Pagina 3 van 4
Geplaatst: 22 nov 2009, 20:56
door Triforce
robertehendriks schreef:met zo`n voetbalpompje erop kun je zo na gaan waar dit kanaaltje uitkomt, volgens mij loopt de naar de choke.
Volgens mij is dit ontluchting van de carb zelf.
De choke heeft aan de rechterkant een pijpje zitten voor lucht.
Geplaatst: 22 nov 2009, 21:07
door jeroenvans
Triforce schreef:robertehendriks schreef:met zo`n voetbalpompje erop kun je zo na gaan waar dit kanaaltje uitkomt, volgens mij loopt de naar de choke.
Volgens mij is dit ontluchting van de carb zelf.
De choke heeft aan de rechterkant een pijpje zitten voor lucht.
volgens mij niet... die zit bovenop...
Geplaatst: 22 nov 2009, 21:14
door Triforce
Ik heb net gekeken waar hij uit kwam, en dat is namelijk de hoofdsproeierbuis.
Geplaatst: 22 nov 2009, 22:16
door jeroenvans
dat is toch dat kanaal waar de lucht doorgaat die je stelt met de luchtstelschroef? tis alweer een tijdje geleden dat ik zo'n carb heb aangeraakt

Geplaatst: 22 nov 2009, 23:39
door Triforce
jeroenvans schreef:dat is toch dat kanaal waar de lucht doorgaat die je stelt met de luchtstelschroef? tis alweer een tijdje geleden dat ik zo'n carb heb aangeraakt

Nope, deze gaat regelrecht naar de straalbuis toe, om een soort van vacuum te voorkomen volgens mij.
Had het nagekeken bij een 10mm carb
Geplaatst: 23 nov 2009, 11:45
door Cmon
Hoe zou ik dat dan kunnen verhelpen dat er geen benzine doorkomt?
Geplaatst: 23 nov 2009, 12:36
door robertehendriks
Cmon schreef:Hoe zou ik dat dan kunnen verhelpen dat er geen benzine doorkomt?
Ik krijg nu het idee dat hij benzine naar buiten blaast, controleer je membraam (membraamblok)
of je hebt er een veel te grote sproeier in.
Geplaatst: 23 nov 2009, 20:44
door Cmon
wat bedoel je met membraam?
En een te grote sproeier lijkt me sterk want ik rijd al 2 jaar op dezelfde sproeier en ik heb nu pas problemen dat ie benzine lekt.
Geplaatst: 23 nov 2009, 21:53
door robertehendriks
Cmon schreef:wat bedoel je met membraam?
En een te grote sproeier lijkt me sterk want ik rijd al 2 jaar op dezelfde sproeier en ik heb nu pas problemen dat ie benzine lekt.
Membraam zit achter je spruitstuk waar je de carburateur op vastzet, zijn 2 plaatjes, en als die niet afdichten dan blaast de motor benzine terug.
Zou handig zijn als je een andere carb. kon proberen om te kijken als daar ook het zelfde voordoet.
Geplaatst: 30 nov 2009, 21:01
door Cmon
maar als ie stilstaat zonder dat ie loopt, lekt ie ook.
Zelfs als ik het gas open doe (ook niet-lopend) zie je de benzine uit dat gaatje lekken..
Geplaatst: 30 nov 2009, 21:39
door rise and shine
vlotter naald die blijft plakken, even schoonmaken en het probleem is (denk ik) opgelost
Geplaatst: 01 dec 2009, 06:11
door robertehendriks
rise and shine schreef:vlotter naald die blijft plakken, even schoonmaken en het probleem is (denk ik) opgelost
Mee eens, bezine toevoer wordt niet afgesloten.
Geplaatst: 01 dec 2009, 10:47
door NIX
Of een haartje of ander vuiltje tussen de naald en zitting. Borgclipje eruit trekken en de naald valt eruit. Spuit alles even schon met remreiniger of blaas het flink door.
Plaats een filter tussen tank en carb. En maak je kraantje eens schoon. Vaak zitten die helemaal vol prut.
Haal je vlotter er eens uit en schud er eens mee. Als er vloeistof in zit, is je vlotter lek en heb je een andere nodig.
Geplaatst: 02 dec 2009, 19:18
door Cmon
Nou ik heb dat ding al 4 keer uit elkaar gehaald, maar blijkbaar niet grondig genoeg.
Iig thnx
Geplaatst: 02 dec 2009, 19:57
door robertehendriks
Cmon schreef:Nou ik heb dat ding al 4 keer uit elkaar gehaald, maar blijkbaar niet grondig genoeg.
Iig thnx
vlotterhuis even los draaien, je kunt met een vinger het pinnetje ingedrukt houden,
benzinekraan openen, dan moet de benzine toevoer afgesloten zijn.