Pagina 3 van 3
Geplaatst: 04 dec 2008, 17:08
door Martijn
vroeger was alles beter ...
Geplaatst: 04 dec 2008, 17:32
door reddevil
vroegaah had je geen drempels!
vroegaah had je kuile!
Geplaatst: 04 dec 2008, 18:16
door PD
Yamaha rd50m schreef:ik denk wel dat dat doenbaar is, heb zelf al straffere verhalen gehoord,
vroeger was er wel een malossi kit tekoop waarmee je al 90 ging, dus met nog aanpassingen moet die 110 wel mogelijk zijn...
yampee heeft die ook nog liggen
Geplaatst: 04 dec 2008, 18:49
door Andries
Geplaatst: 04 dec 2008, 18:57
door Tombo
50cc.nl heeft 'm voor 194 euro
70cc polini is overigens maar 132 euro, ook best snel lijkt me

Geplaatst: 04 dec 2008, 19:01
door Andries
schaafbromfietsen.nl heeft hem voor 140 euro
die polini is ook wel snel ja, maar van gietijzer, malossi is van alu maar dan weer met chroomwand
je kunt nog het beste de athena nemen, is alu met nicasilwand en is van deze 3 ook nog het goedkoopste
Geplaatst: 04 dec 2008, 19:18
door PD
jammer dat malossie of polini geen cilinders voor de fs1 maakt
Geplaatst: 04 dec 2008, 19:22
door Tombo
Bouw er zo 1 op je FS1 ipv peugeot

minder aanpaswerk!
Geplaatst: 04 dec 2008, 19:28
door PD
er komt een watergekoelde honda px cinder op
Geplaatst: 04 dec 2008, 20:04
door Andries
Tombo schreef:Bouw er zo 1 op je FS1 ipv peugeot

minder aanpaswerk!
dat ben ik nu ook weer van plan, waterkoelproject gaat voorlopig in de ijskast na 2 cilinders gekocht te hebben die niet passend zijn te maken

en idd je hoeft alleen maar die membraanruimte af te sluiten en het carter mooi aan laten sluiten op de cilinder en je kunt rijden

Geplaatst: 04 dec 2008, 20:09
door PD
honda px cilinder passend maken is goed te doen,
Geplaatst: 04 dec 2008, 20:09
door Andries
is dat wel penmaat 12 en zelfde als peugeot 103, welke cilinder heb je in gedachten dan??
Geplaatst: 04 dec 2008, 21:11
door Frederik
penmaat 12 is simpel op te lossen, je pakt de zuiger naar de dichtsbijzijnde brommerboer en zegt; zo wil ik een nieuwe, maar met pen 12, en normaal heb je binnen enkele dagen de juiste zuiger (werkt bij mij alleszins)
zoals ik al enkele keren heb gezegd (lees: ik zaag) px en camino cilinders zijn hetzelfde, en zijn vrij simpel aan te passen, gewoon de gaten uitboren
ik heb ook ooit eens een wallaroo cil op men blok gehouden, en daar komen al 2 gaten van overeen, bij een fs1 staan ze op een vierkant, bij een wallaroo op een rechthoek, dus met vijlen past dat ook, en daar zijn ook veel verschillende cilinders van. ook zijn dit dezelfde cilinders als op een peugeot 103 en fox enzo
ik denk dat er zeer veel cilinders eenvoudig op een fs1 te maken zijn, misschien moet iemand daar eens een lijstje van maken...
Geplaatst: 06 dec 2008, 14:08
door edje
andres schreef:hey hey,
Ik wil niet direct een nieuw topic openen daarom dat ik het hier even vraag.
Mijn neef volgt auto en mototechnieken in kortrijk en zijn leraar was vroeger bezeten door rd's.
Zo had hij een rd50m die 110 ging.
Mijn vraag is het mogelijk met een RD zo snel te gaan?
Het leuke nieuws hieraan is dat mijn neef dat blok krijgt!!!
Die gaan we dan onder mijn rd steken

Maar ik sta er momenteel nog beetje afwachtend tegenover want volgens mij is dit niet haalbaar.
Wat is jullie mening?
mischien een rd80 blok of zo
