorgt dat de poorten netjes zijn afgewerkt en dat ze gelijktijdig opengaan etc. :wink:
Ook de afwerking van het cilinderhemd hoort hierbij, die zijn bij imitaties vaak scheef enzo... (moet precies aansluiten op de carters!)

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:43
door Dingetje
als ik mn cilinder laat honen moet ik m dus ook nog (laten) afwerken?
en dan kan ik m gewoon gaan inrijden?

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:52
door Niels
Naja, je hoeft hem niet af te werken, maar in principe is een ge-blueprinte cilinder zoals ze dat noemen (blueprinten = aanpassen zodat het exact met de specificaties van de leverancier overeen komt) wel het meest ideale uitgangspunt.

Als je dat hebt gedaan met een imitatiecilinder, dan is deze net zo goed als een originele...
(en zelfs originele zijn nog niet eens altijd zo goed als de blueprint)

Geplaatst: 01 sep 2008, 20:14
door Tombo
Als de poorttiming hetzelfde is, dan is hij idd exact hetzelfde. Het blueprinten van je spoelkanalen kan je nog wel met een dremel enzo, de spoelpoorten zelf aanpassen naar origineel gaat je niet lukken :P

Geplaatst: 01 sep 2008, 20:31
door Triforce
of gewoon een cilinder kopen die geen spoelpoorten en uitlaatpoort heeft, en je hebt een project

Geplaatst: 01 sep 2008, 20:33
door Niels
:shift:

Dan kan je net zogoed dit project kopen:

Afbeelding

Geplaatst: 01 sep 2008, 22:33
door Dingetje
als k die 43mm erop heb moet ik natuurlijk ook een andere warmtegraad bougie
welke heb k dan nodig?
ik dacht zelf aan 8

ook heb k een grotere sproeier nodig
welke sproeier heb k dan ongeveer nodig, zodat ik dan kan gaan afstellen

Geplaatst: 02 sep 2008, 00:09
door prit2
Niels schreef::shift:

Dan kan je net zogoed dit project kopen:

Afbeelding


inspirerend, daar kan je vanalles van maken

maar je kan het ook niet doen

Geplaatst: 02 sep 2008, 00:14
door Yamaha rd50m
als het blok groot genoeg is kan je in één keer heel je fs1 maken 8)

Geplaatst: 02 sep 2008, 14:29
door edje
:lol:
prit2 schreef:
Niels schreef::shift:

Dan kan je net zogoed dit project kopen:

Afbeelding


inspirerend, daar kan je vanalles van maken

maar je kan het ook niet doen


kan je doen
je kan het ook laten

en je kan het ook nog laten doen

Geplaatst: 02 sep 2008, 18:19
door Dingetje
heel leuk een blok metaal :P

maarre als k m wil gaan afstellen welke sproeier heb k dan ongeveer nodig

setup wordt dan: 60ccFS1, 16mm carb, ''snelle'' uitlaat