Pagina 3 van 3

Geplaatst: 26 mar 2009, 21:49
door ARNAUD
er zijn wel 4takt yb1
op de link zie je op die yb1 een 4takt moter
http://www.bikez.com/pictures/yamaha/20 ... 0user..jpg

Geplaatst: 26 mar 2009, 22:01
door niels16
ik denk dat dat blok wel past ,volgens mij is dat zon 96 cc ding
waarvan dr ook een tijde een paar van op marktplaats
hebben gestaan,niew uit krat,maar ik denk dat je aanpassingen
zult moeten verichten aan het ophangen van luchtfilter en carburateur :roll:
en mischien wat verstevigingen in het frame :!:
ook denk ik dat je dat opzoek moet gaan naar de goeie uitlaat want bij
tweetakt werkt de uitlaat ook als compressie :idea: bij viertakt is de uitlaat
alleen voor het filteren van het uitlaatgas :idea: als ik het goed heb beredeneerd zo :roll: :mrgreen:

Geplaatst: 26 mar 2009, 22:16
door Niels
Dat YB1 blok is echt een specifiek en écht Yamaha blok, geen chinees prulding :shock:

Geplaatst: 26 mar 2009, 22:29
door Triforce
niels16 schreef:ook denk ik dat je dat opzoek moet gaan naar de goeie uitlaat want bij
tweetakt werkt de uitlaat ook als compressie :idea: bij viertakt is de uitlaat
alleen voor het filteren van het uitlaatgas :idea: als ik het goed heb beredeneerd zo :roll: :mrgreen:


bij een 4 takt moet je ook een goede uitlaat erbij hebben want dat zegt ook wel wat, want mijn vader had op zijn motor een andere uitlaat gezet van een fzr750 inplaats een fzx750 en hij heeft duidelijk meer kracht en begin al bij de 4000 toeren te komen inplaats van 6000 toeren, dus heeft het nu om een goede uitlaat erbij te halen, kort gezegd ja het heeft duidelijk wel nut :P

Geplaatst: 26 mar 2009, 22:41
door paull
ARNAUD schreef:er zijn wel 4takt yb1
op de link zie je op die yb1 een 4takt moter
http://www.bikez.com/pictures/yamaha/20 ... 0user..jpg


als dat een 100ccer 4t is, bestel ik hem direct :shock:

Waar haal je die motoren vandaan??

Geplaatst: 26 mar 2009, 23:59
door fs-ael
die yb1 4t blokken zijn 50 cc

verder is een yb1 4t totaal anders dan een yb1 2t

de 4t heeft een heel andere onderbouw aan het frame zitten
(het bovenste gedeelte van het frame is wel het zelfde)

zelfs de achterbrug zit verder naar achteren

zo'n blok gaat niet passen, een complete yb1 kopen bij almere zou beter zijn alleen zit je met het kenteken :?

Geplaatst: 27 mar 2009, 13:20
door niels16
Triforce schreef:
niels16 schreef:ook denk ik dat je dat opzoek moet gaan naar de goeie uitlaat want bij
tweetakt werkt de uitlaat ook als compressie :idea: bij viertakt is de uitlaat
alleen voor het filteren van het uitlaatgas :idea: als ik het goed heb beredeneerd zo :roll: :mrgreen:


bij een 4 takt moet je ook een goede uitlaat erbij hebben want dat zegt ook wel wat, want mijn vader had op zijn motor een andere uitlaat gezet van een fzr750 inplaats een fzx750 en hij heeft duidelijk meer kracht en begin al bij de 4000 toeren te komen inplaats van 6000 toeren, dus heeft het nu om een goede uitlaat erbij te halen, kort gezegd ja het heeft duidelijk wel nut :P


dan kan de ene uitlaat vast sneller zn gas kwijt ofzo :roll:

Geplaatst: 27 mar 2009, 14:36
door Triforce
heeft volgens mij ook met tegendruk te maken, want hij had eerst een 4 in 2 uitlaat maar nu een 4 in 1 uitlaat, als ik het zo goed zeg daarvan, met minder tegendruk kan hij makkelijker meer toeren draaien dan met meer tegendruk.

Geplaatst: 31 mei 2009, 23:51
door Daan1990
ARNAUD schreef:maar is da moeilijk om die 2takt moter te vervangen door een v4takt moet het kader aangepast worden?
kan de orriginele uitlaat er nog op ?


Op een 4takt kan alles, een fietsstuur geeft wel een leuk geluidje :P

Geplaatst: 21 jun 2009, 18:32
door Louistje
Wauw, waar koop je die? Die wil ik ook! :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=n0alJaUnd4Y

Geplaatst: 21 jun 2009, 19:12
door Tombo
Bij Edwin :D

Geplaatst: 21 jun 2009, 19:17
door rise and shine
Louistje schreef:Wauw, waar koop je die? Die wil ik ook! :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=n0alJaUnd4Y


Wat een beun apen daar, lelijk gelast, slecht afgesteld :roll: paupers

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=2096