Pagina 3 van 9
Geplaatst: 14 dec 2008, 16:02
door Triforce
Tombo schreef:Triforce schreef:je hebt van die slijp steentjes voor op de dremel, en daarmee heb ik het gedaan
Hoe kom je dan bij de poorten? Want ik kom er echt niet bij met een dremel

met een slijpsteen, meestal groen of roze gekleurd, en daarmee kan je daar net in komen
Geplaatst: 14 dec 2008, 16:22
door Zwepper
Triforce schreef:lijkt erop, maar hebben ze allemaal wel zulke poorten dan of de poorten van de athena??
zou et niet weten zal binnekort is foto's maken
is nu te koud om alle brommers uit de schuur te halen en het cilindertje op te zoeken

Geplaatst: 14 dec 2008, 16:47
door Tombo
Triforce schreef:Tombo schreef:Triforce schreef:je hebt van die slijp steentjes voor op de dremel, en daarmee heb ik het gedaan
Hoe kom je dan bij de poorten? Want ik kom er echt niet bij met een dremel

met een slijpsteen, meestal groen of roze gekleurd, en daarmee kan je daar net in komen
Ja, maar een dremel krijg ik niet in m'n cilinder gefrot. Of heb je het alleen over de spoelkanalen? Ik heb het dus echt over de poort zelf groter maken
Geplaatst: 14 dec 2008, 17:06
door Triforce
ik bedoel ook echt de spoelpoorten jah, ik heb nu een verleng stuk voor de dremel, hier een foto, het verleng stuk zie je iets erachter liggen

Geplaatst: 14 dec 2008, 19:03
door PD
beter pak je een tandards boor met een verlengstukje met een hoek van 90 grade
Geplaatst: 14 dec 2008, 19:40
door Triforce
die wil ik uiteindelijk ook wel hebben, maar nu geen geld ervoor
Geplaatst: 15 dec 2008, 12:58
door paull
Ow oke nee ik dacht al niet dat je met die cyl zo hard reed

.
Geplaatst: 15 dec 2008, 13:12
door Triforce
paull schreef:Ow oke nee ik dacht al niet dat je met die cyl zo hard reed

.
neej reed 70 met een speling in het blok, hij reed wel heerlijk moest ik zeggen voor een 50cctje
Geplaatst: 15 dec 2008, 13:33
door YamaSam
een cylinder bewerken met een dremel, is als een diamant slijpen met een nagelvijl als je't mij vraagt
Geplaatst: 15 dec 2008, 15:17
door Triforce
het duurde wel lang bij de athena, maar bij de gietijzeren cilinder gaat wel aardig snel moet ik zeggen
Geplaatst: 15 dec 2008, 15:18
door YamaSam
daar was ik al bang voor ja
athena is dat geen aluminium?
Geplaatst: 15 dec 2008, 15:20
door Triforce
yup met nicasil wand
Geplaatst: 15 dec 2008, 15:24
door Andries
en die oude aluminium cilinders dan?
heb hier een alu. ajh eurocilindro liggen is dat een met chroomwand?
vond hem wel erg slijtvast

Geplaatst: 15 dec 2008, 15:47
door Triforce
de oude ajh cilinder hebben ook een nicasil wandje erin zitten
Geplaatst: 18 mar 2009, 23:26
door Daan1990
Triforce schreef:het enige wat ik heb gedaan is, de uitlaatpoort iets omhoog 1mm in een halvemaan vorm, de zijspoelers vergroot en de top spoelers iets
Dus als ik ff mijn schijf sneller maak en ff de uitlaatpoort 1mm omhoog en halve maan vorm moet die van mij hoop ik ook 85 halen. En als je er een halvemaan vorm van maakt, is de uitlaatpoort dan breder?
Mijn 2RU gaat nu 75 met 16mm, goedkope immi 32 "snel" uitlaat, en die immi f5b 60cc met originele tandwielopstelling. Wat voor uitlaat heb jij erop zitten en welke tandwielopstelling?