Pagina 3 van 6

Geplaatst: 20 okt 2008, 23:22
door Higherking
altijd harder, ik was verslaaft aan te toeren van me athena 8)
maar een fs1 cilinder is hoogtoerig en zal dus wat harder gaan 60cc

Geplaatst: 20 okt 2008, 23:25
door Triforce
Higherking schreef:altijd harder, ik was verslaaft aan te toeren van me athena 8)
maar een fs1 cilinder is hoogtoerig en zal dus wat harder gaan 60cc


een athena maakt idd veel toeren

Geplaatst: 21 okt 2008, 11:55
door fs48
Hallo mijn immi 60 cc F5b rijd met homoet wind mee 80 km en wind tegen 70. (veel hoogtoeriger maar beduidend minder kracht onderin) Met de gewone snelle uitlaat (schuine k

anT) 75 km. Met deze uitlaat trekt ie veel beter van 3 naar 4. Set Up , 16mm 180 sroeier kort, 14- 41,en 60 cc F5b van Yampe. Zaterdag een Parmakit en de homoet gemonteerd'. De normale uitlaat paste niet,waarschijnlijk door dubbele voetpakking die yampe voorschrijft. De rest hetzelfde gehouden. Denk dat ie een grotere sroeier nodig heeft. Ik vergeet nog te vertellen dat ik ook een Hpi onsteking op mijn 378 heb zitten. wordt vervolgt!

Geplaatst: 21 okt 2008, 14:04
door Higherking
ik reed met mijn athena met bewerkte uitlaatport en homoet. 90/95

nu heb ik 70cc liggen ben benieuwt wat die doet wacht op zuigerveren.

maar met f5b is het lekker relax rijden met rollerbanken perfect.

Geplaatst: 21 okt 2008, 14:25
door YamaSam
fs48 schreef:Hallo mijn immi 60 cc F5b rijd met homoet wind mee 80 km en wind tegen 70. (veel hoogtoeriger maar beduidend minder kracht onderin) Met de gewone snelle uitlaat (schuine k

anT) 75 km. Met deze uitlaat trekt ie veel beter van 3 naar 4. Set Up , 16mm 180 sroeier kort, 14- 41,en 60 cc F5b van Yampe. Zaterdag een Parmakit en de homoet gemonteerd'. De normale uitlaat paste niet,waarschijnlijk door dubbele voetpakking die yampe voorschrijft. De rest hetzelfde gehouden. Denk dat ie een grotere sroeier nodig heeft. Ik vergeet nog te vertellen dat ik ook een Hpi onsteking op mijn 378 heb zitten. wordt vervolgt!

gaat dit over een schijfblok?

Geplaatst: 21 okt 2008, 14:27
door Tombo
Waarom moet er eigenlijk een dubbele voetpakking onder? Komt de cilinder anders boven de zuiger uit? Zo worden je timingen alleen maar hoger..

Geplaatst: 21 okt 2008, 16:09
door fs48
Dit gaat over een membraamblok, en zonder dubbele voetpakking komt de zuiger tegen de kop. Ik verwacht met deze cilinder i.c.m. de homoet betere resultaten i.v.m. zijn hoogtoerigheid. Moet nu 500 km erop zien te krijgen,gr. Frank

Geplaatst: 21 okt 2008, 16:18
door Tombo
Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.

Geplaatst: 21 okt 2008, 16:37
door fs48
Dat is een idee, maar voorlopig even netjes inrijden, zo te voelen heeft ie lekker veel kracht onderin, tot nu toe weinig verschil kunnen merken met mijn F5B.

Geplaatst: 21 okt 2008, 21:33
door jeroenvans
dan had jij een hele goede f5b :lol: bij maakte het 20 km verschil :D

Geplaatst: 22 okt 2008, 10:52
door fs48
nog niet sneler gereden dan 50 km

Geplaatst: 22 okt 2008, 19:40
door edje
mooiste is denk ik om de kop iets uit te draaien :wink:

Geplaatst: 22 okt 2008, 20:43
door fs48
OOk een idee, maar wie kan dit?

Geplaatst: 23 okt 2008, 12:02
door Dingetje
Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.

ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw

Re: topsnelheid??

Geplaatst: 23 okt 2008, 23:34
door indian
indian schreef:Hallo jongens,ik heb even een vraagje over de topsnelheid van mijn fs1:
Mijn setup is:
60cc F5B
16mm carb
sproeier 150
homoetpijp
twv:14/43.
Ik moet echt doortrekken in z'n derde versnelling naar 60km om dan naar de 75/80km te gaan,maar voor die daar is heb ik toch al een paar honderd meter gereden op een langerekte weg.
Dus hij pakt eigenlijk niet goed op van drie naar vier.
Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen gasnaald ook al een keer versteld.
ik hoor het graag


Probleem opgelost,ik heb achtertandwiel veranderd ben van 43 naar 41 gegaan en trekt nu goed door in alle versnellingen,trouwens de homoet is ondervandaan en heeft plaats gemaakt voor uitlaat met schuine achterkant.