Martijn schreef:Apk vind ik een puik plan, snelheid afvoeren is niet zo'n probleem lijkt me. Waar het mij eerder omgaat is de veiligheid ---> Licht, remmen en constructie.
Als het gratis is, dan werk ik zeker vrijwillig mee ! Afvoeren is echt geen probleem.
dat is nou de enige reden waarvoor ze heel dat circus organiseren, geld verdienen, en hoe meer hoe liever!
maar een dergelijk systeem zie ik echt de eerste 10-20 jaar niet komen
Ik vindt het opzich wel een goed plan want er rijden genoeg randdebielen rond. en als ze hem goed keuren dat is toch alleen maar een veilig idee.
alleen aan de andere kant is het krom want tegenwoordige bromfietsemakers die hebben geen verstand van de oltimers dus stel dat hij word afgekeurd je maakt hem en hij word goed gekeurd en een maand later moet je er weer aan sleutelen dan heeft die keuring toch helemaal geen zin.
Ik ben het er mee eens dat ze oldtimers niet kunnen controleren op APK want
zoals thomas al zei dat de dealers weinig tot niet aan onderdelen kunnen komen zoals je van mij
kan zien in een ander topic dat ik er zelf achteraan moet dat gaat dus niet opschieten.
En dat ze nu beginnen met €20 en straks naar meer zou je helemaal gelijk in kunnen hebben.
Ze moeten de brommers/scooters stimuleren want dit is beter voor het milieu en het file probleem
word door de APK misschien erger omdat het verschil veel kleiner word als je moet betalen voor rijlessen
en een APK keuring en wat er nog allemaal bij gaat komen.
Ook ben ik wel positief omdat alle barrels van de weg af gaan, maar dit levert aan de andere kant
weinig ongelukken op (ik dacht hooguit 5% de rest licht aan de bestuurder).
JeroenDV schreef:Ik ben het er mee eens dat ze oldtimers niet kunnen controleren op APK want zoals thomas al zei dat de dealers weinig tot niet aan onderdelen kunnen komen zoals je van mij kan zien in een ander topic dat ik er zelf achteraan moet dat gaat dus niet opschieten.
Nou ja, het is dan gehomologeerd, wat betekent dat je andere onderdelen mag gebruiken omdat de originele niet meer te krijgen zijn. Maar het probleem blijft dat ze er de ballen verstand van hebben (en dat is soms maar goed ook )