firenzo schreef:jow,
bedankt...
idd heb via het zoekmachien het één en ander gevonden klopt...was dus de vraag wat het voltage was.
laatste vraag:
als de batterij "kookt" dus 9V laadspanning, vliegt er dan zuur uit de batterij via de overloop?
of stijgt en daalt het niveau zo'n beetje, zodat het niveau stabiel blijft?
jooooooooooooo
het zuur verdampt normaal gezien niet, daarom dat je met gedestileerd water een batterij bijvult, en niet met zuur.
Enkel als ze nieuw leeg is, moet je er zuur ingieten. Dat zuur kruipt in het lood door de batterij te ontladen. Je brandt dus moeilijker gaten in je kleren met een lege baterij dan met een volle. Schud je dus met een volle batterij, dan komt er wat zuur mee, maar das nooit veel (net genoeg voor een witte plek op de beton)
Ik was nog één mogelijkheid vergeten vermelden bij de keuzes, en dat is het plaatsen van een kapotte batterij, klinkt raar, maar dikwijls doet een fs1 het er zeer goed mee. Die raakt namelijk nietmeer opgeladen en blijft dus 'bufferen' In zekere zin heb je dan een stroombegrenzer.
Das ook de reden waarom een fs1-rijder best jaren plezier kan hebben van zo'n bamibrolbatterij van €5. Als er een electrische starter op zou staan, of eender wat moet werken als de motor niet draait, kocht iedereen een degelijke van €20
dus rijd je niet te gek, bus gedestilleerd water bij de hand en gewoon in't oog houden
