Pagina 3 van 4
Geplaatst: 07 mei 2009, 22:24
door paull
ginofs1 schreef:Triforce schreef:ik kan het doen voor €20 hier in zwolle, en zij doen het echt perfect, ze maken ook meteen alles glad en halen de braampjes ook netjes weg, ik heb mijn rs100 cilinder daar ook laten honen en hij doet het tot nu toe nog steeds perfect, ook de fs1 cilindertjes die ik heb laten doen hebben geen enkele warmlopers gehad of iets dergelijks, als je de goede maten door geeft dan doen ze het zo voor je
dan word hij niet optimaal, maar honen ze veelte ruim.
je moet de zuiger er bij hebben om de zuiger te meten op alle plekken, en hier de cilinder op pas te honen.
elke zuiger heeft andere maten. dan bedoel ik niet 40.0 40.25 maar elke zuiger van de zelfde maat heeft een andere maat
de zuiger maat moet nagemeten worden, en dan word de cilinder 0.02 tot 0.04 groter geboord en gehoond.
de meeste hier kunnen dat niet echt goed opmeten, meet het maar 3 keer en je zal zien dat het elke keer anders is.
dus 0.03 vertrouwd opmeten kun je wel vergeten.
en iets te strak loopt snel vast.
iets te groot kost vermogen
Elke immi cylinder word ook niet gehoond op de maat van de zuiger hoor. Eeen cilinder kan je gewoon om maat laten honen die je doorgeeft. De zuigers die je nu koopt is zo´n grootte massaproductie dat het niet veel gaat schelen. Tuurlijk is joun beschrijving de beste manier, maar al die immi cylinders lopen ook niet vast

Geplaatst: 07 mei 2009, 22:48
door Triforce
ginofs1 schreef:Triforce schreef:ik kan het doen voor €20 hier in zwolle, en zij doen het echt perfect, ze maken ook meteen alles glad en halen de braampjes ook netjes weg, ik heb mijn rs100 cilinder daar ook laten honen en hij doet het tot nu toe nog steeds perfect, ook de fs1 cilindertjes die ik heb laten doen hebben geen enkele warmlopers gehad of iets dergelijks, als je de goede maten door geeft dan doen ze het zo voor je
dan word hij niet optimaal, maar honen ze veelte ruim.
je moet de zuiger er bij hebben om de zuiger te meten op alle plekken, en hier de cilinder op pas te honen.
elke zuiger heeft andere maten. dan bedoel ik niet 40.0 40.25 maar elke zuiger van de zelfde maat heeft een andere maat
de zuiger maat moet nagemeten worden, en dan word de cilinder 0.02 tot 0.04 groter geboord en gehoond.
de meeste hier kunnen dat niet echt goed opmeten, meet het maar 3 keer en je zal zien dat het elke keer anders is.
dus 0.03 vertrouwd opmeten kun je wel vergeten.
en iets te strak loopt snel vast.
iets te groot kost vermogen
ze honen ze ook pas als ze de zuiger erbij hebben en die maken ze er pas aan.
Geplaatst: 07 mei 2009, 22:52
door Andries
ja dat doet iedereen die dat doet volgens mij wel

Geplaatst: 08 mei 2009, 10:10
door Tombo
paull schreef:ginofs1 schreef:Triforce schreef:ik kan het doen voor €20 hier in zwolle, en zij doen het echt perfect, ze maken ook meteen alles glad en halen de braampjes ook netjes weg, ik heb mijn rs100 cilinder daar ook laten honen en hij doet het tot nu toe nog steeds perfect, ook de fs1 cilindertjes die ik heb laten doen hebben geen enkele warmlopers gehad of iets dergelijks, als je de goede maten door geeft dan doen ze het zo voor je
dan word hij niet optimaal, maar honen ze veelte ruim.
je moet de zuiger er bij hebben om de zuiger te meten op alle plekken, en hier de cilinder op pas te honen.
elke zuiger heeft andere maten. dan bedoel ik niet 40.0 40.25 maar elke zuiger van de zelfde maat heeft een andere maat
de zuiger maat moet nagemeten worden, en dan word de cilinder 0.02 tot 0.04 groter geboord en gehoond.
de meeste hier kunnen dat niet echt goed opmeten, meet het maar 3 keer en je zal zien dat het elke keer anders is.
dus 0.03 vertrouwd opmeten kun je wel vergeten.
en iets te strak loopt snel vast.
iets te groot kost vermogen
Elke immi cylinder word ook niet gehoond op de maat van de zuiger hoor. Eeen cilinder kan je gewoon om maat laten honen die je doorgeeft. De zuigers die je nu koopt is zo´n grootte massaproductie
dat het niet veel gaat schelen. Tuurlijk is joun beschrijving de beste manier, maar al die immi cylinders lopen ook niet vast

Dat "niet veel schelen" daar gaat het nu juist om! Die verschillen zijn minimaal.
Geplaatst: 08 mei 2009, 10:26
door paull
Tombo schreef:paull schreef:ginofs1 schreef:Triforce schreef:ik kan het doen voor €20 hier in zwolle, en zij doen het echt perfect, ze maken ook meteen alles glad en halen de braampjes ook netjes weg, ik heb mijn rs100 cilinder daar ook laten honen en hij doet het tot nu toe nog steeds perfect, ook de fs1 cilindertjes die ik heb laten doen hebben geen enkele warmlopers gehad of iets dergelijks, als je de goede maten door geeft dan doen ze het zo voor je
dan word hij niet optimaal, maar honen ze veelte ruim.
je moet de zuiger er bij hebben om de zuiger te meten op alle plekken, en hier de cilinder op pas te honen.
elke zuiger heeft andere maten. dan bedoel ik niet 40.0 40.25 maar elke zuiger van de zelfde maat heeft een andere maat
de zuiger maat moet nagemeten worden, en dan word de cilinder 0.02 tot 0.04 groter geboord en gehoond.
de meeste hier kunnen dat niet echt goed opmeten, meet het maar 3 keer en je zal zien dat het elke keer anders is.
dus 0.03 vertrouwd opmeten kun je wel vergeten.
en iets te strak loopt snel vast.
iets te groot kost vermogen
Elke immi cylinder word ook niet gehoond op de maat van de zuiger hoor. Eeen cilinder kan je gewoon om maat laten honen die je doorgeeft. De zuigers die je nu koopt is zo´n grootte massaproductie
dat het niet veel gaat schelen. Tuurlijk is joun beschrijving de beste manier, maar al die immi cylinders lopen ook niet vast

Dat "niet veel schelen" daar gaat het nu juist om! Die verschillen zijn minimaal.
Dan moet je ook speciaal je zuiger veren laten maken etc om het perfect te krijgen. Nogmaals als jij een standaart overmaat geeft aan je bromboer, hoont hij hem voor je, zonder dat 0,03 verhaal. Anders zouden al die immi cylinders ook vastlopen. Uiteraart is de manier die gino beschrijft beter, maar dan moet je ook alles aanpakken.
Geplaatst: 08 mei 2009, 10:36
door YamaSam
2T
is nu eenmaal alles aanpakken

Geplaatst: 08 mei 2009, 11:20
door Tombo
Idd.
Die zuigerveren zijn er ook btw.
Geplaatst: 08 mei 2009, 11:29
door paull
YamaSam schreef:2T
is nu eenmaal alles aanpakken

en dus ook niet een immi gaan nameten want dat zal allemaal nie zo kloppen.
Geplaatst: 08 mei 2009, 11:30
door rise and shine
paull schreef:YamaSam schreef:2T
is nu eenmaal alles aanpakken

en dus ook niet een immi gaan nameten want dat zal allemaal nie zo kloppen.
slaat als een tang op een varken
Geplaatst: 08 mei 2009, 11:36
door Tombo
Paull weet dat wel, met zn jarenlange sleutelervaring

Geplaatst: 08 mei 2009, 11:38
door paull
Tombo schreef:Paull weet dat wel, met zn jarenlange sleutelervaring

vervelend hé als je word tegengesproken, begint dat gezeur weer.
Geplaatst: 08 mei 2009, 11:42
door rise and shine
ja dat vind ik echt niet leuk.
Geplaatst: 08 mei 2009, 11:44
door Tombo
Nee idd

Geplaatst: 08 mei 2009, 13:31
door fs48
Ik geloof dat honen verward word met boren, gr. Frank
Geplaatst: 08 mei 2009, 13:39
door fs48
Bij mijn kreidler heb de zuiger laten inmeten door een specialist met speciaal gereedschap, de zuiger is van het merk RSP en is een racezuiger. RSP claimt dat de zuiger, gemaakt van aluminium, zo sterk als titanium is. Dit grapje koste wel 130 euro, gr. Frank