Pagina 3 van 5
Geplaatst: 19 mei 2007, 20:02
door faysan
ik heb met mijn setup behoorlijk wat toeren (nou is het wel lang geleden (24 jaar) dat ik voor het laatst FS1 heb gereden)
misschien is het normaal maar hier mijn setup
Athena Alluminium Cilinder 60cc
16 mm carb. (orig. Mikuni)
sproeier 150 (orig. Mikuni)
uitlaat is een 80cc uitlaat (5a7)heb namelijk een Sheriff.
60 cc kop
tandwiel verhouding 14 - 44
moet de tandwiel verhouding niet anders wezen?
want hij maakt nu dus behoorlijk toeren als ik 70 rij. (maar misschien is dit normaal)
Klaas
Geplaatst: 19 mei 2007, 20:06
door Tombo
Euhm, zowiezo is het lastiger om een sheriff tandwielverhoudingen te vergelijken met fs1 tandwielverhoudingen. Een sheriff heeft namelijk een kleiner achterwiel, en zal dus met dezelfde tandwielverhouding als op een fs1 langzamer lopen (maar wel harder trekken). Is die 70 km/h in de 4? Dat is erg weinig, volgens mij kan je makkelijk een tandje groter.
Geplaatst: 19 mei 2007, 20:47
door mpro09
klinkt een beetje als een slippende koppeling
Geplaatst: 19 mei 2007, 21:00
door Tombo
Dat zou ook nog kunnen idd.
Geplaatst: 19 mei 2007, 21:14
door mpro09
ik weet niet hoe het met een sheriff zit maar met die setup op een fs1
en een standaard koppeling
slipt dat door
Geplaatst: 19 mei 2007, 21:33
door fs-ael
de koppeling hoeft niet te slippen
een NL sheriff heeft ook gewoon een 17 inch achter wiel
duitsers hebben 16 inch
Geplaatst: 19 mei 2007, 21:33
door Tombo
Ok, dan was ik in de war met duitsers, de enige sheriff waar ik op heb gereden was idd een Duitser, met 80cc blok
Over de sheriff hier, je koppeling slipt wss, of je km-teller wijkt héél erg af. Ik denk het 1e
Geplaatst: 19 mei 2007, 22:17
door faysan
koppelingsplaten zijn nieuw (namelijk voledige blokrevisie gehad)
dus lijkt me niet en hij trekt in zijn 4 ook goed door vanaf 40 km/h (ook tegen de wind)
zal eens een andere tandwiel voor proberen (is het eenvoudigste)
p.s. klopt het wel dat het voorwiel 19 inch is, is namelijk bij mij zo (of maakt dat geen verschil voor de kilometerteller)
Klaas
Geplaatst: 20 mei 2007, 11:17
door Waslijn
Dan zou ie misschien best wel flink wat kunnen verschillen.. zet er een digitale fietskilometerteller op.. die zijn een stuk preciezer

Geplaatst: 20 mei 2007, 11:28
door Jelle
ik weet niet of dat wel verschilt hoor...
zou nu een uitleg willen geven, maar tis nog te vroeg

Geplaatst: 20 mei 2007, 11:31
door Waslijn
Nou als die km-teller af is gesteld op een 17-inch wiel en er ligt een 19-inch op scheelt dat heel veel, dan zou ie veel te laag aangeven, maar ik weet niet of ie goed is afgesteld..
Geplaatst: 20 mei 2007, 11:50
door Jelle
sinds wanneer is ene Kmteller afgesteld op de wielgrootte?
Geplaatst: 20 mei 2007, 12:02
door Waslijn
Nou hoe groter de wielomtrek, hoe minder slagen het wiel hoeft te maken en een km-teller telt dat aantal slagen.. als er een 19-inch wiel opzit en die teller is gemaakt voor een 17-inch wiel scheelt dat heel veel

stel maar is een fietskilometerteller in op een 10 inch wiel ofzo.. dan rij je 50 in zn 1

Geplaatst: 20 mei 2007, 14:36
door mpro09
klopt maar als je de teller aandrijving me vervangt zou het moeten kunnen
Geplaatst: 20 mei 2007, 22:18
door IceFs1
wat zouden jullie doen op een fs1 met
een f5b 50cc (waarvan ik de uitlaatpoort nog ietsje ga vijlen)
snelle uitlaatpijp
16mm mikuni
en ik weeg 80kg.
er zit nu iets van 11/39 op en daarmee zakt ie in zijn 4 terug in de toeren, dat was ook met mijn 10mm carbje.
en qua ketting, zijn er nog prestatieverschillen tussen merken ketting, ik hoorde dat IRIS heel goed is of maakt het niet veel uit wat voor'n ketting je erom legt?