Pagina 3 van 6
Geplaatst: 04 nov 2008, 22:39
door Higherking
maar dan nog hij mag niet vonken tussen de contactpunten. toch?
Geplaatst: 04 nov 2008, 22:41
door mpro09
ja kweenie, t kan rare dingen doen maar het kan aan de spoel condensator puntjes, bobine, bobinekabel, bougiedop en bougie liggen
want bij stationair kan die vonk hem nog met aan houden maar zordra je gas geeft krijgt ie te veel, lijkt mij

Geplaatst: 04 nov 2008, 22:50
door Higherking
ik begin bij de condensator want het mag niet dat het vonkt tussen de contactpunten, en dan ligt het probleem bij de condensator, en dan ziek ik wel verder,
Kijk als hij koud is dan start hij na twee keer kicken als je dan gas geeft gaat hij ploppen, stationair gaat top als je dan weer gas geeft dan vald hij uit kan moet je wel 30/40 keer kicken voordat hij aan gaat dan loopt hij 30 sec en valt hij uit
ik heb me carb al twee keer schoongemaakt alles uitelkaar gehaald enz. weer opnieuw afgesteld geen veranderingen
de benzine toevoer is niks mis mee,
het vreemde is dat hij gewoon goed vonkt.
ik weet het gewoon echt niet meer. als ik die condensator heb dan zet ik hem bij de brommer winkel en die regelen het maar.
en ik zit er sterk aan te twijfelen om me fs1 weg te doen en een Honda ss te kopen, of een oude kreidler
Geplaatst: 04 nov 2008, 22:55
door mpro09
sorry dak het zeg hoor maar dat is echt het stomste wat je kan doen, je brommer verkopen omdat je hem niet aan de praat krijgt, probeer eerst idd de condensator(kan ook nieuw al kapot zijn) en een nieuwe bobine dan komen wel er wel uit
en een honda ss?? alsof dat nie kapot gaat

Geplaatst: 04 nov 2008, 22:56
door Tombo
Nouja, als het loopt blijft dat wel lopen.
Een kreidler is helemaal een ramp, alles is duur, moeilijk blok, stomme techniek etc

Geplaatst: 04 nov 2008, 23:03
door Higherking
mpro09 schreef:sorry dak het zeg hoor maar dat is echt het stomste wat je kan doen, je brommer verkopen omdat je hem niet aan de praat krijgt, probeer eerst idd de condensator(kan ook nieuw al kapot zijn) en een nieuwe bobine dan komen wel er wel uit
en een honda ss?? alsof dat nie kapot gaat

dan vindt jij het stom.. prima ik niet ,hij loopt wel alleen je moet er niet mee rijden. ik heb het gewoon gehad met die fs1, wil wat anders,
maar dat komt misschien ook omdat gek word omdat ik niet weet wat het is

Geplaatst: 04 nov 2008, 23:30
door Axel
Rustig blijven en niet bij het minste geringste wanhopig worden

Mijne heeft 3 weken stilgestaan en bleek uiteindelijk een los draadje van de bobine te zijn, er is altijd een oplossing en dit is niet zo'n heel moeilijk probleem lijkt me

Geplaatst: 04 nov 2008, 23:32
door rise and shine
rise and shine schreef:'k geef je 10 euro en een biertje
'k probeer het gewoon hier nog een keer

Geplaatst: 04 nov 2008, 23:37
door Higherking
Haha bedankt
over morgen heb ik me vliegwieltrekker dan ga ik alles even door meten.
trouwens waar zit de bobine in een fs1?
Geplaatst: 04 nov 2008, 23:39
door Axel
Tombo schreef:Een kreidler is helemaal een ramp, alles is duur, moeilijk blok, stomme techniek etc

Idd, Kreidler is helemaal k*t...Vriend van me heeft er een, nu is draad in zn cilinderkop dol, zegt ie: nieuwe kop is 100 euri. Dan lach ik em gewoon keihard uit en zeg dat ik al een nieuwe cilinder heb voor 35 en een kop voor 15

Geplaatst: 04 nov 2008, 23:41
door Higherking
dat zij ik in een opwelling

maar ik zit er soms wel eens over na te denken om wat anders leuks te kopen.
en als me fs1 het weer doet dan wil ik niet anders
maar als ik hem verkoop gaat hij rijdend weg

Geplaatst: 04 nov 2008, 23:46
door mpro09
ja idd

k kon me fs1 wel inde fiksteken en daarna in de plomp gooien 2jaar geleden bij de meeting ik werd gek van dat ding, gaf echt de raarstje problemen, was uiteindelijk gewoon de bobine,
het zit altijd in een klein hoekje, maar je moet je gewoon niet gek laten maken, je komt er altijd op een gegeven moment wel uit en wij zijn er om te helpen

Geplaatst: 04 nov 2008, 23:59
door Higherking
Je hebt gelijk dta momentje had ik nou net ook even je maakt je zelf helemaal gek met wat het probleem nou kan zijn, nu gewon rustig alles doornemen en dan conclusies trekken
maar waar zit de bobine presies?
Geplaatst: 05 nov 2008, 01:07
door mpro09
je frame in en dan links af

Geplaatst: 05 nov 2008, 09:38
door Martijn
Heb ik zoooooo vaak, dat ik gestoord van het ding wordt
En hij staat hier ook nog steeds thuis, ben nu bezig hem een keer echt echt netjes te maken. Volgende wat onder handen genomen word zijn de wielen ( lees nieuwe wielen).
Dus voordat je wat stoms doet, eerst gewoon een pils (L)